Mooie avond in de Kleine Vink: te weinig punten

Mooie avond in de Kleine Vink: te weinig punten.
Het zal de vaste volgers van de website van CKV Nieuwerkerk niet zijn ontgaan dat de afgelopen weken de wedstrijdverslagen ontbraken. Wel een korte terugkoppeling van de wedstrijden in de vooruitblik, maar geen verslag. Deels tijdgebrek, deels teleurstelling over prestaties van de selectie en de arbitrage. Dan kan je beter maar niet in de pen klimmen. Maar we zullen proberen dit als PR-commissie beter te regelen!
Afgelopen zaterdag 25 november een mooie en bijzonder drukke avond in de Kleine Vink. De hal begon lekker vol te lopen bij Nieuwerkerk A1. Een mooie wedstrijd in de A-hoofdklasse tegen Albatros A1. Een ontzettend dure en zure nederlaag voor onze junioren. Een 18-14 voorsprong met nog 12 minuten op de klok. Voor de vierde week op rij valt de doelpuntenproductie stil in het slotkwartier. Albatros rechtte heel knap de rug en wist de wedstrijd volledig om te buigen: 14-21 met een eindstand van 20-23. De hooggespannen verwachtingen van de A1 kunnen voorlopig even de koelkast in. Jammer, want met iets meer doelpunten in de slotfase hadden de wedstrijden tegen PKC A1 en Albatros A1 net zo goed gewonnen kunnen worden. Natuurlijk mist de A1 Bas (sterkte!), maar ook deze formatie had de winst zaterdag in handen.
Nieuwerkerk 2 speelde de beste wedstrijd van de avond. Natuurlijk was de tegenstander niet top, maar de ploeg van Mark speelde met veel plezier, enthousiasme en goals! Wat fijn dat Bas Stuurstraat gelijk zo’n belangrijke rol als aanjager van dit team kan spelen (doe wel voorzichtig met jezelf Bas, dat zal je moeder ook kunnen waarderen! En wat te denken van de 7 goals van Melissa! Klasse. Een mooie 29-15 eindstand tegen SKF 3 en 3 punten na 3 wedstrijden. Zaterdag de uitwedstrijd bij DeetosSnel 2. Met een overwinning kan Nieuwerkerk 2 zich melden in de top.
De hal stroomde rond half 7 echt goed vol. Teams van de week, kampioenenparade. Het zorgde voor heel veel publiek zaterdag. Tof! Veel vrijwilligers die met elkaar iedereen een mooie avond bezorgde. Nieuwerkerk 1 stond ook heel anders in de wedstrijd dan een week daarvoor. Er werd veel strijd geleverd en de energie spatte er dit keer wel van af. Goed om te zien en het publiek nam het ook over. Geen makkelijke wedstrijd
tegen het geroutineerde Valto dat op het veld Ereklasse speelt.
Binnen zes minuten een 1-4 achterstand voor Nieuwerkerk. Via 4-6 en 7-9 knokte Nieuwerkerk zich voor rust knap terug naar 9-9. Verdedigend zat het goed in elkaar. Typerend voor de energie was de manier waarop Mika de Ruiter al glijdend kort voor rust de bal onderschepte in de verdediging. De 9-9 van Luka v.d. Vliet 8 seconden voor rust werd met veel gejuich ontvangen. Bob v.d. Weide gaf na de wedstrijd ook aan dat het publiek de ploeg over het dode punt had geholpen.
In de rust een mooie kampioenenparade. Alle jeugdteams van CKV Nieuwerkerk die op het veld kampioen waren geworden werden in de spotlight gezet. Leuk.
Na rust schoot Bob v.d. Weide Nieuwerkerk 1 op een 10-9 voorsprong. De eerste Nieuwerkerkse voorsprong.
Drie minuten later zelfs 11-9 door Mika de Ruiter. Nieuwerkerk nam de wedstrijd zo knap over. Via 12-10 (Luka) werd het ook nog 13-10 (Mika). Valto kwam al snel terug tot 13-12. Maar vervolgens drie goals op rij van Nieuwerkerk (Luka en twee keer Bob). Tien minuten voor tijd dus 16-12. Nieuwerkerk in de flow. En toen ….. hield het scorebord er meer op.
Voor het eerst in 12 jaar technische problemen met het scorebord. Het kwam Valto goed uit. Nieuwerkerk was er wat minder blij mee. Na een onderbreking van een kwartier werd de wedstrijd weer hervat. Weg was de flow van CKV. Direct 16-13 door Valto (prachtgoal Voskamp). Twee minuten later 16-14. Bob v.d. Weide onderbrak met zijn 5e goal de streak van Valto. Stip Valto 17-15. Beslissend moment 6 minuten voor tijd. Een prachtige doorloper van Luka werd onterecht afgekeurd voor snijden. Geen 18-15 dus. Wel 17-16 later. Zonde, verder een mooi optreden van het zeer sympathieke arbitrale duo Van Bentum en Metz.
Via invalster Babette Blok 18-16 vijf minuten voor tijd.

Daarna geen Nieuwerkerkgoals meer helaas. Zonde dat de ploeg bijna 6 minuten niet meer wist te scoren. Binnen een minuut wel twee keer Valto: 18-18. In de slotfase waren de goals aan beide kanten (te) duur. Nieuwerkerk miste helaas twee strafworpen en moest daardoor uiteindelijk genoegen nemen met een punt. Volgende week naar DeetosSnel. De koploper onder leiding van Leon en Jan.
De prachtige livestream van deze wedstrijd is terug te kijken via:
Inclusief leuke interviews van René voor en na de wedstrijd met coaches en spelers van Nieuwerkerk 1 en Valto 1.