Nieuwerkerk verliest in zeer matig duel van DOS (12-14)

In een goed gevulde sporthal de Kleine Vink heeft CKV Nieuwerkerk de prachtige uitwedstrijd bij Swift helaas geen goed vervolg kunnen geven. In een zeer matige wedstrijd was één vak van Nieuwerkerk aanvallend machteloos. Ook tegenstander DOS uit Westbroek speelde onder haar niveau en daardoor liet Nieuwerkerk de kans op twee hele belangrijke bonuspunten liggen.

De goals waren het hele duel erg duur. Nieuwerkerk had in het ene vak (Huijser, De Ruiter, Larooij en Van Dijk) echter veel minder kansen nodig. Dit kwam door de scherpte van Bart Huijser en Lotte Larooij. Het ander vak met Lansbergen, Wilhelm, Ephraim en V.d. Velde kwam dit keer helaas totaal niet uit de verf. De laatste weken liep het hier juist ook goed door de goals van Wilhelm en V.d. Velde. Zaterdag was dit anders. De chemie ontbrak.

Na een rommelig begin van de wedstrijd kreeg dit vak kans op kans om de 6-4 voorsprong uit te breiden. Er werden echter moeilijke kansen genomen en er zat geen overtuiging in het schot. DOS was ook machteloos en begon al vroeg in de wedstrijd met het plaatsen van wissels. Nieuwerkerk deed dat niet, maar greep de kans niet om de voorsprong uit te breiden. Via 6-6 werd het uiteindelijk 8-6 bij rust.

De tweede helft zakte het niveau nog verder. Nieuwerkerk streed er wel degelijk voor, maar er lukte vrij weinig. Invalster Babette Blok (terug na haar zwangerschap!) zette haar ploeg nog wel op 9-6, maar daarna heel lang geen goals van Nieuwerkerk. DOS kwam op 9-9. Vervolgens stond het bijna 10 minuten 11-11. Bij Nieuwerkerk kwamen Bas van Schaik en Eva Boeter nog in het veld. Het mocht niet baten. In de absolute slotfase gebeurde het onvermijdelijke. DOS op 11-12, Blok voor 12-12. Maar daarna besliste uitblinkster Linda Nap het duel. DOS won 12-14. Een hele bizarre uitslag natuurlijk in de zaal-hoofdklasse.

Ontzettend zonde voor Nieuwerkerk, hier had zeker meer ingezeten!Maar dat was vooral omdat ook DOS heel matig was. Want eigenlijk kan je natuurlijk niet zeggen dat er “meer in had gezeten” als je er zelf slechts 12 maakt.

Gelukkig niks aan de hand voor Nieuwerkerk! De concurrentie verloor ook. ODIK bij Avanti, De Meeuwen bij GKV en Pernix van Swift.

Volgende week de tot nu toe belangrijkste wedstrijd van het seizoen voor Nieuwerkerk 1. Uit bij Pernix. Dan moet Nieuwerkerk er weer staan!