Vooruitblik zaterdag 11 mei

In het laatste weekend van de meivakantie wordt er al weer volop gekorfbald. Zo komt onze selectie wederom in actie. Nieuwerkerk 2 reist af naar Den Haag voor een ontmoeting met Die Haghe 2 (12.50u). Nieuwerkerk 1 speelt later op de middag om 16.00u in Dordrecht tegen DeetosSnel 1 (houd rekening met de Brienenoordbrug). Koploper Nieuwerkerk A1 speelt de uitwedstrijd bij TOP A1 in Sassenheim (12.30u). Nieuwerkerk B1 speelt vroeg op de dag de belangrijke uitwedstrijd bij PKC B1 in Papendrecht (9.30u) en tot slot reist Nieuwerkerk C1 af naar Rijswijk voor de wedstrijd tegen Refleks C1 (10.15u). Hierbij de vooruitblik op deze hopelijk zonnige wedstrijden met veel blauw/zwart publiek:

16.00u DeetosSnel 1 – Nieuwerkerk 1

Nieuwerkerk speelt zaterdagmiddag de uitwedstrijd bij koploper DeetosSnel. Deze ploeg staat onder leiding van onze oud coaches Leon Simons en Jan van Essen en is de favoriet in deze poule. DeetosSnel kende immers ook een succesvol zaalseizoen waarin het kampioen werd (boven Valto en Nieuwerkerk) en promoveerde naar de KL 2. Op het veld maakt DeetosSnel de favorietenrol vooralsnog waar. Valto werd met 22-12 verslagen en in Krimpen won DeetosSnel afgelopen zaterdag met 11-17 van KOAG. 4 uit 2 dus en ruime zeges.

Nieuwerkerk 1 staat op 2 uit 2. Winst op KOAG op 20 april en afgelopen zaterdag een duidelijke nederlaag bij Valto. Tijd om die nederlaag weg te spoelen met een goede wedstrijd in Dordrecht. Dat Nieuwerkerk kan stunten tegen deze sterke tegenstander liet ons team al zien op 10 februari. Toen werd het in de Kleine Vink 23-20 voor een overtuigend spelend Nieuwerkerk 1. Eerder had de ploeg in Dordrecht met 20-15 verloren.

We verwachten een fanatiek Nieuwerkerk dat zeker zal gaan voor een resultaat. We hopen op veel publiek uit Nieuwerkerk. Houd bij de reistijd wel even rekening met de werkzaamheden op de Brienenoordbrug. Het wordt heerlijk weer, dus een lekker middagje korfbal kijken en aanmoedigen in Dordrecht is een prima optie. Tot zaterdag!

12.50u Die Haghe 2 – Nieuwerkerk 2

Nieuwerkerk 2 is na twee wedstrijden in de Reserve Ereklasse (d) nog op zoek naar de eerste overwinning. Na het gelijke spel tegen KCC 3 speelde Nieuwerkerk 2 afgelopen zaterdag bij Avanti. Na een matige eerste helft was de ruststand daar 8-3. In de tweede helft kwam een hardwerkend Nieuwerkerk goed terug, mede door goals van Cathy en enkele A1-ers. Vlak voor tijd maakte Cathy de 12-12 en leek het tweede wederom een punt te pakken. Helaas wist Avanti in de slotminuut een strafworp te benutten en zo met 13-12 te winnen.

Zaterdag speelt Nieuwerkerk 2 tegen koploper Die Haghe 2. Die Haghe is deze competitie goed begonnen met een 10-7 overwinning op Avanti en een 14-19 zege bij KCC. 4 punten dus en al 3 punten voorsprong op Nieuwerkerk 2. Dat betekent dat Nieuwerkerk 2 zaterdag echt moet winnen om in de buurt van Die Haghe 2 te blijven. Veel succes!

12.30u TOP(S) A1 – Nieuwerkerk A1

In speelronde 3 gaat Nieuwerkerk A1 op bezoek bij TOP A1 in Sassenheim. Nieuwerkerk A1 is met 4 uit 2 de koploper in deze poule. Unitas staat op 2 punten en Fortuna en TOP allebei op 1. Nieuwerkerk won de afgelopen weken al knap van Unitas en Fortuna. TOP A1 begon op 20 april met een knap 13-13 gelijkspel tegen Fortuna. Vorige week verloor TOP met minimaal verschil bij Unitas (15-14). TOP laat zien dus helemaal thuis te horen in deze kampioenspoule. In de zaal had TOP het moeilijker. De ploeg eindigde in de andere poule met 12 punten op een veilige 6e plek, maar op grote achterstand van ploegen als DVO (26), Unitas (20) en KZ (20). TOP doet zaterdag met een overwinning weer helemaal mee in deze poule waar je 1e of 2e moet eindigen om de halve finale te spelen. Daar zal de ploeg uit Sassenheim zeker voor gaan.

Andersom kan Nieuwerkerk A1 natuurlijk goede zaken doen. Winst zou de ploeg op 6 punten zetten en een verschil van 5 naar TOP. In de wetenschap dat Unitas en Fortuna later op de middag tegen elkaar spelen, zou het er na drie wedstrijden dan goed uit kunnen zien voor onze A1. Maar dan moet eerst deze hele lastige uitwedstrijd worden gewonnen! Succes!

09:30u PKC B1 – Nieuwerkerk B1

Voor Nieuwerkerk B1 is het in speelronde 3 eigenlijk gelijk een finale. Door het gelijke spel bij Die Haghe en de winst op Oranje Wit heeft de B1 3 punten na 2 wedstrijden. PKC B1 is koploper met 4 punten. Zij wonnen met 22-11 van Die Haghe en 8-19 van Oranje Wit. De verliezend zaalfinalist is zo dus uitstekend begonnen aan het veldseizoen. Als Nieuwerkerk B1 zaterdag verliest, is de achterstand op PKC B1 al 3 punten. En met nog maar drie wedstrijden te gaan zal dat niet meer goed worden gemaakt. Het moet dus zaterdag in Papendrecht gebeuren! In de kwartfinale zaal op 23 maart was PKC B1 veel te sterk en won de ploeg uit Papendrecht met 30-19. Nieuwerkerk B1 speelde toen zeker niet de beste wedstrijd en op het veld is alles anders. Ga er dus voor B1 zaterdag! Succes!

10:15u Refleks C1 – Nieuwerkerk C1

Nieuwerkerk C1 speelt zaterdag pas de tweede wedstrijd van dit veldseizoen. De eerste wedstrijd tegen Albatros C1 ging 13 april met 11-6 verloren. Bijna een maand later dus de uitwedstrijd bij Refleks en dan woensdag aanstaande de thuiswedstrijd tegen HKC. Refleks C1 is na 2 wedstrijden de koploper in deze poule met 3 punten. Ze begonnen met een 7-7 gelijkspel bij HKC en wonnen thuis met 13-9 van Albatros. Refleks is de favoriet in deze poule. In de zaal werd de ploeg uit Rijswijk (in de poule van Nieuwerkerk) derde met 17 punten. Op 27 januari speelde Nieuwerkerk C1 echter een ijzersterke wedstrijd in Rijswijk en er werd toen met 15-15 gelijkgespeeld tegen Refleks. Als Nieuwerkerk C1 met dezelfde strijd en inzet aan de slag gaat zaterdag is er misschien wel weer zo’n mooi resultaat mogelijk! Succes!

Nieuwerkerk D1 is vrij

Donderdag 16 mei speelt de D1 uit bij Albatros D1.