JTC

Nieuwerkerk-talenten in actie tijdens Pre Challenge

In de herfstvakantie worden zoals ieder jaar weer RTC-toernooien gespeeld, de zogenoemde Pre-Challenges. Dinsdag 17 oktober is Delft (Fortuna) de locatie van de RTC-toernooien voor U17 en U19. Woensdag 18 oktober vindt het U15-toernooi plaats in Papendrecht (PKC). Ckv Nieuwerkerk is tijdens deze toernooien goed vertegenwoordigd.

Tijdens de Pre-Challenge U17 en U19 spelen de 6 regionale teams van Nederland tegen elkaar in wedstrijden van 25 minuten. Elk RTC team bestaat uit 8 dames en 8 heren. In totaal komen dus 48 dames en 48 heren in actie per leeftijdscategorie. Uit deze spelers wordt de voorselectie voor Oranje U17 en U19 gekozen. Namens Nieuwerkerk proberen Job Kuiper (A1), Joshua van Bronckhorst (A1) en Bas van Schaik (A1) zich in de kijker te spelen tijdens het U19-toernooi. In hal 2 vindt tegelijkertijd het U17-toernooi plaats, waar Matthijs van Schaik (B1) en Raph van de Burgt (PKC B1) datzelfde gaan nastreven. Britt Laan zou eigenlijk ook deelnemen aan het toernooi, maar door haar langdurige blessure moet zij helaas toekijken. Britt is wel volop aan het revalideren en weer in training. We hopen van harte haar in het nieuwe kalenderjaar weer in het veld te zien. Succes Britt met je verdere herstel!

Een dag later komt in Papendrecht RTC Rotterdam U15 in actie. Vanuit Nieuwerkerk zijn liefst 8 spelers daarin actief: Famke Laan (B1), Fenne van den Brink (B1), Helena Pierik (B1), Rosanne Cornelisse (B2), Jip Korteweg (B1), Bart Dijkshoorn (B1), Finn de Wit (B1) en Leon van der Donk (B2).  Dit team, dat mede onder leiding staat van Nieuwerkerk 2 coach Mark van den Brink, speelt wedstrijden van 16 minuten tegen 8 RTC ’s uit regio Midden en Zuid Nederland. Doel van dit team is zich te kwalificeren bij de sterkste RTC teams zodat zij zich in kerstvakantie in de Topsporthal tijdens de KorfbalChallenge kunnen meten met de beste RTC-teams uit Nederland.

Vind je het leuk om te kijken en de spelers aan te moedigen? Beide toernooien starten rond 10u en eindigen om 17.30u. De JTC wenst alle spelers en speelsters heel veel plezier en succes!