TC

Annick van der Kooij terug bij CKV Nieuwerkerk

“Talent uit eigen bodem”. Dat stond zo mooi op het spandoek van de C-side bij de playoffs van Nieuwerkerk D1 afgelopen maand. Daar zijn we als club altijd trots op! Het doet ons dan ook goed om de terugkeer van zo’n talent uit eigen bodem aan te kunnen kondigen! Na een periode van negen jaar bij KCC keert Annick van der Kooij (24) terug bij CKV Nieuwerkerk. De voormalig Nederlands kampioen met Nieuwerkerk D1 en C1 heeft veel zin om weer in het blauw/zwart te gaan spelen.

Annick begon haar korfbalcarrière in Nieuwerkerk F6. Al snel werd duidelijk dat zij veel in haar mars had. Ze speelde vervolgens in Nieuwerkerk F1, E1, D1, C1 en B1. Annick bevond zich destijds in een talentvolle lichting van CKV Nieuwerkerk en speelde meerdere Nederlands kampioenschappen en finales op deze toernooien. Zoals ze zelf zegt “Als je de Kleine Vink in loopt kan je me terugvinden op een aantal spandoeken”. Met Nieuwerkerk D1 en C1 werd Annick Nederlands kampioen.

In het seizoen 2015/2016 maakte Annick de overstap naar Capelle aan den IJssel om met KCC A1 in de jeugdhoofdklasse te spelen. Na een aantal jaren in de junioren kwam de lange speelster in de selectie van KCC te spelen. Annick heeft jarenlang in KCC 2 gespeeld en kwam daarbij voornamelijk uit in de Reserve Korfballeague. Een mooi niveau voor de nog altijd maar 24-jarige fysiotherapeute. Annick kijkt met veel plezier terug op haar periode bij KCC.

Foto: Peter van Dieren

Maar voor aankomend seizoen was Annick op zoek naar een nieuwe uitdaging en klopte daarvoor zelf aan bij CKV Nieuwerkerk. Als club hebben we de afgelopen jaren uiteraard het contact al gezocht, zoals we dat met al onze spelers doen die (tijdig) elders gaan spelen. In een goed gesprek gaf Annick aan dat zij zich in een nieuwe omgeving weer verder wil ontwikkelen als speelster. Ze heeft nog altijd een goed gevoel bij Nieuwerkerk en wil naast haar persoonlijke ontwikkeling graag met de selectie van Nieuwerkerk bovenin de Hoofdklasse meedraaien. Ze heeft veel zin in deze uitdaging!

CKV Nieuwerkerk is heel blij met de terugkeer van Annick. Ze heeft als speelster misschien nog wel haar beste jaren voor zich en brengt veel ervaring uit het hoogste niveau mee. Van harte welkom dus Annick!

In het dagelijks leven is Annick dus fysiotherapeute in Rotterdam Noord. Ze vindt het naast het korfballen en werken leuk om dingen met familie en vrienden te doen en Rotterdam te verkennen. Vanaf augustus verkent Annick dus ook de velden van de Kleine Vink en kan iedereen haar persoonlijk welkom heten en (hernieuwd) kennismaken!

TC CKV Nieuwerkerk