Gezocht: mensen voor de jurytafel

Nog een paar weken en de 1e helft van de veldcompetitie zit er op. We mogen de zaal weer in!

Bij de wedstrijden van Nieuwerkerk 1, 2, A1 en B1 wordt er met jurytafel gespeeld.

Wat houdt dit in?

De jurytafel wordt bemenst door een tijdwaarnemer, een schotklokbediener en een juryvoorzitter.

In het kort komt het hier op neer:

Deze wedstrijden worden met zuivere speeltijd gespeeld. De tijdwaarnemer start en stopt de tijd iedere keer dat de scheidsrechter fluit. Ook houd de tijdwaarnemer de score bij.
De aanvallende partij krijgt 25 seconden de tijd om de korf te raken. Iedere keer dat dit gebeurt drukt de schotklokbediener op de knop om de klok weer op 25 seconde te laten springen. Als de scheidsrechter fluit, wordt ook de schotklok (bij ons automatisch omdat deze gekoppeld is aan de scorebord klok, gestopt en gestart.

De juryvoorzitter is verantwoordelijk voor het goede verloop van de wedstrijd. De juryvoorzitter geeft wissels en time-outs aan.
Gelukkig hebben we al een groep mensen die deze belangrijke taak uitvoeren, maar we hebben er nog wel meer nodig!

Graag nodig ik jullie uit om je aan te melden voor deze leuke taak. Je zal zien dat het beleven van een wedstrijd achter de jurytafel anders is dan vanaf de tribune!

Met name de ouders van kinderen uit genoemde teams worden aangemoedigd zich aan te melden, maar ook ieder ander die interesse heeft!

Je hoeft hier niet voor te kunnen korfballen!!

Ik zie de aanmeldingen graag in mijn mailbox verschijnen. Na de aanmelding ontvang je nog een uitnodiging voor een korte cursus.
Deze instructieavond staat gepland op 8 november om 19:30 uur en zal uiterlijk om 21:00 uur klaar zijn.

Alvast bedankt namens alle spelers uit genoemde teams!

Ook bij het KNKV kan je (online) de cursus volgen:

Voor iedereen die zich wil laten (bij)scholen tot juryvoorzitter is er in oktober de mogelijkheid om aan te sluiten bij een van de twee online sessies. Deze worden gehouden op woensdag 26 oktober of donderdag 27 oktober vanaf 19.00 uur. Wanneer jij aanwezig bent geweest wordt het certificaat tot juryvoorzitter in sportlink verwerkt en ontvang je de handleiding/cursusboek voor juryvoorzitter.

Wij verwachten van de juryvoorzitter dat je de verantwoordelijkheid neemt voor het juist functioneren van de jurytafel bij wedstrijden waar met schotklok gespeeld wordt als ook het toezicht op naleving van de voor de wedstrijd geldende reglementen en bepalingen, voor, tijdens en na de wedstrijd. Je bent een officiële vertegenwoordiger van het KNKV en maakt onderdeel uit van het arbitrageteam.

Deelname aan de bijeenkomst kost € 5,00. Je kunt je aanmelden via dit formulier.

Met vriendelijke groet,

Team Opleidingen