JTC

Nieuwerkerk B1 weer in de finale!

Het toch al zo prachtige seizoen van Nieuwerkerk/INIZIO B1 heeft er een volgend hoogtepunt bij! Net als in de zaal wist het team van coaches Nathan Marck en Bob v.d. Weide zich zaterdag te plaatsen voor de finale om het kampioenschap van Nederland! De halve finale tegen LDODK B1 was slopend. In de enorme hitte kwamen beide ploegen niet goed uit de verf. LDODK B1 stond bij rust met 3-5 voor en na rust zelfs op 3-6. Nieuwerkerk scoorde vier goals op rij en had bij 7-6 en 8-7 de voorsprong. Na de late gelijkmaker leek het uit te lopen op een verlenging maar in de slotseconden wist Nieuwerkerk B1 een doorloper te scoren! 9-8 winst! Weer naar de finale! Feest! 25 juni is de finale in Driebergen, om 13:00u!Nieuwerkerk B1 en LDODK B1 hebben er maanden voor gestreden! 14 wedstrijden in de reguliere competitie en dan het kampioenschap in de poule. De halve finale moet een (eerste) hoogtepunt zijn. Dat werd het helaas niet qua organisatie en entourage. Het KNKV besloot beide halve finales toe te wijzen aan Unitas, die notabene zelf kampioen konden worden met hun 1e. Het gevolg: de belangrijke halve finales werden op veld 2 gespeeld. Een veld zonder scorebord en tijd. Geen muziek voor de halve finalisten, geen oplopen of omroepen van de goals. Eigenlijk helemaal niks! De bank van Nieuwerkerk mocht de scores zelf bijhouden op een ouderwets scorebord. Ja en er was keiharde inschietmuziek vanaf veld 1 terwijl de halve finale bezig was. Dit gaf een beetje een vriendschappelijk toernooi gevoel. Jammer voor de spelers en zeker voor de teams die niet de finale haalden! Want dat Dalto dit volgende week beter doet, weten we wel zeker!Maar goed: de wedstrijd! Die begon goed voor Nieuwerkerk B1! Via twee snelle stippen op een 2-0 voorsprong. Na de 2-2 werd het 3-2 door alweer een strafworp. Daar bleef het bij qua goals voor Nieuwerkerk. Geen veldgoals in de eerste helft en een aanvalsvak dat helemaal niet scoorde. Het was natuurlijk heel warm, dus het tempo lag niet hoog. Maar het schot liet het behoorlijk afweten. Ook werd er nog een strafworp gemist. LDODK kon zo, zonder zelf veel beter te spelen, met een 3-5 voorsprong gaan rusten. De Nieuwerkerkse defensie was wel op orde.Na rust hetzelfde spelbeeld. Het werd zelfs 3-6. Pas na de 4-6 ging er een knop om bij Nieuwerkerk. Het was de eerste veldgoal! Verdedigend bleef het heel sterk wat de ploeg liet zien. Door wat wissels werd de aanval ook beter. Daar waren de 5-6 en 6-6! Nu was het LDODK die een strafworp miste. Kantelmomentje!7-6 voor Nieuwerkerk door een strafworp! Grote kans op de 8-6 maar helaas werd deze strafworp gemist. Aan de andere kant 7-7. De scheidsrechter was gelukkig zo aardig om aan de zenuwachtige supporters door te geven hoeveel tijd hij nog op zijn klok had! Een zeer spannende slotfase brak aan en de spelers waren door de enorme hitte behoorlijk leeg.Nieuwerkerk schoot twee minuten voor tijd de 8-7 binnen! LDODK vervolgens met een hele lange aanval. Die eindigde 50 seconden voor tijd met een strafworp. De Fries bleef koel en het was 8-8. Verlenging? Nee hoor! Nieuwerkerk bleef rustig, zocht de goede kans en scoorde vlak voor tijd een mooie doorloper! 9-8! Nieuwerkerk B1 weer naar de finale om het kampioenschap van Nederland! Wat een prestatie! Wat een seizoen!Zaterdag 25 juni is Fortuna B1 de tegenstander in deze finale. De wedstrijd is om 13:00u in Driebergen. Supporters kunnen zich aanmelden via Pr@ckvnieuwerkerk.nlCKV Nieuwerkerk is trots op de B1 en wenst de ploeg veel succes in de finale!