Vooruitblik zaterdag 3 februari

Aanstaande zaterdag weer een heerlijk programma voor onze selectieteams. Zal het weer zo’n succesvol weekend worden als afgelopen weekend? Voor de tweede keer in 2024 bleven onze selectieteams ongeslagen op zaterdag (5 zeges en een gelijkspel). Deze zaterdag 5 uitwedstrijden en een thuiswedstrijd. Die thuiswedstrijd is voor de C1 dat om half 3 ONDO ontvangt. De D1 gaat in de ochtend naar Wormer voor de uitwedstrijd bij Groen Geel (11:30u). In Barendrecht speelt de B1 om 12:15u tegen Vitesse. De A1 speelt tegen het sterke Albatros in Zwijndrecht om 15:00u. De selectie speelt apart maar 1 en 2 kunnen wel bij elkaar kijken. Nieuwerkerk 2 speelt in de middag tegen SKF 3. De laatste wedstrijd is 18:40u in De Lier. Daar speelt ons vlaggenschip tegen Valto en we hopen op veel support vanuit Nieuwerkerk. Hierbij de vooruitblik op de wedstrijden van zaterdag 3 februari.

18:40u Valto 1 – Nieuwerkerk 1 in De Lier

Het wordt de komende weken heel spannend in de Hoofdklasse van Nieuwerkerk 1! DeetosSnel zal kampioen worden. Grote kans dat de Dordtenaren van Jan en Leon volgende week hun kampioenswedstrijd in De Kleine Vink spelen. Daaronder zijn Meervogels (12) en Valto (11) bijna wel zeker van handhaving. De vijf teams daaronder strijden met elkaar om handhaving. Nieuwerkerk staat nu op een vijfde plek met 7 punten. Elk punt is de komende weken welkom! Zaterdag de uitwedstrijd bij Valto in De Lier, de ploeg waar we thuis een punt tegen pakten (18-18). Valto speelt een prima zaalseizoen. De ploeg van coaches Tissink en Reijgersberg begon 2024 goed met zeges op GKV (24-19) en Sporting Delta (19-21). Enigszins teleurstellend voor Valto was de 20-23 thuisnederlaag tegen Meervogels afgelopen zaterdag. We verwachten dus een scherp Valto dat wat recht wil zetten voor het thuispubliek. We hopen dat veel Nieuwerkerk supporters zaterdagavond naar De Lier komen om daar in sporthal Vreeloo Nieuwerkerk 1 te steunen. Met twee overwinningen in 2024 is ons team ook goed begonnen! En daar gaan ze graag mee door!

14:10u SKF 3 – Nieuwerkerk 2 in Veenendaal

Nieuwerkerk 2 boekt afgelopen zaterdag een mooie 20-17 zege op Sporting Delta 2. Ons tweede nu op de derde plek met 11 punten. Het blijft echter spannend onderin deze poule. GKV 2 wist te verrassen met een overwinning bij DeetosSnel. GKV is nu de nummer 7 met 6 punten. Tussen Nieuwerkerk (11) en GKV (6) staan KVS (8), DeetosSnel (9) en Sporting Delta (10). De eerste degradant staat bijna vast. Dat is SKF 3 uit Veenendaal. Zij staan met -2 onderaan. Om te handhaven moet SKF alle resterende wedstrijden winnen. Dat is niet heel realistisch. Bij een verlies tegen Nieuwerkerk 2 zaterdag is SKF 3 gedegradeerd. Eerder won Nieuwerkerk 2 thuis met 29-15 van SKF. Met een overwinning kan Nieuwerkerk 2 hele goede zaken doen. Succes 2!

15:00u Albatros A1 – Nieuwerkerk A1 in Zwijndrecht

Nieuwerkerk A1 blijft zijn wedstrijdjes tegen de nummers 5, 6, 7 en 8 winnen in deze poule. Afgelopen zaterdag werd DSC A1 met 27-15 verslagen in een aantrekkelijk duel. Nieuwerkerk A1 nu op 10 punten uit 9 wedstrijden. De voorsprong op DSC is 7 punten, dus handhaving is zo goed als zeker. Nu is het tijd om een wedstrijd tegen een ploeg uit de top 3 te winnen! Zaterdag de eerste kans tijdens de uitwedstrijd in Zwijndrecht. Albatros A1 speelt een knap zaalseizoen en staat met 12 punten op de derde plek. De ploeg verloor alleen van PKC (2x) en Fortuna. Afgelopen zaterdag won PKC met 19-30 van Albatros. In de Kleine Vink wist Albatros enkele maanden geleden knap met 20-23 te winnen. Nieuwerkerk A1 moet dus met 4 punten verschil winnen om de 3e plek over te nemen. Maar sowieso zou een overwinning tegen een “topploeg” welkom zijn! Succes A1!

12:15u Vitesse B1 – Nieuwerkerk B1 in Barendrecht

Nieuwerkerk B1 speelde afgelopen zaterdag een echte kraker tegen Refleks B1. Voor de vierde keer dit seizoen werd het duel door Nieuwerkerk B1 gewonnen. Dit keer met 21-20! Een belangrijke zege, want Nieuwerkerk B1 staat nu op de tweede plek met 16 punten. Refleks is de nummer 3 met 12 punten. Onze B1 is daarmee hard op weg naar de playoffs in de B-hoofdklasse (kwartfinale). Zaterdag wedstrijd 10 in Barendrecht tegen Vitesse. Vitesse B1 staat op de laatste plek met 2 punten. De laatste weken zijn de resultaten van Vitesse niet goed qua punten maar qua uitslagen gaat het steeds beter. 20-16 verliezen bij Refleks is geen schande. In Nieuwerkerk won onze B1 eerder met 25-14. Succes B1!

14:30u Nieuwerkerk C1 – ONDO C1

De C1 is 2024 uitstekend begonnen met 4 punten uit drie wedstrijden en nog altijd ongeslagen. Afgelopen zaterdag een knap punt uit bij Refleks. Het werd na een leuke wedstrijd 16-16. Na het punt tegen Fortuna dus weer een mooi punt erbij voor de C1. Zaterdag de thuiswedstrijd tegen ONDO C1. De ploeg uit ‘s Gravenzande doet het goed dit zaalseizoen. Twee weken geleden nog een hele knappe 15-10 zege op Fortuna. Afgelopen zaterdag een verrassende 11-10 nederlaag bij Korbis. ONDO staat nu op 11 punten en maar 2 punten achter op de nummer 2 Fortuna. Eerder dit zaalseizoen won ONDO met 12-7 van Nieuwerkerk. Onze C1 heeft het altijd lastig met de lengte van ONDO. Maar in de huidige flow is alle mogelijk bij onze C1. Succes!

11:30u Groen Geel D1 – Nieuwerkerk D1 in Wormer

Nieuwerkerk D1 is hard op weg naar de playoffs in de D-hoofdklasse (de kwartfinale). De ploeg is nog altijd ongeslagen. 17 punten uit 9 wedstrijden. Afgelopen zaterdag een zakelijke 7-13 overwinning bij Die Haghe. Top en Dalto wonnen ook, dus veranderde er weinig in de top van de poule. Dit weekend de verre uitwedstrijd tegen Groen Geel in Wormer. Groen Geel D1 speelt een tegenvallend zaalseizoen. Ze zijn met 4 punten de nummer 7 in de poule. Opvallend was wel de thuiswedstrijd tegen TOP. Dat werd 8-9 en Groen Geel zat dichtbij een stunt. Nieuwerkerk D1 won thuis met 13-4 van Groen Geel. Succes in Wormer!