Koen Collée keert terug bij zijn CKV!

Met heel veel trots en enthousiasme kondigt CKV Nieuwerkerk de terugkeer van de meest succesvolle speler uit de eigen jeugdopleiding aan! De 25-jarige Koen Collée kiest na twee jaar Korfbal League voor een retour naar zijn Kleine Vink. De club die hij twee jaar geleden met pijn in het hart en als aanvoerder verliet voor een avontuur op het hoogste niveau.

En zoals iedereen eigenlijk wel had verwacht. Dat avontuur verliep persoonlijk heel erg goed! Na bijna 18 jaar vertrok Koen in 2022 als kind van de club naar de buren uit Capelle. Bij zijn afscheid op het veld waren er tranen aan beide kanten maar ook veel begrip voor zijn keuze. Koen wilde ooit nog in de Korfbal League spelen en hoopte dat met Nieuwerkerk te bereiken. Na een desastreus verlopen seizoen vertrokken echter zijn maatjes Dani, Jop, Niels en Mats. Babette was zwanger, Miriam stopte en Cathy was geblesseerd. KL met Nieuwerkerk zat er voorlopig niet in en Koen vertrok samen met Laura naar KCC. Daar werd hij afgelopen seizoen clubtopscoorder (en Laura overigens bij de dames!).

Vanaf het begin af aan was zijn keuze voor KCC een persoonlijk succes. Koen Collée had weinig tijd nodig om aan het hoogste niveau te wennen en liet ook in de League zien verdedigend een van de beste heren van Nederland te zijn. Zijn talenten werden ook snel herkend door de analisten in de League. Zijn prachtige duels met o.a. Nik van der Steen en Gert Jan Meerkerk zorgden er voor dat vele Nieuwerkerkers trots voor Eyecons zaten in het weekend. Dit seizoen wist Koen zich ook nog te onderscheiden: in de play-downs had hij met 14 doelpunten in twee wedstrijden een aanzienlijk aandeel in de handhaving van KCC! Bovendien werd hij afgelopen zaalseizoen topscoorder van KCC met 55 goals.

Het (blauw/zwarte) bloed kruipt waar het niet gaan kan en de opmars van Nieuwerkerk in de tweede helft van de zaal is Koen niet onopgemerkt gebleven. Het zorgde voor twijfels bij Koen, die nog altijd meerdere keren per week op de Kleine Vink te vinden is. Zijn vriendin Eva speelt bij Nieuwerkerk in de selectie, samen met zijn zus Emma. Zijn vrienden spelen bij CKV en zijn hart ligt daar. Aan de andere kant was er ook interesse uit de absolute top van de League. Een bevestiging voor Koen dat hij twee goede jaren achter de rug heeft en dat hij de kwaliteiten voor de top van Nederland heeft.

Toch kiest Koen nu anders. Hij heeft net een nieuwe baan waar hij veel tijd in wil steken en heeft samen met Eva een nieuw huis gekocht in Nieuwerkerk. Na een lange periode van goed nadenken kiest Koen nu met volle overgave voor een terugkeer bij Nieuwerkerk. Met zijn 25 jaar is hij absoluut nog niet op zijn retour. Hij wil zijn club verder helpen en zichzelf ook nog verder ontwikkelen, weliswaar op een ander niveau. Een stap naar de top sluit Koen zeker niet uit, maar eerst wordt de komende jaren alles op alles gezet om met zijn CKV weer stappen omhoog te zetten!

Koen zegt daar zelf het volgende over: “Na 2 jaar op het hoogste niveau ben ik blij weer terug te keren bij Nieuwerkerk. Bij KCC heb ik twee mooie en leerzame seizoenen gespeeld. Deze ervaringen neem ik dan ook mee terug naar Nieuwerkerk. Ik heb super veel zin om volgend seizoen weer in het blauw/zwart te spelen!”

De terugkeer van één van de meest succesvolle spelers uit de jeugdopleiding maakt Nieuwerkerk heel enthousiast. De club is enorm trots op de prestaties van Koen bij KCC op het hoogste niveau maar ook ontzettend blij hem weer in het blauwe shirt te mogen zien spelen. Door het aanblijven van negen van de huidige 10 selectieheren en de komst van talenten Bas van Schaik en Kas van den Heuvel uit de A1 is de herenselectie van CKV met de komst van Koen rond voor het seizoen 2024/2025. Alleen Kenneth de Ronde zal helaas stoppen en kiest voor zijn maatschappelijke carrière.

CKV Nieuwerkerk