Taken zaalwacht

Bij alle wedstrijden in de Kleine Vink moet een zaalwacht aanwezig zijn. De belangrijkste taak van de zaalwacht is het bedienen van het scorebord.

  • Score op nul zetten:

Druk op <Score thuis> gevolgd door <0>
Druk op <Score gast> gevolgd door <0>

  • Instellen van de speeltijd:

Druk op <klok>
Geef de gewenste tijd in: 2000 (is 20 minuten), 2500 (25 minuten) 3000 (30 minuten)

Op het moment dat de scheidsrechter fluit voor het begin van de wedstrijd druk je op <start/stop>

Bij sommige wedstrijden wil de scheidsrechter dat de klok 1 minuut voor het verstrijken van de helft wordt stil gezet. Druk dan op <start/stop> als de timer op 01:00 staat

  • Doelpunt
    Bij een doelpunt van Nieuwerkerk:

    • Druk op <Score thuis> gevolgd door <+>

Bij een doelpunt van de tegenpartij:

    • Druk op <Score gast> gevolgd door <+>

Als je het per ongeluk verkeerd doet, kan je zelfde handeling doen met <>, nu zal er een doelpunt afgaan. Hierna kan je dan de juiste handeling doen.

  • Pauze:
    Zet de klok op 4 minuten: 0400 en druk op start/stop
    Na 4 minuten gaat de zoemer, je kan nu de klok weer op de gewenste tijd instellen (zie B)
  • Inschiettijd voor de wedstrijd
    Zet de klok op 4 minuten: 0400 en druk op start/stop.
    Na 4 minuten gaat de zoemer, je kan nu de klok weer op de gewenste tijd instellen (zie B), ploegen kunnen zich opstellen (reken hier 1 minuut voor!)
    Het tijdschema in de zaal is strak. We willen dat alle wedstrijden op tijd beginnen. In overleg met de scheidsrechter bepaal je dan ook hoeveel tijd er nog is om in te schieten. Dit kan dus minder dan 4 minuten zijn.
  • Bij wedstrijden waar halverwege van functie wordt gewisseld wordt de tijd NIET gestopt! In overleg met de scheidsrechter kan je beslissen om op d ehelft van de tijd (dus op 10 minuten bij een helft van 20 minuten) op de zoemer te drukken <sign>. De tijd moet doorlopen!