Zaterdag kerstpret in de Kleine Vink

Zaterdag is het 24 december. Normaal een rustige dag net voor de kerst. Deze 24 december is dat anders! Super saturday voor onze jeugdselectieteams, die vlak voor de vakantie nog belangrijke wedstrijden spelen! Drie daarvan zijn in de Kleine Vink, eentje in Capelle a/d IJssel. We hopen op veel publiek voor onze teams.

10u Nieuwerkerk D1 – Albatros D1

De topper in de D-hoofdklasse tussen de nr. 1 Nieuwerkerk en de nr. 2 Albatros. Nieuwerkerk D1 staat op 8 uit 4. Vorige week werd de uitwedstrijd bij Oranje Wit, in de nieuwe sponsorshirts van Lagendijk en Damiet, heel moeizaam gewonnen. Albatros D1 staat op 7 uit 4. De ploeg uit Zwijndrecht speelde in ronde 2 uit bij PKC met 10-10 gelijk. Verder werd er gewonnen van Sp Delta (4-18), Rust Roest (35-3) en Tilburg (29-3). Indrukwekkende uitslagen van Albatros, dat op het veld ook al twee keer van Nieuwerkerk wist te winnen (3-4 en 10-8). Het maakt Albatros de favoriet voor zaterdag. Maar met steun van het publiek in De Kleine Vink maakt Nieuwerkerk D1 natuurlijk altijd kans!

11u Nieuwerkerk C1 – HKC C1

Nieuwerkerk C1 sluit 2022 af met een thuiswedstrijd tegen HKC C1. Een wedstrijd die gewonnen moet worden. Helaas verloor de C1 vorige week met 6-7 van ONDO. Daardoor nu 4 uit 4. HKC C1 staat onderaan met 0 punten. Verloren van PKC, DeetosSnel, Oranje Wit en Albatros. Zaterdag zat HKC er met 8-9 dichtbij tegen Oranje Wit. Om afstand te kunnen nemen van de onderste ploegen is winst belangrijk voor onze C1!

12u Nieuwerkerk B1 – Valto B1

Na de nederlaag tegen PKC van twee weken geleden herstelde Nieuwerkerk B1 zich afgelopen week tegen TOP. Er werd met 27-9 gewonnen. 6 punten nu uit 4 werstrijden. Valto is de laatste tegenstander van 2022. Valto begon het zaalseizoen met nederlagen tegen PKC en KCR. Wedstrijd 3 werd gewonnen van DeetosSnel. De wedstrijd tegen Albatros wordt later gespeeld. Daardoor nu 2 uit 3 voor Valto en de laatste plek (samen met drie andere ploegen op 2 ptn). De B1 weet van vorig jaar dat Valto geen makkelijke tegenstander is! De ploeg moet blijven winnen om in het spoor van PKC te blijven.

Dan de uitwedstrijd:

11:30u KCC A1 – Nieuwerkerk A1

Dan de laatste wedstrijd. Een kraker in de A-hoofdklasse in de strijd om handhaving. Nieuwerkerk A1 lijkt samen met KCC, ONDO en Vriendenschaar te moeten strijden tegen degradatie. Van ONDO werd twee weken geleden al gewonnen. Vorige week een zeperd bij PKC. Zaterdag in Capelle de uitwedstrijd tegen KCC. Afgelopen zaterdag pakte KCC A1 de eerste punten door met 13-29 te winnen van Vriendenschaar. Daarvoor nederlagen tegen Fortuna, TOP, PKC en DSC. KCC heeft nu dus 2 punten net als ONDO en Nieuwerkerk. Nieuwerkerk moet deze wedstrijd winnen! Net als op het veld. Toen werd het in een matige pot 8-10. KCC beschikt over een paar uitstekende dames en harde werkers bij de heren. Een interessant duel net voor kerst!

Wie zit er zaterdag met de punten onder de kerstboom?

We hopen op veel Nieuwerkerk publiek bij alle wedstrijden!