Nieuwerkerk opent seizoen met overtuigende zege

CKV Nieuwerkerk is het nieuwe korfbalseizoen begonnen met een 20-14 zege op Vitesse uit Barendrecht. Na een stroef begin overtuigde de blauw-zwarte formatie in de eerste helft. Verdedigend zeer sterk en aanvallend uiteindelijk ook prima. Bij rust was de wedstrijd zo goed als beslist, ook doordat Nieuwerkerk over alle basisspelers tot scoren kwam. Na een ruststand van 11-4 ging het vele publiek er eens goed voor zitten in de tweede helft. Het was echter Vitesse dat de tweede helft begon met veel goals. Zo stond het binnen tien minuten alweer 15-10. Daarna een doelpuntendroogte tot aan de 16-10 van Nieuwerkerk. Eindstand 20-14. Een prima start voor Nieuwerkerk.

De foto’s zijn weer weer van Alfred. Hier vind je er nog veel meer.

Nieuwerkerk begon de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen met enkele nieuwe gezichten in de basisformatie. Koen Collée keerde na twee jaar weer terug in het vlaggenschip van CKV Nieuwerkerk. Jeugdinternational uit eigen opleiding Bas van Schaik begon ook in de basis. De laatste nieuweling was Fenna Mol die deze zomer overkwam van KCC. De openingswedstrijd was tegen Vitesse uit Barendrecht.

De eerste goal van dit seizoen kwam uit handen van Nathan Marck. Daarna was het Vitesse dat een 1-2 voorsprong pakte door rake schoten van Femke Visser en Thomas Aulman. Na tien minuten vonden Nieuwerkerk coaches Reym en Verbeek het duidelijk tijd om uit een ander vaatje te tappen. Ze spoorden hun ploeg aan en binnen vier minuten stond er een 5-2 voorsprong op het bord. De doelpunten kwamen uit handen van Luka v.d. Vliet, Nathan Marck, Koen Collée en Bart Huijser. Sander den Ouden deed wat terug voor Vitesse, maar nog binnen het eerste kwartier was het Nathan Marck met zijn derde goal voor de 6-3.

Na de tweede goal van Femke Visser had Nieuwerkerk het even lastig op 6-4. Maar toen stond nieuweling Fenna Mol op. Met twee goede goals in de korfzone schoot zij Nieuwerkerk naar 8-4.

Nieuwerkerk zette door. Verdedigend was het uitstekend de laatste tien minuten. Vitesse kwam niet meer tot scoren. Vooral het sterke optreden van Bas van Schaik tegenover Vitesse topscoorder Stefan van Helden viel hierbij op. Van Helden kwam de hele wedstrijd niet tot scoren. Zelf wist Nieuwerkerk nog drie keer de korf te vinden door Melissa v.d. Velde, Nathan Marck (zijn vierde) en Luka v.d. Vliet met haar tweede. Het leverde een 11-4 ruststand op.

Nieuwerkerk had dit verschil vast groter willen maken in de tweede helft. Maar Vitesse dacht daar anders over. De ploeg uit Barendrecht begon messcherp aan de tweede helft en was duidelijk niet van plan zich met een ruime nederlaag naar huis te laten sturen. Binnen 8 minuten had Vitesse zes (!) doelpunten gemaakt tegen een heel hoog percentage. Robin v.d. Pol onderscheidde zich met drie goals. Gelukkig wist Nieuwerkerk zelf ook de korf te vinden in deze fase. Nathan Marck (5), Luka v.d. Vliet (3) en Koen Collée (2) scoorden en ook Bas van Schaik vond voor de eerste keer de korf. Na een doelpuntrijke beginfase van de tweede helft was het zo 15-10.

Daarna hield Nieuwerkerk het ruim 10 minuten dicht in de verdediging. In de aanval wilde het niet lukken om de 16-10 te maken. Invaller Bob v.d. Weide had daar minder moeite mee en zijn eerste schot betekende toch 16-10. Kort daarna werd het 17-10 door Bas van Schaik. Nieuwerkerk wisselde nog wat door in de slotfase. Bij de dames kwamen Annick v.d. Kooij, Ilvi de Ruiter en Robin Bal in het veld. Voor de eerste twee dames betekende dit hun debuut in Nieuwerkerk 1. De Ruiter komt over uit de junioren en V.d. Kooij is na een jarenlang avontuur bij KCC terug op het oude nest. De laatste Nieuwerkerkse goals waren van Lotte Larooij, Bart Huijser en Koen Collée. Zo kwam Nieuwerkerk zaterdag tot negen verschillende doelpuntenmakers en dat is prima.

De eerste twee punten zijn binnen na deze 20-14 zege. Kinderdijk speelde op eigen veld met 17-17 gelijk tegen De Meervogels. Volgende week speelt Nieuwerkerk in Zoetermeer tegen De Meervogels.

Doelpuntenmakers Nieuwerkerk: Nathan Marck 5, Luka v.d. Vliet 3, Koen Collée 3, Bas van Schaik 2, Fenna Mol 2, Bart Huijser 2, Lotte Larooij 1, Melissa v.d. Velde 1 en Bob v.d. Weide 1

Doelpunten Vitesse: Femke Visser 3, Robin v.d. Pol 3, Sander den Ouden 3, Tamara Nijssen 2, Thomas Aulman 2 en Anne Luijendijk 1