Vertrek Mady Tims en Chris Beuk

Hoofdcoach Mady Tims en assistent-coach Chris Beuk hebben afgelopen dinsdag aan de Technische Commissie van CKV Nieuwerkerk laten weten dat zij samen vertrekken naar Groen Geel. Ondanks een succesvolle samenwerking in dit eerste seizoen bij Nieuwerkerk en de in februari met elkaar gemaakte afspraak om nog minimaal een seizoen met elkaar door te gaan, hebben Tims en Beuk helaas besloten in te gaan op de late interesse van de Korfbal League Club uit Wormer.

Voor de Technische Commissie en natuurlijk ook voor de spelersgroep van Nieuwerkerk een bittere pil. Met een nieuwe jonge selectie zijn Mady en Chris in augustus 2022 met succes aan de slag gegaan. De doelstellingen werden behaald en achter de schermen is, samen met de trainers, gewerkt aan de selectie voor volgend seizoen. Die selectie wordt sterker door de komst van enkele ervaren spelers en met enkele speelsters in het verschiet staan we klaar voor volgend jaar. CKV Nieuwerkerk keek met veel vertrouwen uit naar het nieuwe seizoen met Mady en Chris aan het roer. Er was immers nog een missie te behalen met elkaar.

Helaas heeft Groen Geel eind vorige week contact gezocht met Mady en haar gepolst voor de rol van hoofdcoach in Wormer. Groen Geel speelt ook volgend seizoen op het hoogste niveau, de Korfbal League. Voor Mady was de keuze gevoelsmatig erg moeilijk, maar uiteindelijk een kans, die ze niet kan laten liggen. Op deze manier kan ze als 1 van de eerste vrouwelijke hoofdcoaches aan de slag op dit niveau. Zij neemt haar vaste assistent Chris Beuk mee. Donderdagavond hebben Mady en Chris hun spelersgroep en ook de nieuwe aanwinsten geïnformeerd over hun vertrek.

Uiteraard komt dit nieuws hard aan bij onze club en voelt het vertrek van hen als een onvoltooide missie. Maar ook nu moeten we door. De komende periode gaat Nieuwerkerk op zoek naar geschikte opvolgers, en ook daar zullen we wederom in slagen. Er staat volgend jaar een prachtige jonge, gretige en talentvolle selectie. Zowel op het veld als in de zaal acteert Nieuwerkerk volgend jaar in de Hoofdklasse.

Meer informatie via: ruudnieuwerkerk@gmail.com

CKV Nieuwerkerk