Vooruitblik zaterdag 16 september

Zaterdag 16 september staat speelronde 2 op het programma. Veel van onze selectieteams spelen dit keer een uitwedstrijd. Alleen de D1 speelt in de ochtend op de Kleine Vink. Zij spelen tegen TOP D1. Net als alle andere jeugdselectieteams wist de D1 vorige week te winnen! De C1, B1 en A1 hopen hun goede start buitenshuis een vervolg te geven. De C1 doet dat in Delft tegen Fortuna. De B1 speelt tegen Avanti in Pijnacker en de A1 in Driebergen tegen Dalto. De selectie zit nog zonder punten. Zij hopen op een succesvolle middag in Gorinchem! Om 14:00u GKV 2 tegen Nieuwerkerk 2 en daarna om half 4 de beide vlaggenschepen. We hopen natuurlijk weer op veel publiek bij de wedstrijden van onze teams!

15:30u GKV 1 – Nieuwerkerk 1

Nieuwerkerk 1 gaat zaterdag op bezoek bij GKV in Gorinchem. De ploeg zal natuurlijk op zoek zijn naar revanche. De openingswedstrijd tegen ONDO verliep niet zoals verwacht (12-14). Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Dat geldt ook voor GKV. Zij verloren met 18-12 bij Excelsior. GKV is twee heren kwijtgeraakt, maar haalde met Jesse van Ginkel een lange heer terug. Verder nog goede spelers zoals broer en zus Van der Weijden en Remco Ouwerkerk die zich vorig jaar goed ontwikkelde. GKV en Nieuwerkerk speelden vorig jaar 4 keer tegen elkaar. GKV won de eerste twee wedstrijden en Nieuwerkerk de laatste twee. Beide teams zullen zaterdag heel hard op zoek gaan naar de eerste punten. Twee hele belangrijke punten ook! Succes!

14:00u GKV 2 – Nieuwerkerk 2

Nieuwerkerk 2 speelt zaterdag ook in Gorinchem. Tegenstander is GKV 2, dat in de openingsronde met 16-11 onderuit ging bij KCC. Nieuwerkerk 2 speelde het openingsduel tegen PKC 3. De ploeg liet zich in de eerste helft volledig overrompelen en keek al snel tegen een ruime achterstand aan. In de tweede helft kreeg Nieuwerkerk 2 meer controle. Als de ploeg zelf iets makkelijker had gescoord had het zeker nog spannend kunnen worden. Nu verloor het tweede met 11-13. Twee teams die dus nog op zoek zijn naar de eerste punten. Twee teams ook die elkaar goed kennen van de afgelopen jaren. Nieuwerkerk 2 gaat voor de overwinning! Succes!

14:50u Dalto A1 – Nieuwerkerk A1

In Driebergen staat het tweede competitieduel voor onze A1 op het programma. Tegenstander is Dalto A1. Nieuwerkerk had zaterdag een uitstekende start tegen DSC A1. Na een gelijkopgaande start wist de ploeg voor de rust een gaatje te slaan (9-6). In de tweede helft was het overtuigend en de eindstand werd 22-11. Dalto A1 ging zaterdag op bezoek bij PKC. Een week eerder had Dalto op de 3kamp in Nieuwerkerk nog gewonnen van Nieuwerkerk en PKC. Dit keer was PKC sterker. Ook hier was het 9-6 met rust. Dalto kwam pas in de slotfase op stoom. De wedstrijd werd wel met 18-15 verloren. Dalto A1 is een hele goede en fysiek sterke ploeg. Dit wordt een lastige en tevens belangrijke wedstrijd voor onze A1. Succes A1!

11:00u Avanti B1 – Nieuwerkerk B1

Zaterdagmorgen speelt de B1 tegen Avanti in Pijnacker (denk aan de witte shirts). Gelijk een kraker in deze B-hoofdklasse. Nieuwerkerk B1 won zaterdag met 16-6 van Vitesse B1. De basis werd gelegd na een uitstekende start van dit duel. Als het de tweede helft niet zo warm was geweest had de score hoger uit kunnen vallen. De twee punten waren in ieder geval binnen. Avanti won uit bij Refleks met 10-22. Een mooie uitslag. Avanti B1 scoort makkelijk, zo wist de ploeg er in de voorbereiding 23 te maken tegen Fortuna. Verdedigend kan Nieuwerkerk B1 dus aan de bak. Wordt een mooi potje! Succes!

14:30u Fortuna C1 – Nieuwerkerk C1

Op een bijzonder tijdstip laat in de middag treedt Nieuwerkerk C1 zaterdag aan in Delft voor de tweede wedstrijd van dit seizoen. Tegenstander is Fortuna C1. Fortuna won de openingswedstrijd met 11-15 van ONDO en wordt gezien als favoriet in deze poule. Dat heeft ook te maken met de grote nederlaag die Nieuwerkerk C1 leed tegen Fortuna in de voorbereiding. Sindsdien maakt onze C1 goede stappen en dat resulteerde in een mooie 19-6 overwinning op Valto C1 in de openingswedstrijd afgelopen zaterdag. 19 goals is veel en dat zal de C1 vertrouwen geven voor een betere wedstrijd tegen Fortuna. Succes!

9:30u Nieuwerkerk D1 – TOP(S) D1

Nieuwerkerk D1 had zaterdag een goede start in Delft. Fortuna D1 werd met 7-10 verslagen en daarmee werden de eerste twee punten behaald. Het ging misschien net iets lastiger dan verwacht, aangezien de oefenwedstrijd daarvoor ruimer was gewonnen. Twee punten zijn het belangrijkste! Zaterdag komt TOP D1 uit Sassenheim op bezoek op de Kleine Vink. TOP won ook de eerste wedstrijd. Zij waren thuis met 12-9 te sterk voor Avanti D1. Gelijk een topper dus in deze kleine poule. Succes D1!