Nieuwerkerk gastheer halve finales veld Hoofdklasse jeugd (15 juni 2024)

Zoals veel leden waarschijnlijk weten wordt er in de absolute top van het jeugdkorfbal gebruik gemaakt van een play-off systeem, waarin kruisfinales met andere poules worden gespeeld om de uiteindelijke kampioenen te bepalen.

Ook CKV Nieuwerkerk heeft zichzelf de afgelopen jaren hiermee flink op de kaart gezet! (Lees ook: https://ckvnieuwerkerk.nl/nieuws/onze-jeugdprestaties-in-perspectief-plaatsen/)

Zo hebben we de afgelopen jaren met onze D1, B1, C1 en wat langer geleden ook de A1 recent nog in verschillende kruisfinales gestaan waarbij andere verenigingen hun terrein beschikbaar hebben gesteld voor o.a. CKV Nieuwerkerk om onze ploegen daar in actie te zien.

Als bestuur vonden wij dat het té lang geleden was dat wij als CKV Nieuwerkerk zelf deze mooie (beslissing)wedstrijden mochten organiseren en hebben bij de KNKV een bid gedaan voor verschillende finales of eindtoernooien.

Met veel plezier willen wij mededelen dat de KNKV CKV Nieuwerkerk heeft aangewezen als gastheer voor de halve finale voor de hoofdklasse-veld van de D, C, en B jeugd op 15 juni!

Dit houdt in dat van deze categorieën de beste ploegen van Nederland op bezoek komen op sportpark de Kleine Vink om uit te maken wie naar de finale mag van de hoofdklasse op de Nederlandse korfbaldag welke wordt georganiseerd bij Dalto in Driebergen. De andere halve finales worden gespeeld op het zelfde moment bij CKV Unitas in Harderwijk.

Leuk detail is, zoals in het andere stuk geschreven, ook al Nieuwerkerk haar jeugdteams nog in de race heeft om uiteindelijk deze wedstrijd(en) te mogen spelen. Zowel Nieuwerkerk D1, C1 én B1 plaatste zich voor de kampioenspoules op het veld, welke van start gaan na het zaalseizoen. Ook Nieuwerkerk A1 zit daarbij, maar voor de A-jeugd geldt een ander programma. Het zou natuurlijk prachtig zijn als deze ploegen zich plaatsen voor de halve finales op ons eigen complex.

CKV Nieuwerkerk is de KNKV dankbaar dat wij de kans krijgen zo’n mooi en belangrijk evenement te organiseren, waarbij de belangen bij voorbaat al heel groot zijn.
Uiteraard vraagt dit ook handjes, aangezien er toch een hoop georganiseerd zal moeten worden voor deze mooie dag. Denk daarbij aan keukenhulp, bardiensten, een dweil/hark ploeg voor confetti of shooters, veldwachten, etc.

Wil je graag helpen om deze dag in goede banen te leiden? Geef je op via sanderthomas90@gmail.com

Alvast hartelijk dank voor de aanmeldingen en we zijn vastbesloten er een mooie dag van te maken op 15 juni!

Namens het bestuur,

Sander Thomas