De kop is er af!

De selectie van CKV Nieuwerkerk heeft de eerste oefenwedstrijden in de benen. Met de nieuwe trainers Jessica, Serge en Mark vertrok de nog niet volledige selectie zaterdag naar Wormer voor wedstrijden tegen het Groen Geel van Mady en Chris.
Door verschillende redenen miste Nieuwerkerk zaterdag nog wat spelers. Zo waren Bob, Babette, Kenneth en Jolien er niet bij. De teams werden dus wat door elkaar geschud. Ook waren Max en Danee uit het derde mee.
Nieuwerkerk 2 begon de eerste wedstrijd met coach Mark v.d. Brink wat onwennig. Groen Geel kwam op een 4-0 voorsprong. Na de 4-1 van Max kwam Nieuwerkerk 2 op dreef. Met zes verschillende doelpuntenmakers op het formulier was de ruststand 8-7 voor Groen Geel 2.
In de tweede helft ging Nieuwerkerk 2 er op en er over. Bas, die gelukkig weer helemaal fit lijkt te zijn, wist de korf een paar keer te vinden en Tessa bracht haar totaal op 4. Tot 11-12 was het spannend maar de slotfase was volledig voor Nieuwerkerk 2. Vijf goals op rij van Jorieke, Tessa, Jason, Danee en Rick en een mooie eindstand van 11-17 tegen deze tegenstanders uit de Reserve Korfbal League.
Helaas raakte Eva geblesseerd bij het tweede en kon zij niet meer meedoen bij Nieuwerkerk 1.
Nieuwerkerk 1 begon de oefenwedstrijd tegen Groen Geel met Nathan, Bart, Wouter, Mika, Melissa, Lotte, Tessa en Luka. De terugkeer van Nathan in het blauw zwart was een mooie. Zijn eerste twee schoten gingen raak, 0-2. Daarna een sterke fase van GG dat op 5-2 kwam.
Via goals van Bart, Melissa, Nathan en Mika kwam Nieuwerkerk vervolgens op 5-6. Door een gemiste stip in de slotseconde ging Nieuwerkerk helaas rusten met een 7-6 achterstand. Nieuwerkerk zag ook Tessa met een blessure uitvallen.
Verdedigend stond Nieuwerkerk voor zo’n eerste oefenwedstrijd erg sterk.
In de tweede helft bleven Lotte, Luka, Wouter en Nathan staan. Verder zagen we Emma, Jorieke, Jason en Bas in het veld. Mede door goals van Bas (3) en Jorieke (3) nam Nieuwerkerk de wedstrijd over. Ook Emma speelde alsof ze niet jaren is weggeweest.
Snel 7-7 en 7-8. En zelfs een 8-10 voorsprong. Helaas werden er op beslissende momenten weer enkele stippen gemist door Nieuwerkerk. Er was nog een voorsprong op 10-11 en 11-12. Maar in de slotfase was Groen Geel effectiever: 14-12.
Nieuwerkerk bleef knokken op 14-13 en 15-14, maar de eindstand werd 16-14.
Prima eerste oefenwedstrijd! De coaches zullen tevreden vaststellen dat de selectie in de breedte behoorlijk is gegroeid. We hopen dat de blessures van Eva en Tessa meevallen.
Volgende week zaterdag speelt de selectie tegen PKC in Papendrecht.