CKV Nieuwerkerk begint aan voorbereiding nieuwe korfbalseizoen

Deze week zijn de trainingen voor de selectieteams weer gestart. Ook de selectie 1/2 van CKV Nieuwerkerk stond dinsdag en donderdag weer op het veld! Met de nieuwe technische staf (Jessica, Serge en Mark) gaat de groep van CKV Nieuwerkerk enthousiast aan de slag voor een mooi nieuw seizoen! Ook bij de spelers wat nieuwe gezichten. Zo sluit Claudia aan vanuit Nieuwerkerk 3 en maakte Luka haar eerste trainingsminuten voor Nieuwerkerk. Ook zijn we blij om Nathan, Bob, Emma en Kenneth weer op de Nieuwerkerkse velden te zien! We wensen alle nieuwelingen, maar natuurlijk ook alle vertrouwde gezichten heel veel plezier en succes!

We spraken de nieuwe hoofdcoach Jessica Zeevaart al even over haar eerste week bij Nieuwerkerk: “Afgelopen dinsdag zijn we met nagenoeg de hele selectie begonnen aan de voorbereiding van het nieuwe korfbalseizoen. Een aantal spelers zijn nog aan het genieten van een lekkere vakantie. Voor ons als technische staf heerlijk om te zien dat de hele groep er enorm veel zin in heeft, net als de trainers trouwens! De eerste trainingen veel aan de afronding gewerkt en met veel 2-2 partijtjes ook aan de conditie. Iedereen gaat er vol voor en dat werd deze week tijdens de partijvormen ook bevestigd. Voor elke meter werd gestreden en niemand ging de pittige duels uit de weg. Donderdag na de training even met elkaar gezellig in de kantine de eerste trainingsweek afgesloten met wat lekkers.”, aldus Jessica.

Zij kijkt ook al vooruit naar de eerste oefenwedstrijden: “Zaterdag 19 augustus de eerste oefenwedstrijden tegen de selectie van Groen Geel (red. In Wormer om 16.00u Nieuwerkerk 2 en om 17.30u Nieuwerkerk 1). De eerste wedstrijden zijn altijd aftasten. We gaan hopelijk door met verschillende opstellingen te spelen een eerste indruk krijgen hoe we vorm gaan geven aan het eerst en tweede team. Dinsdag 22 augustus komt Jelle Steenbeek een reboundtraining geven. Hoe beter onze rebound, hoe meer onze schutters kunnen afronden. Kortom, een heel belangrijk onderdeel. Jelle was bij Dalto en bij Tempo een van de betere rebounders van de competitie, dus we zijn blij dat hij zijn kennis dinsdag bij Nieuwerkerk komt overbrengen.”, aldus onze enthousiaste nieuwe hoofdcoach.

Jessica, heel erg bedankt voor het delen van je eerste indrukken!

We wensen de selectie succes en plezier zaterdag bij de eerste wedstrijden in Wormer. Wellicht zien we zaterdag nog wat publiek bij deze oefenwedstrijden tegen onze oude coaches Mady en Chris.

Vrijdagavond start CKV Nieuwerkerk het seizoen met een vrijwilligersavond. Een gezellige borrel met alle mensen die zich inzetten voor onze club.

Vanaf maandag 21 augustus starten alle teams met trainen!