Vooruitblik zaterdag 17 juni

Zaterdag is de laatste reguliere speeldag van het korfbalseizoen 2022/2023. Volgende week resteert nog de nationale korfbaldag met alle finales van het hoogste niveaus. En net als vorig jaar (B1) kunnen we daar met CKV Nieuwerkerk weer staan tussen alle “grote” namen. De D1 speelt namelijk zaterdag de halve finale om het NK en daar blikken we natuurlijk op vooruit. Voor de andere selectieteams zit het seizoen er al op (Nwk 1, 2, A1, B1 en C1). In deze vooruitblik kijken we ook naar de andere jeugdkampioenen:

HALVE FINALE KAMPIOENSCHAP VAN NEDERLAND
10:30u Nieuwerkerk D1 – Albatros D1
Terrein van KCR in Ridderkerk

Voor de tweede keer dit seizoen speelt Nieuwerkerk D1 een halve finale om het Nederlands kampioenschap D-jeugd. In de zaal een mooie playoffserie met de gewonnen kwartfinale tegen Groen Geel, de gewonnen halve finale van MIA en de verloren finale tegen KZ. KZ is er nu ook weer bij. Zij spelen zaterdag de andere halve finale tegen Wageningen D1. Nieuwerkerk neemt het nu op tegen Albatros D1 uit Zwijndrecht.

Een geduchte tegenstander. Albatros D1 is de enige ploeg in de D-hoofdklasse die dit veldseizoen nog niet verloor. Voor de zaal werden ze met 11 punten kampioen in de poule met Nieuwerkerk D1. Ze wonnen de onderlinge duels met 3-4 en 10-8. In de kampioenspoule de afgelopen maanden versloeg Albatros PKC, HKC en Fortuna. Met 12 punten nu dus richting de halve finale. Verloor de ploeg dan helemaal niet dit seizoen? Ja zeker wel. In de zaalcompetitie zat Albatros ook bij Nieuwerkerk D1 in de poule. Toen won Nieuwerkerk twee keer van Albatros. 16-8 thuis en 8-14 uit. Nieuwerkerk werd kampioen en Albatros 2e. In de kwartfinale was KZ te sterk voor Albatros met 17-7.

Zaterdag dus de 5e officiële ontmoeting tussen de twee teams dit seizoen. Een wedstrijd op zich waarbij de recente resultaten niks zeggen. Hoe gaan de teams met de spanning om. Daar gaat het zaterdag om. Er komt ook nog het element van de warmte bij. Heel onvoorspelbaar allemaal. We wensen onze toppers van de D1 vooral heel veel plezier en succes. Alweer een halve finale. Ontzettend knap. En hoe het ook afloopt, jullie seizoen is al meer dan geslaagd! Ondanks het volle programma zaterdag hopen we wel op veel blauw/zwart publiek in Ridderkerk. Tot zaterdag!

En dan de andere kampioenskandidaten:

Nieuwerkerk F5, E1, D1, C4, C5 en A2 werden de afgelopen weken al kampioen! Gefeliciteerd! Aanstaande zaterdag kunnen daar nog 6 kampioenen bij komen. Daar zitten nog spannende kampioenswedstrijden tussen. Wat te denken van RWA F2 – Nieuwerkerk F4. Beide teams hebben 8 punten. De winnaar van dit laatste duel is kampioen. De F3 staat ook samen met een andere ploeg op 8 punten (met Olympia F1). Als de F3 zaterdag thuis wint van ONDO F2 is het team kampioen! Ook de F2 kan als vierde F-team kampioen worden. Zij staan met 8 punten alleen bovenaan. Een gelijkspel in Zoetermeer tegen Meervogels F1 is genoeg voor de titel! Succes F-teams!

Bij de D is er niet alleen succes voor de D1. Ook de D2 kan zaterdag kampioen worden. Een echte kampioenswedstrijd om 9u in Krimpen tegen KOAG D1. Allebei 8 punten, de winnaar is dus kampioen. Vorige keer werd het 12-6 voor onze D2. Succes! Nieuwerkerk D4 speelt alweer een kampioenswedstrijd. De afgelopen twee weken werd er verloren, maar met 6 punten nog altijd met Valto D3 samen bovenaan met elk 6 punten. Winnen uit bij ODO D2 zaterdag betekent kampioen! En dan de laatste jeugdploeg met kampioenskansen. Nieuwerkerk D5. Zij staan nu 2e met 8 punten. Koploper Ten Donck D1 is al kampioen met 10 punten. De D5 kan dus op gelijke hoogte komen en samen kampioen worden. Om 13u in Ridderkerk, naast het terrein van KCR. Eerst de D1 kijken en daarna zelf kampioen worden 🙂 Succes allemaal!