DeetosSnel te sterk voor Nieuwerkerk

Ook na speelronde 4 wacht Nieuwerkerk 1 nog op de eerste overwinning. In Dordrecht was koploper DeetosSnel met 20-15 te sterk. De basis voor deze overwinning werd gelegd in de eerste helft waarin de Dordtse dames on fire waren en tot 11 goals kwamen. Mede door een goed spelende Mika de Ruiter bleef Nieuwerkerk enigszins bij. Ruststand 14-10. In de tweede helft stond het lang 14-11 en was het wachten op de 14-12. Dan was het nog een wedstrijd geworden. Dat gebeurde niet en DeetosSnel speelde geroutineerd de wedstrijd uit. Te weinig goals de tweede helft aan beide kanten. Verdedigend best goed gedaan ook de tweede helft. Maar voor de vierde week op rij scoort Nieuwerkerk zelf te weinig. De A1 en het tweede deden het wat dat betreft beter.

De A1 herstelde zich na de zeperd tegen Albatros. In ‘s Gravenzande werd ONDO A1 verslagen met leuk spel. De A1 viel over vele schijven aan en zag iedereen tot scoren komen. Door blessures van Bas van Schaik en Joshua van Bronckhorst speelde Maurits Smits in de basis. Hij schoot drie keer raak en zag Nieuwerkerk A1 op een 5-14 voorsprong staan bij rust. In de tweede helft was het genieten van de combinaties tussen de jarige Alexander Cornelisse en Job Kuiper. Eindstand 11-27.

Ook Nieuwerkerk 2 leverde zaterdag een mooie prestatie. De ploeg zit plots in een goede flow en zo kan het dus ook lopen in sport. Notabene zonder de gangmakers van vorige week (Bas en Melissa) werd het sterke DeetosSnel 2 met overtuigende cijfers verslagen. Dit keer was Jason de Smit met 7 treffers en heel veel rebounds de absolute uitblinker van een verder sterk collectief. Na een 9-12 ruststand een hele mooie 20-25 zege voor Nieuwerkerk 2 dat nu 5 punten heeft.

Toen de wedstrijd van Nieuwerkerk 1 tegen DeetosSnel 1. Al snel werd duidelijk dat DeetosSnel niet te stoppen was over de dames. Ondanks dat Nieuwerkerk toch een sterk verdedigend dameskwartet had staan, was er weinig grip. De grotere DeetosSnel mannen speelde ook goed in de ondersteuning. Dat werd alleen maar meer toen spits Kevin van Beest moest wijken voor Nout van der Wal.

Bij Nieuwerkerk hield het herenduo Bob v.d. Weide en Mika de Ruiter de ploeg aanvankelijk in leven. Zij scoorden ook de 2-1 en 2-2 in de beginfase. V.d. Weide hield zich sowieso goed staande tegen de sterke Joost Hofman. Ook Bart Huijser was met twee treffers op 6-4 en 8-5 belangrijk. Maar aan de andere kant waren de Dordtse dames helaas niet te stoppen. DeetosSnel liep uit naar 11-7. In de 20e minuut twee mooie schoten van Mika de Ruiter en 11-9. Vrije bal van Babette Blok hield Nieuwerkerk op 12-10 in de race. Maar helaas toch nog 2 goals van DeetoSnel voor de rust. 14-10. Zonde!

In de tweede helft een andere wedstrijd. DeetosSnel met meer lengte in de ploeg en met zijn nieuwe tegenstander had Mika het een stuk lastiger. De Dordtse dames werden wel een stuk beter verdedigd in de tweede helft. Veel minder goals over dat vlak. Nieuwerkerk kwam op 14-11 en had veel kansen op 14-12. Pas in de 8e minuut de eerste DeetosSnel goal. Wel een belangrijke van Nout van der Wal. In de verdediging tegen Mika en Bob een nieuwe tactische keuze van Jan en Leon en dat haalde de angel uit het spel. Nieuwerkerk ging ook te eenzijdig spelen in dat vak. De goals vielen aan beide kanten moeizaam.

Nieuwerkerk scoorde lange tijd alleen via twee strafworpen (die gingen er allemaal in zaterdag!) Ook Bob en Bart schoten nog een bal binnen. Maar met 5 goals in een helft ga je natuurlijk niet winnen. DeetosSnel scoorde er ook maar 5 na rust, tot invalster Nikita de eindstand op 20-15 bepaalde. Volgende week een hele belangrijke wedstrijd tegen GKV. Op zich kan Nieuwerkerk na deze wedstrijd met een goed gevoel naar toe werken. DeetosSnel was gewoon te sterk zaterdag. Geen schande.