Trainersopleiding KT2 van start bij CKV Nieuwerkerk

Na de succesvolle trainersclinic van vorig jaar was het afgelopen maandag zover: de eerste cursusavond van Korfbaltrainer 2 (KT2). Onder leiding van Antonio van der Biezen van het KNKV zijn maar liefst 10 jeugdtrainers van CKV Nieuwerkerk aan de slag gegaan om hun vaardigheden te verbeteren en nieuwe ideeën op te doen.

De trainers leren in ongeveer 4 maanden tijd hoe ze voor een groep kinderen kunnen staan en hoe ze het beste de trainingsstof over kunnen brengen. Structureren, stimuleren, individuele aandacht en regie overdragen staan daarbij centraal. Maar plezier in het korfbalspel staat natuurlijk voorop!

Tijdens de cursus wordt gewerkt met oefengroepen en beeldmateriaal en is er ruimte voor het geven van feedback aan elkaar. Alle opdrachten voeren de deelnemers uit met de teams die ze zelf trainen. Omdat tussen iedere bijeenkomst steeds een paar weken zit, is er genoeg tijd om het geleerde in de praktijk te oefenen.

“Vorig jaar ging een groep enthousiaste trainers aan de slag in de eerste korfbalclinic. Dat was voor ons een mooi startpunt om onze trainers verder te ondersteunen bij hun ontwikkeling. Daar wilden we dan ook graag een vervolg aan geven. En wie weet krijgt ook de KT2 cursus in de toekomst weer een vervolg.”, aldus Hans Sies, voorzitter van de JTC.

Heb je als trainer of ouder interesse in een (vervolg)opleiding als jeugdtrainer laat het weten via jtc@ckvnieuwerkerk.nl en wellicht treffen we elkaar bij de volgende gelegenheid.

Met sportieve groet,

De JTC