BESTUUR

Money, money, money

Tsja, wie kent dit liedje niet van Abba uit 1976?
Maar wees gerust; ik ga jullie niet vermoeien met de songtekst of met het Songfestival wat er
weer aan zit te komen

In eerste instantie is money,money nu niet bepaald het onderwerp waar we als club dagelijks mee bezig willen zijn. Veel liever zijn we uiteraard bezig met sport, spel en plezier. Toch speelt ook geld een belangrijke rol in onze club en kunnen we bepaald niet zonder.

Wellicht ter voorkoming van onduidelijkheid; als club staan we er financieel goed voor. Er staat voldoende geld op bank en we hebben ook genoeg vlees op onze botten om een financiële tegenvaller op te kunnen vangen. Een voldoende buffer is echter ook belangrijk voor de lange termijn en voor de korte termijn wil je daar het liefst niet te veel aan knabbelen.

Gelukkig lukt het tot op heden om elk jaar weer onze begroting rond te maken. Tegelijkertijd merken we ook dat als we echt iets extra’s willen doen, dat daar niet altijd de ruimte voor is. Zo willen we komend jaar graag onze kwantiteit, maar ook onze kwaliteit van trainingsuren in de zaal vergroten, dus streven naar betere tijden op goede locaties en ook wat langere trainingstijden voor diverse teams. Omdat er geen extra sporthallen in Zuidplas zullen komen voorlopig en veel meer verenigingen met dit probleem kampen, kan het zo maar zijn, dat we ook zullen kijken naar de sporthal in Zevenkamp bijvoorbeeld. Het moge wel duidelijk zijn dat
de zaalhuur daarvoor duidelijk hoger zal zijn, dan een willekeurige gymzaal in Nieuwerkerk.

Om de inkomsten van de club te verhogen, kunnen we als vereniging aan een paar knoppen draaien. Het makkelijkst is het om de contributie te verhogen of de barprijzen in de kantine. Deze beide knoppen zitten we echter het liefst zo min mogelijk aan (behoudens inflatie), om
die voor iedereen betaalbaar te houden. Via financiële acties weten we gelukkig ook jaarlijks een mooie aanvulling op onze inkomsten
te krijgen; denk hierbij aan de succesvolle acties als de Grote Clubactie of de kerstkransenactie.

Daarnaast is een grote inkomstenstroom de bijdragen van sponsors; denk aan kleding- en bordsponsors. Vele sponsors dragen zo jaarlijks bij aan het succes van de club en daar zijn we ze ook zeer dankbaar voor!
Tegelijkertijd zou het ook heel mooi zijn, als we het aantal sponsors weten uit te breiden om op die manier ook meer mogelijkheden te krijgen voor bepaalde uitgaven.

Dus bij deze mijn oproep:
Hebt u/jij zelf een bedrijf of ken je iemand met een bedrijf die het leuk zou vinden om bij te dragen aan het succes van de club, meld je dan bij onze pr-commissie (pr@ckvnieuwerkerk.nl ).

Zij bespreken graag alle sponsormogelijkheden die er zijn!

Met verenigde en financiële groet,
De voorzitterdt