Emma Collée gaat weer korfballen!

Met veel plezier kan de TC van CKV Nieuwerkerk aankondigen dat een succesvolle exponent uit de CKV-opleiding weer gaat korfballen in de selectie van de club. De 24-jarige Emma Collée sluit vanaf augustus weer aan bij de selectie van Mady Tims en Chris Beuk.

Emma Collée begon een krappe 20 jaar geleden met korfballen in de F-pupillen van CKV Nieuwerkerk. Samen met haar tweelingbroer Koen ging ze de sport beoefenen die iedereen in haar familie deed. En met succes! Emma maakte onderdeel uit van de groep die vanaf de D ook bijna alle NK’s was vertegenwoordigd en ook bijna altijd de finale haalde. Met haar fanatisme, uitstekende wedstrijdinstelling, goed verdedigen en het niet erg vinden om zichzelf weg te cijferen was Emma altijd van groot belang voor de succesvolle jeugdteams waarin ze speelde.

Haar laatste grootste succes was het spelen van de finale om het Nederlands kampioenschap met Nieuwerkerk A1 onder leiding van coach Mady Tims in 2017. Een team met o.a. broer Koen, schoonzus Eva Boeter, Niels Stuurstraat, Bart Huijser, Melissa v.d. Velde en Babette Blok. Daarna koos Emma voor haar werk en maatschappelijke carrière in het leger. Door haar werkzaamheden in het leger is Emma wel altijd topfit gebleven.

Korfbal bleef natuurlijk altijd trekken. Bijvoorbeeld kijken bij haar broer Koen. Haar teamgenoten uit de A1 kenden een zeer succesvolle periode in de senioren. En ook dit jaar bestaat Nieuwerkerk 1 voor een groot gedeelte uit spelers uit die succesvolle A1. Kort geleden maakte Emma haar rentree op de Nieuwerkerkse velden als speelster van het Midweek-team. Ook van de week kwam ze nog in actie met dat team. Ze liet zien nog steeds diezelfde speelster te zijn. Een speelster met veel gif en karakter. En daar gaan we (weer) plezier aan beleven!

CKV Nieuwerkerk is blij dat Emma aansluit bij de selectie. Ze traint in de laatste weken van het seizoen al mee en vanaf augustus is ze volwaardig selectielid. We wensen Emma veel plezier en succes!

Afscheid van een andere gifkikker

Tegelijkertijd kondigen we het afscheid aan van een net zo fanatieke speelster als Emma. Nikita Ephraim heeft aangekondigd haar korfbalcarrière te vervolgen bij DeetosSnel in Dordrecht. Nikita kwam een aantal jaren geleden over naar Nieuwerkerk en heeft haar plekje kunnen vinden bij onze club.

Ze speelde met succes in Nieuwerkerk 2 (kampioen Reserve Hoofdklasse) en wist vaak minuten te maken in Nieuwerkerk 1. Dit jaar begon ze als basisspeler en hebben we kunnen genieten van haar drive en mooie schot. We zijn haar dankbaar dat ze afgelopen jaar is gebleven, ondanks het vertrek van veel spelers. We hopen dat Nikita het goed gaat doen bij DeetosSnel en dat ze veel plezier vindt in het korfbal in deze voor haar moeilijke tijd.

CKV Nieuwerkerk