Luka van der Vliet kiest voor ambities CKV Nieuwerkerk

Kort voor de zomervakantie kan CKV Nieuwerkerk nog een mooie versterking voor haar selectie aankondigen. De 23-jarige Luka van der Vliet sluit in augustus aan bij de blauw-zwarte selectie van coaches Jessica Zeevaart, Serge van den Hoorn en Mark van den Brink. Nieuwerkerk heet Luka van harte welkom.

Luka is woonachtig in Vinkeveen en speelde de afgelopen 6 jaar bij SDO in Kamerik. Oorspronkelijk komt zij van korfbalclub De Vinken en in de junioren speelde Luka in de hoofdklasse met Blauw Wit A1 in Amsterdam. Momenteel studeert Luka voor fysiotherapeut, zij hoopt na de zomer af te studeren.

Nieuwerkerk had Luka al langer in het vizier, maar recent zijn de contacten geïntensiveerd en na enkele goede gesprekken heeft Luka gekozen voor CKV Nieuwerkerk. Met Luka haalt Nieuwerkerk een sterke en talentvolle dame binnen. Luka heeft al ervaring met het spelen in de top van de zaalhoofdklasse en wist zich daarin onder meer te onderscheiden met haar verdedigende optredens tegen goede speelsters. Ook in aanvallend opzicht bewees zij van meerwaarde te zijn bij SDO. Bij CKV Nieuwerkerk hoopt en verwacht zij haar uitstekende ontwikkeling door te kunnen trekken.

Zelf zegt ze daarover: “Na 6 mooie jaren bij SDO wil ik graag een stap maken om mij verder te kunnen ontwikkelen als korfbalster. Gelet op de ambities van Nieuwerkerk en de gesprekken die ik met de club en spelers heb gevoerd, weet ik zeker dat dit hier gaat lukken. Ik ga er in ieder geval alles aan doen. Ik hoop de club en het publiek snel beter te leren kennen. Jullie kunnen mij altijd aanspreken straks in augustus op de Kleine Vink.”

CKV Nieuwerkerk is heel tevreden met de komst van Luka en heet haar van harte welkom! In de zomerperiode hoopt de Technische Commissie van Nieuwerkerk nog twee teammanagers en een verzorger aan te stellen. Daarmee zijn de selectie en de staf compleet voor het nieuwe korfbalseizoen dat op dinsdag 15 augustus begint met de eerste training.

Meer informatie: TC@ckvnieuwerkerk.nl