JTC

Het Wel- en Wee- van de Nieuwerkerk E (6)

Het was voor vele e-teams afgelopen zaterdag een rustdag. Dit komt doordat in de meeste gevallen de poule bestaat uit 7 teams en er dus steeds een team per poule niet speelt. Toch een aantal andere potjes die wel doorgingen, waarbij vooral de overwinning van de E7 in positief opzicht opvalt!

Verder wil uw razende reporter nog een keer wijzen op de kampioenen-parade van aanstaande zaterdag. Gezien de goede resultaten van het veldseizoen zullen er meerdere E-teams mogen meedoen, dus ouders, kom om ze daarin te steunen! En natuurlijk is het voor de kinderen van de E ook gewoon leuk om bij de mannen en vrouwen van het eerste te kijken, en misschien wel een klein beetje te dromen dat je ooit zelf…..

IJsselvogels E1 – Nieuwerkerk E1

Na een mooie overwinning vorige week ging de E1 van Nieuwerkerk vol vertrouwen naar “de buren” in Moordrecht. Daarbij was vooraf duidelijk dat de uitwedstrijd tegen IJsselvogels altijd lastig is, want de ploegen hebben al vaker tegen elkaar gespeeld en zijn dan steeds aan elkaar gewaagd!

Dit bleek ook afgelopen zaterdag het geval te zijn. Ondanks het wat vroege tijdstip van 09:00 uur werd er scherp aan de wedstrijd begonnen. Er werd over en weer gescoord, met een spannend pot tot gevolg. De zwartblauwe formatie bleef steeds op voorsprong komen, maar IJsselvogels liet niet los. Met een 6-6 stand zat de eerste helft erop.

De tweede helft verliep ook weer in eenzelfde ritme, soms kwam IJsselvogels voor, soms Nieuwerkerk. Even leek er een gaatje geslagen, maar IJsselvogels kwam gelijk weer terug. Helaas werden er aan Nieuwerkerk kant teveel kansen gemist. De strafworpen, open doorloopballen en schoten vielen er gewoon te weinig is, daar gaan we op trainen!

Uiteindelijk was de eindstand 12-12, en dat was gewoon terecht. Een spannende wedstrijd, waar we als team van kunnen leren. Leuk om te zien dat er echt sprake is van een gelijkwaardige tegenstander. Laten we hopen dat er dit seizoen nog veel van deze leerzame potjes komen!

Volgende zaterdag is de volgende lastige pot, uit naar Albatros! Daarna zal de E1 weten waar ze staan ten opzichte van de concurrentie. Zet ‘m op!

Nieuwerkerk E2

Nieuwerkerk E2 was deze week vrij.

ONDO (g) – Nieuwerkerk E3

De E3 kreeg afgelopen zaterdag versterking van Lynn. Dat had effect, want ze maakte bij haar debuut in de E3 gelijk 4 doelpunten! Bij de E3 liep het überhaupt als een trein, want bij rust stonden ze al 0-6 voor. Knap dat er geen foutje werd gemaakt en ONDO een hele helft niet tot score kwam!

Ook na rust denderde de Nieuwerkerk trein weer door, met een 1-16 stand na het derde kwart en uiteindelijk een eindstand van 2-20. Een resultaat om trots op te zijn!

Nieuwerkerk E4

Ook de E4 was deze week vrij.

Korbis E2 – Nieuwerkerk E5

De E5 van Nieuwerkerk wist dit keer zesmaal tot scoren te komen. Helaas vielen er dubbel zoveel tegendoelpunten, eindstand 12-6.

Nieuwerkerk E6 – Reeuwwijk E1

De eerste thuiswedstrijd van het zesde E team van Nieuwerkerk werd helaas verloren. Toch is drie doelpunten een goed begin, op naar meer doelpunten! Eindstand 3 tegen 9.

KCR E9 – Nieuwerkerk E7

We sluiten af met positief nieuws, want eindelijk is het gelukt, de E7 heeft een overwinning gepakt! Uw razende reporter is blij om te zien dat er uit bij KCR met een verdubbeling van punten werd gewonnen, het werd uiteindelijk 2-4. Super goed gedaan!