Vooruitblik zaterdag 18 februari

18 februari…… de zaterdag van de hele belangrijke wedstrijden! Elke wedstrijd van onze selectieteams gaat ergens over zaterdag. Zo strijden de B1 en C1 in sporthal de Kleine Vink om de titel en de kwartfinale. Ze doen dat allebei tegen PKC. Vanaf half 1 zit je goed in de Kleine Vink. Daarna door naar ’s Gravenzande of Leiden waar zowel de A1 als het tweede strijdt om handhaving. De A1 doet dat uit bij ONDO en het tweede bij Pernix. Het slotstuk van de dag is de hele belangrijke wedstrijd van Nieuwerkerk 1 bij Pernix. Daar moet gewonnen worden.

18.10u Pernix 1 – Nieuwerkerk 1
Sporthal de Zijl, Leiden

Na 9 wedstrijden staat Nieuwerkerk op 7 punten. Het wisselvallige is er nog niet uit bij de jonge ploeg van Mady en Chris. Een topprestatie in Middelburg en daarna hopen op punten thuis tegen DOS. Maar dat lukte helaas niet, doordat er slechts 12 keer werd gescoord. 12-14….. Normaal een ruststand, nu een eindstand. Vergeten en weer door deze week! Verdedigend zat het weer goed in elkaar bij Nieuwerkerk. Dat is zaterdag ook belangrijk tegen Pernix!

Pernix staat onderaan met 2 punten. Die werden op 28 januari heel knap gepakt thuis tegen De Meeuwen (20-17). Verder verloor Pernix dus 8 keer, ook van Nieuwerkerk (24-19). Ook dit keer zijn de twee punten voor Nieuwerkerk erg belangrijk. Winst zet de ploeg op 9 punten en misschien wel op 5 punten voorsprong van ODIK en Meeuwen (die beide later op de avond in actie komen).

Voor die twee punten moet zaterdag alles wijken. Het wordt vechtkorfbal tegen Pernix. Dat is onze ploeg zeker toevertrouwd. Zaterdag hebben de spelers er echt alles aan gedaan. De finesse in de afronding ontbrak helaas. Dat kan gebeuren. Zaterdag vizier weer op scherp! Hopelijk steun van veel blauw/zwart publiek in Leiden! Dit is een belangrijke wedstrijd mensen! Dus kom onze spelers aanmoedigen!

De wedstrijd van Nieuwerkerk 1 is via deze livestream te volgen.

16.20u Pernix 2 – Nieuwerkerk 2

Nieuwerkerk 2 wil zaterdag de negatieve spiraal doorbreken van de laatste serie wedstrijden. Vier nederlagen op rij inmiddels. Dat zijn we niet gewend van Nieuwerkerk 2 in de zaal. Toch was de ploeg afgelopen zaterdag niet heel ontevreden over de slechts 13-16 nederlaag tegen koploper PKC 3. Logisch, want uit werd het 31-11.

Zaterdag op bezoek bij Pernix 2. Die ploeg heeft 0 punten en kan zaterdag degraderen. Als Nieuwerkerk wint wordt de achterstand 10 punten en dat is met 4 wedstrijden niet meer in te halen. Door winst kan Nieuwerkerk ook Oranje Wit 2 op 8 punten zetten en dan is handhaving zo goed als zeker. Het doel is dus duidelijk. Winnen bij Pernix. Dat lukte thuis heel goed met 32-13.

De wedstrijd van Nieuwerkerk 2 is via deze livestream te volgen

16.40u ONDO(G) A1 – Nieuwerkerk A1

Ook voor de A1 zaterdag een hele belangrijke wedstrijd om handhaving. Na de knappe zege op DSC van afgelopen zaterdag staat de ploeg van Stephan en Tom samen met KCC op 7 punten. ONDO heeft 4 punten en Vriendenschaar 3. Er zijn nog maar drie wedstrijden te spelen. Nieuwerkerk gaat nog op bezoek bij ONDO en Vriendenschaar en heeft dus alles in eigen hand. Tussendoor nog thuis tegen kampioen PKC (en wellicht profiteren van het feit dat ze al kampioen zijn?).

Eerst zaterdag naar ONDO. Een ploeg met enorm veel lengte. Thuis werd er met 22-19 gewonnen door Nieuwerkerk, maar dat ging toen niet vanzelf. Inmiddels lijkt Nieuwerkerk iets meer rust te hebben gevonden in de fases waarin het of een gaatje heeft geslagen of op achterstand komt. De inzet van spelers uit de B1, maar ook Claudia en Marnix, werkt ook uitstekend de laatste weken. Dus met een brede selectie reist de A1 af naar ONDO. Een heel belangrijk duel voor beide teams. ONDO speelt zelf nog tegen Nieuwerkerk, TOP en KCC. Een nederlaag is bijna fataal voor ONDO zaterdag.

Kortom, dat wordt heel spannend en wees daarbij! Succes A1!

12.30u Nieuwerkerk B1 – PKC B1

Het verhaal van de B1 is bekend. Ontzettend balen door het wegvallen van Britt! Sneu voor Britt, sneu voor de spelers die hun vriendin missen in het veld, maar natuurlijk ook een kwalitatieve aderlating. De ploeg mist hun international. We gaan zien wat dat de komende periode betekent voor de B1.

Want dat de ploeg op 1 april de kwartfinale in de B-hoofdklasse speelt, is bijna wel zeker. 18 uit 10 samen met PKC en DeetosSnel en Albatros op 12. Nieuwerkerk speelt zelf nog tegen TOP, KCR en DeetosSnel en gaat daar echt de benodigde punten wel halen. Maar eerst zaterdag thuis tegen PKC. De wedstrijd om het kampioenschap! PKC B1 staat onder leiding van Mady Tims (onze hoofdcoach) en international Shayn Tims (tweevoudig Nederlands kampioen met Nieuwerkerk D1) speelt in dat team.

In Papendrecht won PKC in een absoluut topduel met 23-20. Lang leek de ploeg daardoor met een voorsprong naar de Kleine Vink te komen, maar enkele weken geleden verslikte PKC zich in Albatros. Daardoor nu een gelijke stand. Maar om kampioen te worden, zal Nieuwerkerk B1 moeten winnen. Dat wordt spannend zaterdag in de Kleine Vink. Succes B1!

14.00u Nieuwerkerk C1 – PKC C1

Na de B1 direct nog een spannende ontmoeting tussen Nieuwerkerk en PKC. En ook daar is de inzet een plek in de kwartfinale om het kampioenschap van Nederland. In de poule van de C1 is ONDO bijna (ongeslagen) kampioen. Knap! Daarachter strijden nog drie teams om de tweede plek. Albatros en PKC hebben 15 punten. Nieuwerkerk heeft er 14.

Deze week is het Albatros – ONDO (12u) en Nieuwerkerk – PKC.
De volgende speelronde is het ONDO – Nieuwerkerk en PKC – Albatros.
En de slotronde is het Albatros – Nieuwerkerk en PKC – ONDO.

Spannende duels dus nog! Om te beginnen dus zaterdag als Nieuwerkerk C1 PKC ontvangt. In Papendrecht werd het 11-7 voor PKC. Normaal is PKC ook echt beter. In 2023 had de ploeg echter een dipje met nederlagen tegen Oranje Wit en ONDO. Nieuwerkerk C1 zal zaterdag knokken voor elke meter! Succes C1!

Nieuwerkerk D1 is vrij