Vooruitblik zaterdag 13 januari

De eerste speelronde van 2024 voor onze selectieteams! En gelijk een paar belangrijke wedstrijden! De belangrijkste is het duel tussen Nieuwerkerk 1 en Swift 1. Nieuwerkerk heeft de punten hard nodig en zal er zaterdag vanaf 20.00u voor gaan in de Kleine Vink. We hopen op veel blauw zwarte steun van onze supporters deze avond! Daarvoor spelen ook Nieuwerkerk 2, A1 en B1 thuis tegen respectievelijk TOP 2, Spirit A1 en Valto B1. De C1 speelt uit bij Valto en hoopt de eerste punten te kunnen pakken. De D1 speelt in de ochtend de topper bij Dalto in Driebergen. Hierbij de vooruitblik op deze wedstrijden:

20.00u Nieuwerkerk 1 – Swift(M) 1
De eerste wedstrijd van 2024 is gelijk een kraker! De nummer 7 Nieuwerkerk ontvangt de nummer 6 Swift. Beide teams zaten met een goed gevoel aan het kerstdiner. Nieuwerkerk behaalde op 16 december haar eerste zege (20-21 bij KVS) en Swift versloeg op diezelfde dag Sporting Delta met 19-18. Doordat Swift thuis ook al won van KVS hebben de Zeeuwen 4 punten. Nieuwerkerk heeft er 3. Bij winst kan Nieuwerkerk dus over Swift heen gaan en op de 6e plek terechtkomen. Swift kan daarentegen afstand van Nieuwerkerk nemen. Een belangrijke wedstrijd dus voor ons vlaggenschip! We hopen dat het publiek zich daarvan bewust is en het eerste in grote getalen komt steunen zaterdag! De ploeg heeft jullie hard nodig!

De paar weekjes rust zullen Nieuwerkerk goed hebben gedaan. Spelers als Nathan, Bob en Mika hebben daardoor kunnen herstellen van hun blessures en het geeft de trainers meer keuzes voor de opstelling. Altijd fijn! Voor Nieuwerkerk is het zaak om de flow van Scheveningen lekker vast te houden. Het zal niet makkelijk worden tegen Swift. De Zeeuwen beschikken over veel routine bij de mannen en veel scorend vermogen over de dames. Wat zal het verschil gaan maken zaterdag? We gaan het zien!

Balsponsor bij deze wedstrijd is Blok Hoveniers.

De wedstrijd is natuurlijk ook weer te volgen via onze livestream

18.30u Nieuwerkerk 2 – TOP(A) 2
Nieuwerkerk 2 heeft zich door de 18-21 zege bij KVS voor de kerst genesteld in de top van deze Reserve Hoofdklasse. Koploper Avanti 2 stevent ongeslagen af op de titel. Daarachter strijden TOP (8), Nieuwerkerk (7) en DeetosSnel (7) om de 2e plek. TOP won afgelopen zaterdag het inhaalduel met SKF 3 met 21-12. De Zeeuwen verloren tot nu toe alleen van DeetosSnel (31-20) en Avanti (21-24). De andere vier wedstrijden werden keurig gewonnen. Nieuwerkerk 2 won drie van de laatste vier wedstrijden. Enige disonnant was de 18-19 thuisnederlaag tegen GKV 2. Zaterdag kan de ploeg van Mark de tweede plek weer pakken en daar gaat Nieuwerkerk 2 natuurlijk voor! Succes 2!

17.00u Nieuwerkerk A1 – Spirit A1
Nieuwerkerk A1 sloot 2023 af als nummer 4 met 6 uit 6. De top 3 is redelijk uit zicht. PKC en Albatros op 10 en Fortuna op 12. Nieuwerkerk zal de komende periode vooral naar zichzelf moeten kijken, wedstrijden tegen de 4 ploegen onder zich weer moeten winnen en kijken wat er mogelijk is in de topwedstrijden. Eerst de laatste ontmoeting in de heenronde. Die is tegen Spirit A1 uit Voorthuizen. Spirit staat met 4 punten keurig op de 6e plek. DSC (2) en ONDO (0) staan onder de ploeg uit Voorthuizen. Spirit won vlak voor de kerst met 15-14 van DSC. Eerder werd gewonnen bij ONDO (16-20) en net aan verloren tegen Die Haghe (16-17). De wedstrijden tegen de top 3 gingen verloren. Nieuwerkerk en Spirit lijken dus qua resultaten op elkaar, met het verschil dat Nieuwerkerk wel van Die Haghe won en iets ruimer won van DSC en ONDO. De A1 kan afstand nemen van de onderste plekken bij winst van Spirit. Dat zal de ploeg graag doen en daarna met een goed gevoel naar de wedstrijd tegen PKC. Succes A1!

14.15u Nieuwerkerk B1 – Valto B1
Nieuwerkerk B1 sloot 2023 af als nummer 2. De laatste wedstrijd van het kalenderjaar werd met 17-14 verloren bij koploper Avanti B1. 10 punten nu, net zoveel als Refleks B1. Zaterdagmiddag is het Refleks tegen Avanti! Zelf ontvangt de B1 Valto in de Kleine Vink. Valto staat met 4 punten uit 6 wedstrijden in de grote middenmoot met Fortuna en Die Haghe. De nummers 7 en 8 zijn ONDO en Vitesse met 2 punten. Valto verloor maar net aan van Refleks (13-15) maar verloor de week daarvoor ook van Vitesse (14-15). Wisselvallig dus. De B1 hoopt weer een serie van overwinningen op te starten in de race naar de play-offs. Succes!

14.00u Valto C1 – Nieuwerkerk C1
Het zat Nieuwerkerk C1 aan het einde van 2023 niet mee. De ploeg is nog altijd op zoek naar de eerste punten en die waren dichtbij tegen Korbis en Die Haghe. Beide wedstrijden gingen helaas met 1 punt verschil verloren. 10-9 bij Korbis en 10-11 thuis tegen Die Haghe. Zaterdag een erg belangrijke wedstrijd. Uit bij Valto C1. Beide teams hebben 0 punten. Deze wedstrijd moet onze C1 echt zien te winnen. Op het veld won Nieuwerkerk al twee keer van Valto. Het zou een heerlijk begin van 2024 zijn! Succes in De Lier!

11.10u Dalto D1 – Nieuwerkerk D1
Nieuwerkerk D1 was lekker bezig in 2023! Nog altijd is er dit gehele seizoen geen wedstrijd verloren. In de zaal nu 11 punten uit 6 wedstrijden. Net zoveel als TOP. Op de 3e plek staat Dalto D1 met 9 punten. Dalto speelde gelijk tegen Groen Geel en verloor van TOP met 14-8. De andere vier wedstrijden won Dalto D1. Een belangrijke wedstrijd dus gelijk in 2024! Slaat Nieuwerkerk D1 een gaatje van 4 punten naar Dalto of komt Dalto op gelijke hoogte met Nieuwerkerk D1? Succes in Driebergen!