Nieuwerkerk met goed gevoel de zaal in na zege op KCR (20-13)

Het vlaggenschip van CKV Nieuwerkerk heeft de zege op KOAG een goed vervolg kunnen geven. Op sportpark de Kleine Vink werd in de slotronde van de eerste helft van de veldcompetitie een mooie zege geboekt op KCR uit Ridderkerk. De basis voor de overwinning werd gelegd in een prachtige eerste helft waarin Nieuwerkerk een perfecte openingsfase op de mat legde. Via een 8-2 tussenstand na een kwartier ging de ploeg van coaches Mady Tims en Chris Beuk met een 12-5 voorsprong de rust in. Na de rust ging het even wat minder en kwam KCR terug tot 12-9. Nieuwerkerk ging op tijd weer scoren en liep uit naar een fraaie 20-13 eindstand. De dames van Nieuwerkerk waren op dreef en kwamen samen tot 14 goals. Een mooie opsteker zo kort voor het zaalseizoen.

Bijna twee maanden geleden, op 10 september, speelde Nieuwerkerk de openingswedstrijd van dit seizoen in Ridderkerk. Het nieuwe team van Tims en Beuk kende toen een zware middag tegen een fysiek sterk KCR. De 18-12 nederlaag was terecht. Het is mooi om de groei van de ploeg sindsdien te zien. Het nieuwe CKV werd nooit van de mat gespeeld en pakte punten tegen ONDO en Excelsior. In uitwedstrijden tegen sterke tegenstanders als Valto en Swift kon Nieuwerkerk in de eerste helft prima meekomen, maar ging het in de tweede helft mis. In de winstpartij tegen KOAG werd juist een uitstekende tweede helft gespeeld. Interessant om de groei nu te zien in de eerste returnwedstrijd tegen KCR. Het was wederom gezellig druk op de Kleine Vink. We hebben wel eens slechtere weeromstandigheden meegemaakt in speelronde 8 van de veldcompetitie.
Nieuwerkerk vloog werkelijk uit de startblokken! Dat deed de ploeg wel vaker, maar nu zette Nieuwerkerk goed door. Over verschillende schijven werd gescoord en KCR kreeg de spreekwoordelijke hoeken van de Kleine Vink te zien. Bart Huijser schoot een paar mooie ballen binnen, net zoals Nikita Ephraim. Maar ook Manuel Rook en Melissa v.d. Velde kwamen in deze prachtige openingsfase tot scoren.
Een strafworp van V.d. Veld betekende 6-2 binnen 10 minuten. Huijser en Ephraim schoten Nieuwerkerk naar 8-2 en uit een vrije bal van V.d. Velde werd het nog binnen het kwartier 9-3. Fantastisch!
Het tweede deel van de eerste helft werd er minder gescoord, maar zoals wel vaker dit seizoen stond de verdediging de hele eerste helft goed. Fraaie schoten van Tessa van Dijk en Eva Boeter zorgden voor een ruststand van 12-5. Van Dijk speelde opnieuw in de basis door de blessures van Nynke RIem en Lotte Larooij. Net als tegen KOAG behaalde Van Dijk een hele ruime voldoende en was zij belangrijk met enkele doelpunten.
In de fase net voor rust kwam Nieuwerkerk al minder tot scoren. Dit zette door na de rust. Het gaf KCR de kans om terug te komen in het duel. Na rust vier doelpunten op rij voor de fusieclub uit Ridderkerk. Stand 12-9 na tien minuten in de tweede helft. Gelukkig kwam Nieuwerkerk op tijd weer op stoom en gingen de doelpunten weer vallen. Op 14-10 en 16-11 was Tessa van Dijk weer trefzeker. Via strafworpen van Matthijs Lansbergen en Nikita Ephraim werd het gaatje van zes doelpunten hersteld (17-11 en 18-12). Invaller Mika de Ruiter nam het 19e doelpunt voor zijn rekening. Topscoorster Nikita Ephraim bepaalde de eindstand met een fraaie doorloper op 20-13. Zo had Nieuwerkerk, ondanks een mindere start van de tweede helft, het gaatje van zeven toch knap behouden na rust. De ploeg heeft zelfs een beter onderling resultaat tegen KCR. En wie had dat nou gedacht op 10 september na de 18-12 nederlaag in Ridderkerk? Het typeert de knappe groei van dit team! Veel complimenten voor de spelers en de coaches! Het geeft de hele club vertrouwen voor de zaal. Nieuwerkerk sluit de veldcompetitie af met 7 punten uit 8 duels.
De ploeg gaat zich nu opmaken voor het zaalseizoen in de Hoofdklasse. Daar komt Nieuwerkerk twee bekenden tegen van het veld, namelijk Swift en GKV. Verder speelt Nieuwerkerk in de zaal tegen Avanti, DOS(W), De Meeuwen, ODIK en Pernix.