Nieuwerkerk toont veerkracht

In een ouderwets goed gevulde sporthal stond er weer een belangrijke wedstrijd op het programma voor ons vlaggenschip. Nieuwerkerk begon erg matig aan de wedstrijd. Swift daarentegen niet en schoot uit de startblokken. Mede door de goed schietende dames van Swift in de beginfase, stond het al snel 0-4. Toen Bart Huijser de 1-4 scoorde stond ook Nieuwerkerk op het scorebord. Zou de CKV-Trein dan weer op volle toeren gaan draaien? Helaas (nog) niet.. Swift liep direct nog verder uit en stond binnen 10 minuten op een 1-7 voorsprong. Zou het dan een zaterdag worden met een grote teleurstelling voor de ploeg van Ronald Verbeek en Martijn Reijm? Maar toen, na de time-out, stond Nieuwerkerk op. Wederom toonde dit team maar weer eens aan hoeveel veerkracht en energie er in de ploeg zit.

Door 2 snelle goals van Babette Blok werd de achtervolging ingezet, 3-7. Helaas moest zij na deze 2 goals het veld verlaten wegens een blessure. Melissa van der Velde was haar vervanger. Vervolgens waren het goals van De Ronde en Stuurstraat waardoor Nieuwerkerk weer helemaal terug in de wedstrijd zat en op een stand van 6-7 was gekomen. Precies op tijd was daar weer Menno Kasse die wat terug deed namens Swift 6-8. In de eindfase van de eerste helft waren het Huijser en Stuurstraat die erg belangrijk waren voor Nieuwerkerk. Zo scoorden zij allebei 2 keer en zorgde daarmee voor een tussenstand van 10-11 met nog 4 minuten te spelen voor rust. Swift bracht het gaatje weer op 2 door wederom een goal van Menno Kasse 10-12 Na een goeie actie maakte Bas Stuurstraat een prachtige goal, een “floater” ook wel genoemd in basketbal termen. Het slotakkoord van de eerste helft kwam uit handen van Bob v.d. Weide, 12-12 bij rust!

In het begin van de tweede helft was het stuivertje wisselen. De tweede aanval na rust was direct raak! Luka v.d. Vliet met haar eerste goal 13-12. Direct antwoordde Swift met de gelijkmaker. Vervolgens met zijn 6e goal was het Bas Stuurstraat die Nieuwerkerk weer op voorsprong zette. Ook daar had Swift gelijk een antwoord op en maakte weer gelijk.

Een klein sprongetje in de wedstrijd. Het eerste gaatje werd geslagen vanaf 17-17. Door twee strafworpen uit de handen van Stuurstraat en v.d. Weide kwam Nieuwerkerk op 19-17. In de aankomende fase van de tweede helft stond het verdedigend als een huis. Complimenten aan Tessa van Dijk die haar dame, Aisja Zuidweg, verdedigend heeft uitgeschakeld. Swift gaf nog niet op en scoorde direct de 19-18. Dit bleek echter de laatste goal van Swift te zijn met nog 7,5 minuut te spelen. Uit handen van Melissa van der Velde bleef het gaatje van 2 goals voor Nieuwerkerk in stand, 20-18. Complimenten voor haar invalbeurt.

In de eindfase was daar dan de CKV-Trein die ging lopen. Babette Blok kwam, na behandeling, terug in het veld en liet gelijk zien waarom zij zo’n gevaarlijke dame is in aanvallend opzicht. In 2 aanvallen schoot zij 2 keer raak van afstand! Het verschil was gemaakt en daarmee ook de beslissing gevallen, 22-18. De laatste goal werd geproduceerd door Luka v.d. Vliet, haar 3e goal in de tweede helft!

Vreugde alom bij het vlaggenschip. Er werden 2 zeer belangrijke punten binnengehaald. Dat zal vertrouwen geven voor de rest van de competitie!

Volgende week staat Meervogels op het programma. Wij hopen weer op veel publiek in Zoetermeer!

Doelpunten Nieuwerkerk 1: Bas Stuurstraat 7, Babette Blok 4, Bart Huijser 3, Bob vd Weide 3, Luka v.d. Vliet 3, Kenneth de Ronde 2, Melissa van der Velde 1

Doelpunten Swift 1: Sanne Oostinga 4, Aisja Zuidweg 4, Menno Kasse 3, Jasmijn Hamelink 3, Dylan Gillissen 2, Joren Gillissen 1, Simone Kant 1