Ook Kenneth de Ronde terug naar Nieuwerkerk

Weer goed nieuws van de “transfermarkt”. De 26-jarige Kenneth de Ronde keert na vier jaar terug bij de selectie van CKV Nieuwerkerk. We zijn erg blij om Kenneth binnenkort weer in het blauw/zwart te zien!

Kenneth de Ronde is een groot talent uit de opleiding van het Rotterdamse Trekvogels. In 2013 kwam hij bij Nieuwerkerk terecht via de combi Nieuwerkerk/Trekvogels A1. Hij speelde zo drie mooie jaren in de junioren en in zijn laatste A1-seizoen promoveerde hij met zijn team naar de Hoofdklasse. Daarna ging Kenneth in de selectie van Nieuwerkerk spelen. Met veel succes. Hij werd met o.a. Bob v.d. Weide en Nathan Marck kampioen in de Reserve Hoofdklasse. Ook speelde Kenneth nog korte tijd in Nieuwerkerk 1.

Kenneth ontwikkelde zich in die tijd van een spits naar een allround korfballer. Verdedigend stond hij ook altijd zijn mannetje. Vaak was het ook genieten van fraaie aanvallende acties.

In 2019 koos Kenneth voor een tussenjaar. Hij ging reizen. Na zijn reis bewandelde hij hetzelfde pad als zijn vrienden Bob en Nathan: SDO in Kamerik. Door het spelen in een eerste team heeft Kenneth zich daar drie jaar goed ontwikkeld. Hij is sterker geworden en kan inmiddels op alle posities prima uit de voeten. Belangrijker nog is dat Kenneth in Kamerik het plezier in korfbal volledig heeft teruggevonden en dat hij gemotiveerder is dan ooit.

In onze gesprekken met Kenneth liet hij weten dat zijn beste jaren er nu aan gaan komen. We zijn dan ook blij dat dit weer in blauwe shirt van CKV Nieuwerkerk zal zijn. Kenneth kiest met volle overtuiging nu voor Nieuwerkerk, maar vond het ook lastig om SDO te verlaten. Door het vertrek van Bob, Nathan en Rosanne in Kamerik was het voor hem minder aantrekkelijk om in Kamerik te blijven. Goede gesprekken met TC en staf van Nieuwerkerk hebben ertoe geleid dat De Ronde voor Nieuwerkerk kiest.

Welkom terug Kenneth!

TC CKV Nieuwerkerk