Vooruitblik zaterdag 4 maart

Op 4 maart speelt maar 1 selectieteam van CKV Nieuwerkerk een wedstrijd en dat is de D1. Nieuwerkerk 1, 2, A1, B1 en C1 zijn vrij. Dat geeft ons de mogelijkheid om de situatie van de D1 wat extra toe te lichten.

14.20u Tilburg D1 – Nieuwerkerk D1
Sporthal Westerwel, Bladelstraat 1 in Tilburg
Scheidsrechter: M. Boot

Nieuwerkerk D1 kan zich aanstaande zaterdag in speelronde 11 al plaatsen voor de kwartfinale om het kampioenschap van Nederland. Op 18 februari kwam de ploeg zelf niet in actie. PKC D1 verloor die dag verrassend met 9-5 van Oranje Wit en daardoor kan de kwartfinale zaterdag al worden “binnengehaald”. Dit jaar geen NK voor de D1, maar een echte kwartfinale (1 april), halve finale (8 april) en finale (15 april).

De D1 staat na 10 wedstrijden op 20 punten. Alle wedstrijden werden gewonnen. Albatros D1 staat 5 verliespunten achter. PKC D1 heeft ook 15 punten, maar dus al 11 wedstrijden gespeeld. PKC kan op maximaal 21 punten komen. Als Nieuwerkerk D1 zaterdag wint is het met 22 punten zeker van minimaal de 2e plek in de poule en daarmee kwartfinalist.

Maar Nieuwerkerk D1 neemt na dit uitstekende zaalseizoen geen genoegen met een 2e plek. Ook de titel ligt voor het grijpen. Daarvoor heeft Nieuwerkerk D1 nog drie punten nodig. Albatros D1 kan namelijk op maximaal 23 punten komen en onze D1 heeft een beter onderling resultaat door de twee zeges op Albatros.

Winst op Tilburg D1 zaterdag zou dus niet alleen de kwartfinale betekenen. Het betekent ook dat de D1 volgende week, zaterdag 11 maart, in eigen huis de kampioenswedstrijd speelt tegen Oranje Wit D1. En een kampioenschap betekent dat de kwartfinale op zaterdag 1 april thuis wordt gespeeld in de Kleine Vink tegen de nummer 2 uit de andere poule (momenteel is dat Groen Geel D1 uit Wormer).

Kortom, genoeg mooie dingen voor de D1 om voor te spelen! Eerst zaterdag de uitwedstrijd in Tilburg. Een stukje rijden! Einde van de vakantie. Niet compleet getraind. Allemaal dingen die meespelen. De thuiswedstrijd tegen Tilburg werd met 22-1 gewonnen op 10 december. Tilburg staat onderaan met 1 punt. De laatste wedstrijd van Tilburg ging helaas net verloren tegen Rust Roest (11-8). Verdedigend lijkt Tilburg zeker stappen te hebben gezet de afgelopen maanden. De laatste keer dat een ploeg over de 20 doelpunten ging was Nieuwerkerk. En ook toen bleef Tilburg er voor gaan met een hele positieve wedstrijdinstelling.

Nieuwerkerk D1 onderschat niemand en zal ook zaterdag weer 100% gaan. Er wacht de ploeg een mooie beloning als ook dit 11e duel wordt gewonnen. Succes in Brabant D1!