Vanuit het (kleine) bestuur

Beste leden, ouders en andere liefhebbers van onze club,

Zo op het eerste gezicht gaat het best goed met ons cluppie! Er zijn allereerst sportieve successen. Nieuwerkerk 1 en 2 handhaven zich in de Hoofdklasse en ook ons hoogste jeugdteam blijft actief op dat niveau! Top! Daarnaast natuurlijk binnenkort de kwartfinales om het kampioenschap van Nederland voor onze B1 en D1 en misschien ook nog wel de C1. Verder zien we in de wekelijkse verslagen van de jeugd dat we heel veel winnen en scoren! Gaaf dat onze jeugd zo presteert (en dank aan alle trainers die hierbij helpen) en dat veel publiek elke week geniet van al die mooie prestaties!

Maar achter de schermen en op bestuurlijk niveau speelt zich ondertussen al bijna zeven maanden een klein drama af. Na het vertrek van bestuursleden Alfred (voorzitter), Emmo en Diederich hebben we nog geen enkel nieuw bestuurslid mogen verwelkomen. Het bestuur van onze grote club bestaat daarmee uit drie personen, waarvan 1 secretaris (Judith, Rob en Ronald).

En dat beste leden, ouders en andere liefhebbers van CKV is niet heel lang meer houdbaar. Om een club zoals CKV Nieuwerkerk draaiende te kunnen houden (met alles dat daar bij komt kijken) hebben we een hele lange tijd een bestuur van minimaal zes personen gehad. Met de huidige bezetting van het bestuur houden we het gewoon niet heel lang meer vol. Juist ook omdat onze bestuursleden zich op tal van andere gebieden ook nuttig maken voor onze club.

Een eerdere noodkreet van onze oud voorzitter begin januari (Vanuit het bestuur – CKV Nieuwerkerk) heeft welgeteld niets opgeleverd. Hoe is dat nou mogelijk? De sportieve successen verbleken bij deze bestuurlijke crisis.

Daarnaast hebben we op tal van vlakken binnen CKV Nieuwerkerk een tekort aan vrijwilligers.

Binnenkort ontvangen al onze leden daarom een ouderwetste brief in de brievenbus. Een brandbrief! Een schreeuw naar jullie allemaal om in actie te komen!

We zullen daarin nogmaals onze penibele situatie schetsen. Belangrijker is dat wij jullie in die brief een overzicht geven van functies binnen de club die jullie kunnen bekleden. Voor veel van die functies is geen enkele korfbalervaring noodzakelijk. Plezier en motivatie is belangrijker. Het hoeft ook niet veel tijd te kosten. Ook zijn de functies vaak niet aan leeftijd gebonden.

De boodschap is eigenlijk helder. Geen enkel lid, ouder of andere CKV-liefhebbers kan die brief naast zich neerleggen en ervoor kiezen om niet aan ons te laten weten op welke manier jij je graag nuttig zou willen maken voor onze club. Niets doen is geen optie meer.

De volgende stap die wij in gedachten hebben is het uitroepen van een Bijzondere algemene ledenvergadering waarin wij rigoureuze keuzes moeten maken op het gebied van vrijwilligerstaken en contributies. Zo ver willen wij het liever niet laten komen.

Is dit bericht voor jou al genoeg en hoef je niet meer te wachten op de brief om in actie te komen? Mail of bel ons dan en vraag op welke manier jij je nuttig kan maken voor CKV Nieuwerkerk!

Dank je wel.

Jullie (kleine) bestuur,