JTC

Het Wel- en Wee- van de Nieuwerkerk E (10)

Ditmaal het laatste stukje proza van het jaar 2023. Vele teams zijn niet meer in actie gekomen, maar de teams die wel in actie kwamen boekten goede resultaten! Uw razende reporter kijkt uit naar het tweede deel van het zaalseizoen, waarin we zullen gaan zien welke ploegen mee gaan doen voor de prijzen!

Via deze weg wil ik u een goed uiteinde van het jaar 2023 wensen, en hoop ik dat u in het jaar 2024 veel geluk en gezondheid mag ervaren. Verder nog een kleine tip aan de E-spelers en speelsters, over het algemeen kan beter korfballen met 10 vingers dan met 9 vingers, dus kijk uit met vuurwerk!

Nieuwerkerk E1

De E1 was al uitgespeeld voor dit jaar. Met 9 punten uit 5 wedstrijden staat de E1 echter niet bovenaan! Reden hiervoor is dat PKC al 7 wedstrijden heeft gespeeld, en daardoor met 10 punten de ranglijst aanvoert. Geen reden tot paniek, in theorie is het gaatje “gewoon” 3 punten! Succes in 2024!!!

Nieuwerkerk E2

Het tweede E team van Nieuwerkerk mag trots zijn op het tot nu toe gespeeld zaalseizoen. Ondanks dat de ploeg 5e staat met 3 punten uit 4 wedstrijden laten de kids zien dat ze meekunnen met alle tegenstanders. En dat is absoluut een prestatie als je bedenkt dat dit de op 1 na sterkste poule van de regio is!

Nieuwerkerk E3

Er is “slechts” één E-team dat bovenaan staat op de ranking, en ja, u raadt het al, dat is Nieuwerkerk E3! Met 10 punten uit 6 wedstrijden is dat gewoon heel goed. Zoals u als trouwe lezer heeft kunnen zien kwamen deze punten echter niet aanwaaien. Regelmatig waren er spannende wedstrijden, dus een kampioenschap is verre van vanzelfsprekend. Gewoon weer vlammen in 2024!

Nieuwerkerk E4 – Sporting Delta E1

Vlak voor kerst speelde de E4 de laatste wedstrijd van 2023 tegen Albatros E3. Een concurrent voor de laatste plek. Nieuwerkerk heeft 0 punten en Albatros 2. Helaas waren de kids waarschijnlijk erg moe van een drukke kerstweek op school want de eerste 10 minuten waren niet zo goed. Albatros was veel in balbezit en Nieuwerkerk had moeite om de bal te krijgen en in de ploeg te houden. Na 10 minuten een teleurstellende 0-3 achterstand.

Daarna was de ploeg gelijk scherp. Met twee mooie schoten van Liv stond het binnen 2 minuten al 2-3. Nadat Albatros toch weer op 2-4 kwam was het F1-invaller Brett die van dichtbij de 3-4 scoorde. Er was nog tijd voor de gelijkmaker voor de rust. Een paar mooie kansen maar helaas viel de 3-5 aan de andere kant. Dat was ook de ruststand maar het tweede kwart was al een stuk beter. Zou dat zo doorgaan in de tweede helft?

Helaas was dat niet het geval. Albatros scoorde, net als in de eerste helft, drie goals en zo stond het 3-8. Albatros was duidelijk een stukje feller. Met alweer haar derde en vierde schot zette Liv Nieuwerkerk op 4-8 en 5-8! En vlak voor dat het derde kwart voorbij was, werd het door de 6-8 van Lynn weer echt spannend. Kon de E4 dit nog goedmaken in de laatste 10 minuten?

In de laatste 10 minuten ging Nieuwerkerk ervoor. Na een mooie lange pass was het weer Brett met een doelpunt: 7-8! Nog 7 minuten. Na een kluts kreeg Lynn een minuut later de bal in haar handen: 8-8! En toen 4 minuten voor tijd! Olivia zag haar kans en scoorde! 9-8 voor Nieuwerkerk! Een spannende slotfase volgde!

En daarin gebeurde veel maar werd er niet meer gescoord! Dat betekende de eerste overwinning voor de E4! Daar waren ze natuurlijk heel blij mee! Gefeliciteerd!

Nieuwerkerk E5

Ook de E5 was vrij. Ondanks dat het team onderaan de ranglijst bungelt lijkt er een duidelijk stijgende lijn in de ploeg te zitten. Na het gelijke spel tegen KVS zou er in de komende wedstrijden zomaar een overwinning kunnen volgen?

KCR E5 – Nieuwerkerk E6

Nieuwerkerk E6 mocht op 23 december aantreden tegen KCR E5. Daarbij lukte op de valreep eindelijk iets wat nog niet eerder was gebeurd dit zaalseizoen, namelijk een punt pakken! Met een spannende 3-3 eindstand is de hatelijk 0 in het puntentotaal eindelijk verdwenen. Doelpunten scoren lijkt nog steeds het grote manco, misschien een goed voornemen om in 2024 de 10 goals per wedstrijd te behalen?

Reeuwijk E3 – Nieuwerkerk E7

Helaas pindakaas, het 7e E-team van Nieuwerkerk kon tegen Reeuwijk geen punten pakken. Het werd uiteindelijk 3-1 in het voordeel van de thuisploeg. Gewoon lekker aan de oliebollen om aan te sterken, dan lekker bijkletsen op de eerste training en gewoon gezellig verder spelen!