JTC

Het Wel- en Wee- van de Nieuwerkerk E

Afgelopen zaterdag werd er ook bij de e-jeugd van Nieuwerkerk weer een vol programma gespeeld. Het resultaat was vier overwinningen en drie nederlagen. Een aantal E-teams zijn ingedeeld in een pittige poule en moeten nog punten behalen, maar er staan ook meerdere teams bovenaan! Hopelijk kan die goede lijn doorgezet worden!

Nieuwerkerk E1 – KCC E1

Afgelopen zaterdag mocht Nieuwerkerk E1 thuis aan de bak in de derby tegen KCC E1. Een team met een bekende samenstelling waar Nieuwerkerk altijd spannende wedstrijden tegen speelt.

Ook deze wedstrijd begon spannend, waarbij een fel KCC goed uit de startblokken kwam en via 0-1 de score opende. Nieuwerkerk krabbelde daarna op, en wist meerdere keren achter elkaar te scoren. Na het eerste kwart stond het 4-1. Daarna bleef de E1 op dreef en bleef lekker doorspelen. Het viel vooral op hoe hard iedereen voor elkaar aan het werken was. Het overspelen ging steeds makkelijker en sneller, waardoor KCC steeds meer moeite had om te volgen. De goals werden niet alleen gemaakt door een snelle omschakeling, maar ook vanuit een aangeef en het uitstappen voor een tweede aangeef. Ook verdedigend stond iedereen er steeds goed bij, hoewel KCC ook echt wel pech had in de afronding.

Al met al een meer dan tevreden trainers duo, zowel over het spel als over de ruime eindstand van 13-3. Alle tegenstanders in de poule van vier zijn nu ruim verslagen, het zou een mooi streven zijn om ongeslagen kampioen te worden!

Korbis E1 – Nieuwerkerk E2

Na een sterk competitiebegin van de E2 tegen KCR E2 en KOAG E1, was het dit weekend zaak om die goede lijn door te trekken tegen Korbis E1. Korbis was tot nu toe puntloos, maar er op gebrand om van die nul af te komen.

Na een goede start van Nieuwerkerk zakte de concentratie wat in. Dat was de verdienste van de tegenstander die lang in balbezit was, het (bal)tempo drukte en de verdediging van Nieuwerkerk in slaap suste. Een magere 2-3 voorsprong met rust. Dat kon en moest beter.

Na de rust pakte Nieuwerkerk de draad goed op, speelde geconcentreerd en bouwde de voorsprong uit naar 2-6. Er leek geen vuiltje aan de lucht. Maar in plaats van de score verder uit te bouwen in de laatste 10 minuten, leed de E2 een aantal keer slordig balverlies. Korbis wist hier dankbaar van te profiteren en vanuit balbezit met een goede rebound een aantal goals te maken. Daardoor was de spanning weer helemaal terug in de wedstrijd gebracht. De hoop en het geloof dat er hier wat te halen viel groeide bij de tegenstander. Uiteindelijk trok Nieuwerkerk in een spannende eindfase met 5-6 aan het langste eind en gaat met 6 punten uit 3 wedstrijden ongeslagen aan kop. Niet de beste wedstrijd, maar ook die moeten gewonnen worden.

Nieuwerkerk E3 – Maasluis E1

De kinderen van Nieuwerkerk E3 zitten deze eerste veldcompetitie in een pittige poule. Na twee eerdere nederlagen wisten ze het zaterdag wel spannend te maken. Helaas werd er net aan verloren van Maassluis E1, eindstand 5-6. Geef niet op, die eerste punten gaan er echt wel komen!

Nexus E1 – Nieuwerkerk E4

Nieuwerkerk E4 bestaat uit 5 enthousiaste en gemotiveerde kinderen. Daan Pausma, Thijs Doeven, Liv van der Knaap, Olivia Reijm en Lynn Verbeek.

Alle kids zijn eerstejaars E. In de afgelopen weken hebben de kinderen veel nieuwe dingen geleerd zoals doorlopers nemen, insteken, doorlopers verdedigen enz. De eerste wedstrijd werd verloren met 16-6 tegen Koag E2. De tweede wedstrijd tegen Weidevogels E1 werd heel knap gewonnen met 6-2.

Afgelopen zaterdag mocht de E4 op visite bij Nexus E1. Die hadden ook 2 punten na een zege op Weidevogels en een verlies tegen KOAG. De eerste 30 min liepen in Schiedam gelijk op. Aan beide kanten werd flink gescoord. Nexus was erg sterk in het onderscheppen en ze konden heel snel de bal weer bij hun eigen paal brengen. Nexus had maar weinig ruimte nodig om te scoren. Nieuwerkerk bleef niet achter en scoorde uit mooie aanvallen.

De eerste 30 min ging het gelijk op, echt heel knap. Nog 10 min te spelen het stond 9-8 de wedstrijd kon dus nog alle kanten op. Helaas was de energie een beetje op bij NIeuwerkerk E4 waardoor Nexus door lange passes makkelijk tot scoren kon komen. Het laatste kwart werd het 7-0 helaas en daardoor een eindstand van 16-8 voor Nexus E1.

RWA E6 – Nieuwerkerk E5

Het ongeslagen Nieuwerkerk E5 trad afgelopen zaterdag aan tegen RWA E6. Net als in de eerste twee wedstrijden ging de eerste helft moeizaam van start. Het vizier stond niet op scherp en ondanks alle kansen eindigde het eerste kwart met een 1-0 achterstand. Daarna bleef de E5 mooie aanvallen op de mat leggen, maar één van de weinige kansen aan de andere kant was direct weer raak: 2-0.

Toen was het toch raak, de aansluitingstreffer van Floris! Daarna ging het kwam de E5 op stoom en ging het echt lopen. Mats maakte de 2-2 vlak voor rust en daarna de 2-3 direct na rust. De 3-4 volgde uit een mooie aanval waarin alle spelers een belangrijke rol hadden. In het laatste kwart werd definitief afstand genomen, met een uitstekende 3-9 eindstand als resultaat. Tot zover dus de volle buit na drie wedstrijden, de E5 ligt op koers voor een mooie eindklassering. Maar nog belangrijker, elke week vinden de spelers elkaar makkelijker en worden er meer kansen gecreëerd, ga zo door kids!!!

Nieuwerkerk E6 – OZC E2

Nieuwerkerk E6 is één van de ploeg die fier bovenaan staan. Ook afgelopen zaterdag was er weer een overwinning. Dit keer werd OZC E2 aan de zegekar gebonden. Knap dat het team ongeslagen is, volhouden!

DVS E4 – Nieuwerkerk E7

De E7 van Nieuwerkerk heeft het niet makkelijk deze competitie. Ook afgelopen zaterdag werd er helaas ook niet gewonnen. DVS was met 8-1 te sterk. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Vitesse op het programma, hopelijk kan de E7 daar aanhaken en er een spannend pot van maken, succes!