Vooruitblik zaterdag 21 september

Zaterdag 14 september was zo’n CKV Nieuwerkerk dag waarbij alles de goede kant op viel! Alle selectieteams wisten hun wedstrijden te winnen. Nieuwerkerk F1 won 28-1 van Nikantes F1, Nieuwerkerk E1 won 21-5 van Korbis E1, Nieuwerkerk D1 won 10-9 van Albatros D1, Nieuwerkerk C1 won 9-14 bij Fortuna C1, Nieuwerkerk B1 won 11-24 bij ONDO, Nieuwerkerk A1 won in de slotseconde met 18-17 van Avanti A1, Nieuwerkerk 2 won met 17-22 bij KCC 3 en tot slot de winst van Nieuwerkerk 1 op De Meervogels (11-21). Dat belooft wat voor aanstaande zaterdag!

Thuiswedstrijden voor onze selectie tegen de selectie van Kinderdijk vanaf 14.00u. Nieuwerkerk C1 en B1 spelen thuis. Nieuwerkerk D1 en A1 spelen uit. Het lijkt weer lekker weer te worden, dus we verwachten weer veel publiek op de Kleine Vink

11.15u PKC D1 – Nieuwerkerk D1

Het nieuwe Nieuwerkerk D1 is het seizoen goed begonnen in de D-hoofdklasse. Avanti werd met 8-10 verslagen en afgelopen zaterdag de spannende wedstrijd tegen Albatros D1 10-9. Nieuwerkerk nu met 4 uit 2 bovenaan. PKC en Albatros daarachter met 2 punten. Zaterdag de uitwedstrijd bij PKC in Papendrecht. PKC verloor de eerste wedstrijd met 11-6 bij Albatros, maar won afgelopen zaterdag met 9-6 van Avanti. Dat wordt spannend zaterdag. Succes D1!

09.30u Nieuwerkerk C1 – DeetosSnel C1

Ook Nieuwerkerk C1 is de Hoofdklasse goed begonnen. In de openingsronde een 15-5 overwinning op ONDO en afgelopen zaterdag een knappe 9-14 overwinning bij Fortuna in Delft. De C1 is zo ook met 4 punten de koploper. Fortuna en ONDO daarachter met 2 punten. DeetosSnel heeft nog geen punten en is zaterdag de derde tegenstander van de C1. DeetosSnel verloor thuis met 10-15 van Fortuna en afgelopen zaterdag was ONDO met 11-6 te sterk. Nieuwerkerk C1 gaat op jacht naar de derde belangrijke zege. Succes!

11.00u Nieuwerkerk B1 – Fortuna B1

Het wordt misschien wat saai, maar ook de B1 staat na twee wedstrijden op 4 punten in de Hoofdklasse. De eerste wedstrijd tegen Valto was het nog wat stroef: 12-7. Afgelopen zaterdag een matige eerste helft bij ONDO (8-8), maar een masterclass in de tweede helft. Eindstand: 11-24. Fortuna B1 heeft ook 4 punten. Zij wonnen 22-6 van ONDO en 9-19 van Valto. Het doelsaldo is dus in het voordeel van Fortuna B1. In de voorbereiding speelde beide teams gelijk tegen elkaar. Dat wordt spannend zaterdag om de koppositie. Succes B1!

12.15u Valto A1 – Nieuwerkerk A1

Nieuwerkerk A1 pakte zaterdag hele belangrijke punten. Tegen Avanti A1 had de ploeg een 17-15 voorsprong te pakken met nog ruim 1,5 minuut. Een scenario zoals de A1 dat een paar maanden geleden ook in de halve finale had. Na de 17-16 slordig balverlies en 10 seconden later was daar de 17-17 van Avanti. Gelukkig nam Avanti een time out en kon Nieuwerkerk de laatste aanval goed neerzetten: 18-17! En zo de eerste belangrijke punten na de 25-10 nederlaag bij Fortuna. Zaterdag naar De Lier tegen Valto A1. Valto won de eerste wedstrijd met 8-10 van Avanti. Afgelopen zaterdag verloor Valto slechts met 9-15 van Fortuna A1. Dit wordt een hele belangrijke wedstrijd om de belangrijke tweede plek! Succes A1!

14.00u Nieuwerkerk 2 – Kinderdijk 2

Nieuwerkerk 2 staat na 2 wedstrijd op 4 punten in de Reserve Hoofdklasse. Na de 18-10 zege op Vitesse 2 ging het zaterdag bij KCC 3 in Capelle een stuk lastiger. Bij rust stonden de routiniers van KCC nog op een 11-9 voorsprong. In de tweede helft stelde Nieuwerkerk 2 orde op zaken. Mede door tien (!!) treffers van Mika de Ruiter won het tweede met 17-22. Alleen koploper, want KCC en Vitesse hebben elk 2 punten. Kinderdijk 2 heeft nog geen punten en is de tegenstander zaterdag van het tweede. Kinderdijk 2 verloor thuis met 19-22 van KCC 3 en afgelopen zaterdag was Vitesse 2 met 14-11 te sterk. Nieuwerkerk 2 wil ook dit derde duel winnen en heeft daar zeker de kwaliteiten voor! Succes!

15.30u Nieuwerkerk 1 – Kinderdijk 1

Het slotstuk zaterdag is de topper in de Hoofdklasse. Nummer 1 Nieuwerkerk (4 punten) ontvangt de nummer 2 Kinderdijk (3 punten). Eigenlijk had Kinderdijk ook op vier punten moeten staan. De ploeg stond twee weken geleden thuis met 15-7 voor tegen De Meervogels. Daarna ging het mis en werd het uiteindelijk 17-17. Afgelopen zaterdag was Kinderdijk knap met 13-16 te sterk voor Vitesse na een 11-16 tussenstand. Kinderdijk is een enthousiast team dat een goed spel speelt en over verschillende spelers kan scoren. Verdedigend zal Nieuwerkerk bij de les moeten zijn.

Dat was Nieuwerkerk afgelopen zaterdag zeker tegen De Meervogels. De 4-16 tussenstand zei natuurlijk veel over het krachtsverschil. Nieuwerkerk wil natuurlijk de eerste plek behouden en ook Kinderdijk op een achterstand van drie punten zetten. Daarvoor heeft de ploeg zaterdag weer de steun van het publiek nodig, dus we hopen jullie weer te zien langs de lijn!

Natuurlijk is voor de thuisblijvers de wedstrijd weer via de livestream te volgen: