JTC

Het Wel- en Wee- van de Nieuwerkerk E (14)

De foto zegt het al, afgelopen weekend mochten de kinderen van de E3 en E4 met het eerste mee oplopen. En dat werd een super avond! Zowel het eerste als de kinderen kunnen terugkijken op een geslaagde zaterdagavond. Het valt uw reporter hierbij op dat als er een E-team mee mag oplopen er gewonnen wordt, mochten er dus nog punten nodig zijn…

Uiteraard was het niet alleen maar oplopen en werden er door de diverse E-teams ook weer een aantal leuke potjes gespeeld. Zowel de E1, E2 en E5 waren vrij deze week, de E3 deed wat het moest doen en staat nog steeds bovenaan. De E4 verloor helaas, maar blijft stappen zetten en leren, waardoor uw reporter ervan overtuigd is dat het team volgend jaar mee gaat doen om het kampioenschap. De E6 en E7 kregen het ook deze week niet voor elkaar om punten te pakken. Er zijn nog genoeg wedstrijden in het zaalseizoen over om dit wel te gaan doen, dus kop omhoog en doorzetten!

Nieuwerkerk E1

De E1 was vrij deze week. Komende week de belangrijke wedstrijd tegen de nummer 3 van de competitie, Albatros E1. Helaas is niet iedereen fit, hopelijk gaat het toch lukken om de punten in Nieuwerkerk te houden!

Nieuwerkerk E2

Ook de E2 was vrij deze week. Deze zaterdag wacht Valto E1. Die staan wat lager op de ranglijst, maar onderschatting is altijd een gevaar, zet hem op E2!

Nieuwerkerk E3 – ONDO E4

De kinderen van Nieuwerkerk E3 blijven maar presteren. Ook tegen het lager geklasseerde ONDO werden er geen fouten gemaakt. Vanaf minuut één maakte Nieuwerkerk duidelijk dat ze wilde winnen. Het score verloop ging van 5-0 naar 8-1 en een eindstand van 9-2. Gewoon WEER hartstikke goed gedaan! Blijf dit de laatste paar wedstrijden zo volhouden, en dan zit die medaille voor het kampioenschap er gewoon in.

Albatros E3 – Nieuwerkerk E4

Zaterdag 27 januari stond de returnwedstrijd tegen Albatros E3 op het programma. De ploeg waar we thuis onze eerste punten tegen hebben gepakt! Dus jullie kunnen wel raden dat smaakte naar meer!

Mats de Lange hadden we extra meegevraagd aangezien Thijs een flinke griep had gehad en Liv nog niet mocht spelen vanwege haar polsblessure.
De eerste 20 minuten waren de kansen over en weer. Helaas was de afronding bij Albatros beter waardoor we met een 6-1 achterstand de rust in gingen.
Nieuwerkerk E4 ging het derde kwart gelijk fel van start. Thijs zijn eerste schot was gelijk raak!
Daarna volgden vier mooie aanvallen, waaruit ook werd gescoord. De passing was goed en er werd 2 of 3 keer samengespeeld. Ook werd er goed verdedigd waardoor Albatros maar 1x kon scoren in deze 10 minuten.
Met 7-6 werd de laatste 10 min ingegaan. De Albatros-coach dacht vast oh nee daar gaan we weer, hij trok z’n trui er zelfs bij uit!
Toch lukte het ons niet om door te zetten met de mooie doelpunten. Olivia maakte nog een laatste schot, wat overigens heel knap haar vierde al van de wedstrijd was!!
De kids van Albatros gaven nog wat extra gas, waardoor wij met 15-7 deze wedstrijd verloren. Natuurlijk super jammer, maar toch ook met positieve momenten waar de coaches zeker tevreden over zijn.
‘s Avonds hadden de kids nog wat leuks in het vooruitzicht. Ze mochten oplopen met de kanjers van Nieuwerkerk 1! En dat werd een groot succes!! Zie de stralende koppies op de tribune!

Nieuwerkerk E5

Nieuwerkerk E5 was deze week ook vrij.

Reeuwijk E1 – Nieuwerkerk E6

De kinderen van de E6 moesten helaas een pittige nederlaag incasseren, het werd 16-1. De strafworpen werden wel gewonnen, 3-7! Snel vergeten en op naar volgende week!

Nieuwerkerk E7 – KCR E9

De punten bleven helaas niet in Nieuwerkerk voor de E7. Tegen KCR E9 werd het uiteindelijk 4-11. Veel doelpunten tegen, maar vooral ook een aantal doelpunten voor, dat is positief want de ploeg scoort moeilijk. Volgende week op naar de 8 goals?