JTC

Trainersstaf A1 seizoen 24/25

Nieuwerkerk A1 is bezig aan een mooi seizoen. Onder leiding van Nathan Marck en Bob van der Weide werd in de zaal een verdienstelijke derde plaats behaald achter PKC en Fortuna. Op het veld strijdt dit talententeam voor de play-offs en werden de eerste twee wedstrijden knap gewonnen van respectievelijk Unitas en Fortuna. A1 is dus goed op weg om zich bij de beste 4 juniorenteam van Nederland te spelen. Nathan en Bob hebben gemerkt dat het combineren van het trainen en coachen van A1 met het spelen in de eerste selectie heel intensief is. Komend seizoen willen beide heren de focus volledig leggen op het spelen en daarom hebben ze aangegeven aan het einde van het seizoen te stoppen bij A1. De JTC is daarom op zoek gegaan naar een nieuwe trainersstaf en die is gevonden: Robin Ouwerkerk en Aram Brouwers nemen het stokje over en zullen komend seizoen de trainersstaf van A1 vormen.  De JTC is zeer verheugd erin geslaagd te zijn om binnen de eigen vereniging twee ervaren en talentvolle trainers te kunnen aanstellen!

Om Robin en Aram wat beter te leren kennen, hebben we ze enkele vragen voorgelegd:

Welke trainingservaring heb je en wat waren voor jou hoogtepunten daarin?

Robin: Ik geef al sinds mijn 14e trainen. Ik heb alle leeftijden wel gehad, van de kangoeroes tot A-teams bij zowel Wion, DeetosSnel als Nieuwerkerk. Mijn hoogtepunt als trainer/coach is natuurlijk het recent behaalde Nederlands Kampioenschap met de D1.

Aram: Ik ben begonnen met trainen geven toen ik 15 jaar oud was. Onder de vleugels van Evelien Vermeij mocht ik helpen/assisteren bij de E3. Na enkele jaren E-teams te begeleiden werd mij gevraagd om de D1 te gaan doen en dit motiveerde mij volop. Tijdens deze 4 jaar (D1) meerdere NK’s mogen meemaken, waar op gebied van prestatie het Nederlands Kampioenschap (veldseizoen 2011/2012) het hoogtepunt werd (legendarische strafworp in de slotseconde van Wouter Wilhelm).  Een jaar later schoof ik als trainer door naar Nieuwerkerk C1. Tijdens dat seizoen verloren we helaas de zaalfinale van Nederland vs DeetosSnel C1. In Eindhoven (DSC) ben ik ook actief geweest als trainer/coach. Hier heb ik zowel de B1 als A1in de hoofdklasse mogen coachen. Het behalen van de kruisfinales (B1) was prachtig.

Op welk niveau heb je zelf gespeeld en wat waren daarin je hoogtepunten?

Robin: In de jeugd heb ik altijd op hoofdklasse niveau gekorfbald. Bij Wion heb ik 13x deelgenomen aan het NK met als hoogtepunt de halve finale met A1. We verloren deze helaas met 20-19 van Dalto. Daarna ben ik naar Deetos gegaan, waar ik jarenlang Korfballeague heb gespeeld. Als jeugdspeler heb ik met Jong Oranje een WK en EK titel behaald.

Aram: Ik ben vanaf jongs af aan gaan korfballen bij CKV Nieuwerkerk. Als basisspeler één NK mee mogen maken (D1). Tijdens de C, B en A jaren  kwam ik terecht in 3e en 2e teams, om als laatbloeier via Nieuwerkerk 3 toch nog door te stromen naar de selectie. Op nog relatief jonge leeftijd de overstap gemaakt naar HKV/Ons Eibernest met het doel daar eens in het eerste te komen, met succes. Vervolgens nog jaren uitgekomen in de selectie van DSC waar ik opnieuw beginnen mocht in het 3e team. Enkele maanden later aangesloten bij de selectie 1/2, die dat seizoen uitkwam in de Korfbal League. Helaas bleef dit bij één seizoen. Toch mooi om minuten te hebben gemaakt in de Korfbal League!  Het seizoen erop wist ik basisspeler te worden bij DSC 1. Voor mij was dit seizoen als speler, om uit te komen in de Ereklasse tegen ploegen als PKC, TOP en DVO, een hoogtepunt.

Waarom heb je de keuze gemaakt om NWK A1 te gaan trainen en coachen?

Robin: Toen mij gevraagd werd of ik voor Nieuwerkerk de A1 wilde gaan coachen, leek me dat een mooie uitdaging om met de oudste jeugd groep aan de slag te gaan. Ik kijk ernaar uit om mijn kennis over te dragen aan de spelers en samen met Aram een mooi en leerzaam jaar of jaren te maken.

Aram: Nieuwerkerk is mijn club, waar ik ben opgegroeid en mede ook door ben gevormd. Het doet me goed om weer actief en aanwezig te zijn bij Nieuwerkerk, na een tijd van afwezigheid. Ik draag graag mijn steentje bij aan de vereniging en vind training geven / coachen daarin het leukste om te doen. Nadat me gevraagd is of ik interesse zou hebben in het begeleiden van de A1, hoefde ik niet lang na te denken. Wedstrijden A-korfbal op het hoogste niveau zijn naar mijn mening  leuk en spannend om te bekijken/beleven, en ik kijk dan ook uit naar aankomend seizoen!

Wat verwacht je van het komende seizoen als trainer/coach van NWK A1?

Robin: Ik verwacht dat we met de A junioren een hecht team worden en dat we met z’n allen voor elkaar staan om er een heel mooi seizoen van te maken.

Aram: Op gebied van prestatie doe ik daar op dit moment geen uitspraken over. Daar wil ik eerst de groep/spelers voor leren kennen, weten over welke kwaliteiten zij beschikken, op individueel vlak en qua team als geheel. Mijn verwachting is wél dat het ons als trainersstaf, samen met de groep spelers, gaat lukken om er een geslaagd seizoen van te maken!