Vooruitblik zaterdag 23 maart

“We zijn er weer bij en dat is prima!”

Aankomende zaterdag starten de Playoffs om het Nederlands kampioenschap voor de Hoofdklasses in het jeugdkorfbal. Voor het derde jaar op rij zijn we daar met minimaal twee teams vertegenwoordigd! Klasse! Nieuwerkerk D1 en B1 spelen zaterdag hun kwartfinale. Nieuwerkerk D1 speelt thuis tegen HKC D1 en Nieuwerkerk B1 gaat op bezoek bij PKC. Een vooruitblik op deze wedstrijden lezen jullie hier. We hopen en verwachten heel veel blauw/zwart publiek bij beide wedstrijden:

Naar de kwartfinale van de B1 in Papendrecht rijdt al 1 supportersbus en misschien nog wel een 2e:
UPDATE: Met de bus naar de B1 in Papendrecht? – CKV Nieuwerkerk

De teams ontvingen afgelopen week hun speciale Playoff-shirt met daaraan wederom een mooi doel gekoppeld:
B1 en D1 steunen de Giovanni van Bronckhorst foundation – CKV Nieuwerkerk

Je kunt op verschillende manieren een financiële gift doen om te helpen:

Scan de code met de camera van je telefoon:

Doneer makkelijk en snel ieder gewenst bedrag via de link: https://betaalverzoek.rabobank.nl/betaalverzoek/?id=1-ik0S1dSJCRxgDqz_vQjQ

11.00u Nieuwerkerk/Makelaar Lagendijk D1 – HKC D1
Sporthal de Kleine Vink

De regerend nummer 2 van Nederland heeft het opnieuw geflikt! Nieuwerkerk D1 is kampioen geworden in de Hoofdklasse en speelt zaterdag de kwartfinale in de Playoffs. Het is het derde jaar op rij dat Nieuwerkerk D1 de kwartfinale zaal speelt. Twee jaar geleden verloren van PKC D1 en vorig jaar gewonnen van Groen Geel D1. Voor de huidige spelers Jasmijn, Demi en Sofia zijn het al hun derde Playoffs met de D1 in een jaar tijd (vorig jaar zaal en veld). Voor de rest van het team wordt het de eerste keer. De trainers Robin, Martijn en Bas zullen de kids goed voorbereiden, maar ze ook vertellen dat ze vooral moeten genieten. Het is niet veel kinderen gegund om dit soort wedstrijden te spelen. Je zit nu al bij de beste 8 D-teams van Nederland en dat is een knappe prestatie!

Afgelopen zaterdag speelde Nieuwerkerk D1 als kampioen de laatste reguliere competitiewedstrijd. Tegenstander Dalto D1 kon zich bij winst nog plaatsen voor de kwartfinale. Dalto gaf dan ook alles en bij Nieuwerkerk was het niet messcherp. Dat is wel nodig op dit niveau en dus won Dalto met 9-13. De allereerste nederlaag voor Nieuwerkerk D1 dit hele seizoen vanaf september. Het geeft de sterkte van ons team aan!

De acht kwartfinalisten in de D-hoofdklasse zijn:
Poule A: 1. Weststellingwerf D1 (26 ptn), 2. De Meeuwen D1 (21).
Poule B: 1. Nieuwerkerk D1 (24), 2. TOP D1 (23), 3. Dalto (19)
Poule C: 1. SKF D1 (24), 2. Albatros D1 (24), 3. HKC (21).

Nieuwerkerk D1 neemt het in de kwartfinale op tegen de beste nummer 3 uit de Hoofdklasse. Dat is HKC D1 geworden. Met 21 punten is de ploeg uit Hardinxveld-Giessendam geeindigd achter SKF D1 en Albatros D1. HKC won 10 wedstrijden, speelde 1 keer gelijk en verloor er 3. HKC scoorde daarbij 138 doelpunten en liet er 94 door. De nederlagen waren tegen Albatros (7-8), SKF (12-10) en Albatros (11-5). Thuis werd er van kampioen SKF met 13-9 gewonnen. Kortom, HKC D1 is een goede ploeg die het verdient om in deze kwartfinale te staan. Nieuwerkerk D1 is kampioen en speelt de kwartfinale daarom thuis.

Het wordt een spannende wedstrijd in hopelijk een hele volle en sfeervolle Kleine Vink. Kom op tijd, want de ploegen zullen oplopen in de spotlight en met muziek van DJ Jonax! Tot zaterdagochtend 11.00u in de Kleine Vink en schreeuw de D1 naar de halve finale!

De andere kwartfinales zijn:
Weststellingwerf D1 – Dalto D1
SKF D1 – De Meeuwen D1
Albatros D1 – TOP D1

Bij winst in de kwartfinale speelt Nieuwerkerk D1 de halve finale op zaterdag 30 maart tegen de winnaar van Albatros D1 – TOP D1.

18.30u PKC B1 – Nieuwerkerk B1
PKC Hal in Papendrecht

Ook Nieuwerkerk B1 speelt voor de derde keer op rij de kwartfinale in de zaal. Twee jaar geleden winst op Fortuna B1, vorig jaar verloren van Fortuna B1. In beide kwartfinales speelde toen voor Nieuwerkerk B1 Raph van de Burgt. Raph maakte begin van dit seizoen de overstap naar PKC B1 en speelt nu ook zijn derde kwartfinale in de B-hoofdklasse. Maar dit keer dus tegen Nieuwerkerk B1. Een bizarre toevalligheid.

Nieuwerkerk B1 speelde een uitstekend zaalseizoen de afgelopen maanden. De ploeg is met 335 doelpunten de best scorende ploeg in de hele B-hoofdklasse geworden en pakte 25 van de 28 punten. Avanti B1 was uit te sterk en thuis speelde de B1 vorige week gelijk tegen Avanti. Avanti B1 werd dus kampioen en Nieuwerkerk B1 werd tweede in de poule. De ploeg van coaches Irene, Bas en Martin heeft zich zo tussen een mooi rijtje kwartfinalisten geschaard:

poule A: DVO B1 en Unitas B1
poule B: TOP(S) B1 en Dalto B1
poule C: Avanti B1 en Nieuwerkerk B1
poule D: PKC B1 en Albatros B1

De kwartfinales zijn:
DVO – Dalto
TOP – Unitas
Avanti – Albatros
PKC – Nieuwerkerk

Nieuwerkerk B1 dus zaterdagavond op bezoek bij PKC in Papendrecht. PKC B1 is aan een goed seizoen bezig. Op het veld kampioen met 12 punten uit 6 duels en in de zaal ook ongeslagen kampioen. 23 punten uit 12 wedstrijden. Vorige week het eerste puntverlies uit bij Albatros. PKC B1 heeft als kampioen het thuisvoordeel. Toch zal Nieuwerkerk B1 zoals gebruikelijk in de playoffs worden gesteund door een grote groep supporters. De trainers zullen de spelers deze week goed voorbereiden en dan is het zaterdagavond volle bak! Helaas niet voor Renske Dijkshoorn. Zij raakte vorige week tijdens haar invalbeurt in de A2 zwaar geblesseerd. We wensen Renske een goed herstel toe!

We wensen de spelers en coaches van de D1 en B1 heel veel succes en plezier in hun kwartfinales! En roepen alle supporters van Nieuwerkerk op om onze teams te steunen zaterdag!