Nieuwerkerk vergeet te winnen in Zoetermeer:
Pijnlijke Slotfase Resulteert in 20-16 Nederlaag

Nieuwerkerk begon vol goede moed aan de wedstrijd tegen Meervogels, maar de zo gewenste overwinning bleef uiteindelijk uit. De titel “NWK Vergeet te Winnen in Zoetermeer” vat de teleurstelling treffend samen, aangezien de ploeg verschillende kansen had om de wedstrijd naar zich toe te trekken.

Het openingskwartier verliep gelijk op, waarbij Nieuwerkerk op achterstand kwam met 1-0 en 2-1. Gelukkig herpakten ze zich snel en wisten ze met vier mooie veldgoals de stand naar 2-4 te brengen. De plaaggeest van vorige keer, Schulting, werd goed onder controle gehouden. Op 3-6 en 4-7 creëerde Nieuwerkerk zelfs een mooi gaatje van drie punten. Meervogels had moeite met de verdedigende druk van Nieuwerkerk en dit resulteerde in frustratie bij sommige spelers aan de kant van de thuisspelende partij.

Ondanks het sterke spel van Nieuwerkerk wist Meervogels onder aanvoering van Menno Exterkate en een mooie one hander van Jaimy Roos terug te komen tot 7-8. Toch slaagde Nieuwerkerk erin om de voorsprong te behouden, maar helaas was de ruststand 9-9. Een onnodige gelijke stand, gezien het feit dat iedereen het erover eens was dat Nieuwerkerk beter speelde. Het team vergat het gaatje naar vier punten te brengen en vertoonde soms slordig verdedigend spel.

Na de rust brachten de invallers weer nieuwe energie in het spel van Nieuwerkerk. Met twee snelle goals van de invallers Wouter Wilhem en Melissa Van der Velde, namen ze een voorsprong van 9-11. Meervogels liet echter niet los en kwam weer terug naar 11-11. Nieuwerkerk slaagde erin steeds op voorsprong te blijven, maar had te veel kansen nodig om tot scoren te komen: 11-12, 12-13, een prachtige 13-14, 14-15 en 15-16.

De slotfase brak aan, en helaas viel het deze keer niet de kant van Nieuwerkerk op. Aanvallend werd het stil in de laatste 7,5 minuten, en bij 17-16 kwam de eerste achterstand sinds 2-1. Er knakte iets in het spel van Nieuwerkerk. De juiste percentages werden niet geschoten op de momenten dat het nodig was. Meervogels maakte knap gebruik van het juiste moment en scoorde vijf goals op rij, waardoor de wedstrijd eindigde in een teleurstellende 20-16 nederlaag.

Nieuwerkerk schoot over het algemeen, en met name in de slotfase, een te laag percentage. Desondanks waren de tribunes gevuld met enthousiaste Nieuwerkerk-supporters die ongetwijfeld hopen op een beter resultaat in de volgende wedstrijd tegen Sporting Delta. Een belangrijke wedstrijd, Sporting Delta staat namelijk met punten gelijk met Nieuwerkerk.