JTC

Het Wel- en Wee- van de Nieuwerkerk E (18)

Uw reporter is er weer helemaal klaar voor. De zon schijnt namelijk lekker door het raam naar binnen en zorgt voor een lekker licht huis. Gisteren was het zelfs zo lekker weer dat er zonder jas een stukje door de polder gelopen kon worden. Is de winterdip dan echt afgelopen?

Het zaalseizoen staat een klein beetje op pauze, her en der wordt er nog een inhaalpotje of verdwaalde wedstrijd gespeeld. Zo ook afgelopen weekend, waarbij slechts twee E-teams in actie kwamen. De E2 deed wat het moest doen, de E6 had het lastig. Verder viel op dat er meerdere E-spelers mee mochten doen met de D-teams. Een super leuke ervaring met het oog op het volgende jaar! Daarbij was het zelfs zo dat er een aantal spelers belangrijke doelpunten scoorden! En ja, u leest het goed, doelpunten als in meervoud. De jongens uit de E2 kwamen meerdere keren tot scoren in de D5, en Lydia scoorde maar liefst vier doelpunten in de D4. Goed gedaan!

Dit weekend is er (eindelijk) weer een vol (thuis)programma voor de kinderen van de E. Nieuwerkerk E1 en E3 kunnen een belangrijke stap maken voor het kampioenschap, terwijl de kinderen van de E2 tegen koploper Avanti E1 mogen laten zien wat ze waard zijn. Al met al een super leuk programma, mocht u dus aanstaande zaterdag om wat voor reden dan ook vroeg wakker worden en denkt u, mmmm, wat zal ik eens doen in de ochtend? Kom dan vooral de drie thuiswedstrijden om 09:30 uur van deze E-toppers kijken!

Nieuwerkerk E1

Deze week geen spetterende actie van de E1. Zaterdag zal er gepoogd worden om hekkensluiter Oranje Wit uit Dordrecht aan de zegenkar te binden. Uit was het een lastige opgave, mede doordat Oranje Wit (onbewust) enorm het spel vertraagde. Daar had de E1 veel moeite mee, met als resultaat een bijzonder slome en langzame wedstrijd van beide kanten. Dit maal dus vooral het gaspedaal vol indrukken, veel lopen, veel diepte en dan volgen de doelpunten vanzelf!

Nieuwerkerk E2 – Phoenix E1

De E2 van Nieuwerkerk was één van de weinige ploegen die mocht aantreden in de Kleine Vink. Het team kende enkele wisselingen, want Florian was op vakantie, waardoor Faas zijn opwachting kon maken. Lyn uit de E4 kwam ook meedoen, en speelde een meer dan verdienstelijke wedstrijd!

Phoenix is een ploeg met een hoop lengte en speelt in de basis een leuk spel. De kinderen van Phoenix zijn goed in staat om naar de bal toe te komen en dan vervolgens van de bal af te lopen. Dat is uiteraard niet super bijzonder, maar de pass die volgt op het van de bal aflopen was wel steeds goed verzorgd. Nieuwerkerk had daar in het eerste kwart onvoldoende een antwoord op. Tijdens het verdedigen lag de focus net iets teveel op de bal, waardoor de pass eroverheen te gemakkelijk aan kwam.

Gedurende het tweede kwart en de rest van de wedstrijd wist de E2 zich hier steeds beter op in te stellen. Coach Jip, ja, u weet wel, die jongen die de regio-selectie heeft gehaald, gaf hier diverse tip in mee, en aanvullend zorgde coach Willem ook voor de nodige beleving. Ondertussen werd er over diverse schijven gescoord, waarbij uw reporter ook blij was om te zien dat zowel Amy als Mylene tot scoren kwam, goed gedaan meiden!

Ook alle jongens konden tot scoren komen, mede doordat Lyn hard werkte om een aangeef neer te zetten. Helaas kon het sterke spel Lyn niet beloond worden met een doelpunt, want dan had iedereen gescoord. Uiteraard is dat geen probleem, want het verzorgen van een goede aangeef is minstens net zo belangrijk als zelf scoren!

Ow ja, niet geheel onbelangrijk, de eindstand was 8 tegen 4. Gewoon een prima resultaat tegen een lastige ploeg. Achteraf bleek dat coach Willem nog meer dan genoeg verbeterpunten zag, maar constateerde hij ook dat het gewoon mega knap is dat Nieuwerkerk E2 de derde plek in de poule heeft veiliggesteld tussen al die E1 teams. Want vooraf zou je niet verwachten dat de E2 van Nieuwerkerk de E1-ploegen van Die Haghe, Phoenix, Valto en Fortuna onder zich zou houden, toppers!

Nieuwerkerk E3

Nieuwerkerk E3 heeft nog twee potjes te gaan. Bij winst van beide thuiswedstrijden kan er gebak gegeten worden in de kantine van de Kleine Vink! Maar te ver vooruit kijken is gevaarlijk, dus eerst maar eens dit weekend winnen van ALO E1, succes!!!

Nieuwerkerk E4

Nieuwerkerk E4 zal het komende zaterdag lastig gaan krijgen. De uitwedstrijd tegen koploper Sporting Delta E1 is niet gemakkelijk. De vorige keer werd er met 6-12 verloren, eens kijken hoeveel de E4 vooruit gegaan is?

Nieuwerkerk E5

De E5 van Nieuwerkerk speelt al vanavond om 18.00 uur in de Kleine Vink, tegenstander is koploper Korbis. Nieuwerkerk E5 zit in de flow, hopelijk kan dit resulteren in een verrassing?

Nieuwerkerk E6 – OZC E1

De E6 van Nieuwerkerk mocht in een thuiswedstrijd aan de slag tegen de E1 uit Rotterdam Zuid. Er werd met 4 tegen 13 verloren. Geen schande, want OZC staat gewoon solide op de 3e plaats. Uw reporter was tijdens deze wedstrijd aan het kijken naar de E2, maar kon ook met een schuin oog naar de E6 kijken. Wat daarbij vooral opviel is dat de kinderen echt plezier in het spel hebben en dat de coach er voor blijft gaan, hartstikke tof om te zien!

Alleen nog maar thuiswedstrijden voor de E6, dit weekend tegen Vitesse (wederom een E1 team!) en tegen RWA E3, beide pittige tegenstanders, maar uw reporter is ervan overtuigd dat dit de pret niet gaat drukken, succes!

Nieuwerkerk E7

De E7 van Nieuwerkerk heeft nog slechts 1 wedstrijd open staan dit zaalseizoen, de lastige uitwedstrijd tegen streekgenoot IJsselvogels. Dit weekend is de E7 nog vrij, dus lekker de batterij opladen en dan daarna misschien wel punten ophalen bij de rood-witte?