C2 strijdend naar winst in kraker!

Zaterdag stond voor de C2 alweer de laatste veldwedstrijd op het programma! En niet zomaar een wedstrijd, een heuse kraker tussen de ongeslagen koploper Excelsior (D) C1 en de nr 2 Nieuwerkerk C2!

Voorafgaand aan de competitie speelde de C2 2 oefenwedstrijden die dik werden verloren, wie toen tegen mij had gezegd dat de C2 tot de laatste seconde zou gaan meestrijden om het kampioenschap had ik hartelijk toegelachen en stilletjes voor gek verklaard. Maar goed, toen enkele speelsters aangaven in oefenpotjes niet voluit te gaan zag ik weer mogelijkheden 😊

Met spelers uit 3 verschillende teams weer een nieuw geheel vormen heeft ook tijd nodig en gaandeweg het seizoen liet de C2 steeds in langere periodes zien waartoe ze in staat zijn als team.

Na 2 gewonnen wedstrijden speelden we thuis voor het eerst tegen Excelsior C1. Ondanks dat we best goed speelden, was het niet constant genoeg en werd er verloren met 5-8. De 2 wedstijden daarna werden door zowel Nieuwerkerk als Excelsior gewonnen en dus stond in de laatste speelronde een heuse kraker op het programma. Om gelijk te komen met de koploper moest er door de C2 gewonnen worden in Delft!

De spelers kregen 1 opdracht mee: Heel de wedstrijd 120% geven, ook als het even tegenzit, en dan zien we aan het eind van de wedstrijd wel hoe we er voor staan….

Makkelijk gezegd natuurlijk, maar sommige gespannen koppies zaten niet te wachten op een lang verhaal in de kleedkamer….

Wat een flitsend begin van de wedstrijd, de C2 schoot met scherp, kwam 2x op voorsprong maar Excelsior C1 scoorde snel weer de gelijkmakers. Daarna volgde een lange periode zonder treffers, zodat 2-2 ook de ruststand werd. Aanvallend moeizaam, verdedigend top! Excelsior had nl. in 5 wedstrijden al 72 goals gemaakt.

In de pauze complimenten uitgedeeld en wat kleine puntjes aangestipt.

In de 2e helft schoot de C2 met scherp en binnen no-time stond het 2-4 en zag je wat paniek bij Excelsior, zeker toen ook de 2-5 nog binnenviel! Met nog 12 minuten te gaan stond het 4-6, even later werd het zelf 4-7 en ontplofte het team, de bank en de meegereisde supporters! Zou het dan echt gaan lukken… De spanning sloeg toe en daardoor kan Excelsior terugkomen tot 6-7. In de laatste 7 minuten werd er echter niet meer gescoord, en nadat de scheidsrechter eindelijk affloot was daar de ontlading! Excelsior C1 was achterhaald op de ranglijst in een prachtig rechtstreeks duel!

Een prachtige teamprestatie C2!! Dank ook aan de spelers die deze veldcompetitie 1- of meerdere malen als reserve invielen: Jonah, Pepe en Carlijn.

Op naar de zaal! Een trotse coach!