JTC

Nieuwerkerkse jeugdtalenten actief op Korfbal Challenge

Van dinsdag 27 t/m vrijdag 30 december vindt in de Topsporthal in Rotterdam weer de Korfbal Challenge plaats. De Korfbal Challenge heeft als doel om ontwikkeling en talent binnen de korfbalsport een podium geven. Zo spelen overdag de grootste talenten uit heel Nederland om gewilde plekken in de nationale selecties. De avond vormt traditioneel het podium voor ambitieuze teams uit binnen- en buitenland. Naast de Talenten Challenges zijn er ook verschillende side-events, waaronder clinics van TeamNL Korfbal en een kinderpersconferentie met de spelers van TeamNL Korfbal. Tijdens de Talentenchalenge komen acht talenten van Nieuwerkerk in actie.

Op dinsdag 27 december en woensdag 28 december speelt Britt Laan (B1) de Challenge U17 namens regio Zuid-West. Britt zit in de voorselectie van Oranje U17. Britt hoort aan het einde van het toernooi op woensdagavond of ze tot de definitieve selectie behoort. Heel veel succes Britt!! Woensdag 28 december komen ook Helena Pierik (C1), Famke Laan (C1), Bart Dijkshoorn (C1), Jip Korteweg (B1) en Matthijs van Schaik (B1) in actie namens RTC Rotterdam U15.

Op donderdag 29 december en vrijdag 30 december is het de beurt aan Bas van Schaik (A1) die namens regio Zuid-West mee doet met de Talenten Challenge U 19. Op vrijdag komt ook Raph van de Burgt (B1) in actie namens RTC West voor de 2e dag van de Talenten Challenge U15.

Wij wensen alle spelers heel veel plezier en succes! Wil je komen kijken, hou er rekening mee de Challenge als 1 event wordt beschouwd en dat je nu als bezoeker entree betaald (€ 5 t/m 15 jr en € 10 9vanaf 16 jr). Je hebt dan ook toegang tot het avondprogramma met o.a. TeamNL, Fortuna en de Diamonds (Belgisch nationaal team). Meer info en het hele programma:  https://www.korfbal.nl/korfbalchallenge