JTC

Het Wel- en Wee- van de Nieuwerkerk E (11)

Daar zijn we weer! Een nieuw jaar! Via deze weg voor alle lezers de beste wensen, het is welliswaar wat laat, maar daarom niet minder oprecht!

Voor u als trouwe lezer van het stukje gelijk goed nieuws, de E-teams van Nieuwerkerk zijn in 2024 nog ongeslagen! Nou waren het “maar” twee wedstrijden, maar toch, zou dit een indicatie kunnen zijn van een goed korfbaljaar? Wat uw reporter vooral positief opviel was Nieuwerkerk E5. De kids van deze ploeg hebben het lastig deze zaalcompetitie, maar laten gelijk zien dat er in 2024 niet met ze te sollen valt! Ook de E2 won, die blijven presteren in een zeer zware poule, waar ze nu gewoon erg knap de 3e plek in hadden hebben.

Vanaf dit weekend zal er weer een vol programma zijn waarbij alle E-teams in actie mogen komen, uw reporter zal dit weer op de voet gaan volgen. Maar uiteraard is dit schrijven niet mogelijk zonder de leuke inzendingen van trainers, ouders en spelers zelf, dus klim in de spreekwoordelijke pen!

Nieuwerkerk E2 – Die Haghe E1

Afgelopen zaterdag stond voor de E2 de eerste thuiswedstrijd van de zaalcompetitie op het programma. Meteen een hele belangrijke. De huidige nummer 3 van de competitie Die Haghe E1 kwam op bezoek. Bij winst zou Nieuwerkerk E2 de 3e plek van Die Haghe over kunnen nemen. Dat zou een hele knappe prestatie zijn in een sterke pool met alleen maar E1 teams. Na twee weken kerstvakantie begonnen de kids wat onwennig en aftastend. Het baltempo was laag en beide ploegen hielden elkaar in balans. Het eerste kwart was met een 1-2 stand nipt in het voordeel van de bezoekers. In het tweede kwart kwam Nieuwerkerk goed op stoom. Het baltempo ging omhoog en de achterstand werd omgebogen tot een comfortabele voorsprong van 5-2. Geen vuiltje aan de lucht en de E2 leek op weg naar een ruime zege. Toch zakte het tempo in de tweede helft weer in. Die Haghe wist goed de snelle counter uit het spel van Nieuwerkerk te halen door zich in te laten zakken, waardoor de E2 vanuit de combinatie tot kansen moest komen. Daar had de E2 in het begin duidelijk wat meer moeite mee. Een aantal goals achter elkaar aan de andere kant bracht de tegenstander terug in de wedstrijd, waardoor de stand weer gelijk kwam tot 6-6 en de laatste 10 minuten nog erg spannend werden.

Dankzij een sterke rebound en een aantal belangrijke onderscheppingen wist Nieuwerkerk het hoofd in de spannende slotfase koel te houden. Met een 9-8 overwinning trok de E2 uiteindelijk aan het langste eind. Niet de sterkste wedstrijd van de E2 maar wel een knappe prestatie in deze poule. Volgende week kan Nieuwerkerk E2 in de thuiswedstrijd tegen Fortuna E1 (de huidige nummer 6 van de competitie) de 3e plek verder verstevigen.

Nieuwerkerk E5 – DES E1

Voor Nieuwerkerk E5 is 2024 goed begonnen. Nadat in december het eerste punt was behaald, is nu ook de eerste overwinning van het zaalseizoen een feit! DES E1 werd zaterdag met 12-6 verslagen. DES had tot nu toe twee punten behaald, waardoor een spannende wedstrijd te verwachten was.

En lange tijd was dat het ook. De E5 knalde uit de startblokken, maar ook DES scoorde makkelijk waardoor het al 3-2 stond na tien minuten. Het tweede kwart wist Nieuwerkerk dankzij goals van Linde en Mats een gaatje te slaan en de ruststand was 7-4.

DES kwam in de tweede helft goed terug tot 7-6, maar een mooie aanval werd direct hierna afgerond door Floris zodat het gaatje weer twee was. In het laatste kwart kon de E5 de voorsprong verder uitbreiden. Hierbij zagen trainers Jonathan en Jasper een aantal prachtige aanvallen waarbij alle spelers aan de bal kwamen en hun kansen pakten. Hopelijk kan de E5 deze stijgende lijn doorzetten zaterdag tegen Refleks E2!