Finale Nieuwerkerk D1: zaterdag 24 juni

Beste mensen,

Aanstaande zaterdag speelt Nieuwerkerk D1 de finale om het Nederlands kampioenschap! We zijn als club enorm trots dat we zijn vertegenwoordigd op deze finaledag en wensen de kids en coaches van de D1 veel succes en plezier. We hopen dat zo veel mogelijk leden onze D1 komen aanmoedigen in Driebergen en dat we er weer een groot feest van gaan maken.

De finale is om 11.30u in Driebergen (terrein Dalto) en is tegen KZ D1.

Niet in de gelegenheid om naar Driebergen te gaan? Dit is de link voor de livestream!

Bussen

De partybus naar Driebergen zit bijna vol en willen we vanavond definitief vastleggen. Er zijn nog 5 plekjes.
De gezinsbus (jeugd t/m 18 jaar) kan nog wel wat aanmeldingen gebruiken voordat we die kunnen boeken.

Eventuele bussen vertrekken zaterdag rond 10.15u bij Nieuwerkerk en zijn rond 13.45u weer terug.

Meld je snel aan via  pr@ckvnieuwerkerk.nl

Kaarten

Er zijn zaterdag 5 finales op het hoogste niveau bij Dalto. De D1 is de eerste, daarna volgen de finales in de C, B en A-hoofdklasse en ook de finale van de Ereklasse.
Alle info over de finale dag via: NK veld 2023 bij Dalto Klaverblad Verzekeringen – Dalto – Korfbal – Driebergen

Helaas is het noodzakelijk om kaartjes te kopen via Dalto. Dat doe je zaterdag ter plekke bij Dalto of vooraf via hun speciale ticket website: NK veld 2023 bij Dalto Klaverblad Verzekeringen – Dalto – Korfbal – Driebergen

Tot zaterdag!

Wat een seizoen hebben de spelers uit Nieuwerkerk D1 zeg! In de zaal werden Demi, Jonah, Sofia, Rick, Roos, Rens, Puk, Tim, Jasmijn, Luuk en Lieke al kampioen. Kwartfinale gewonnen, halve finale gewonnen en finale verloren. Maar die finale zullen we nooit meer vergeten! Bijna 300 blauw/zwart CKV supporters in Ridderkerk voor de ploeg van coaches Eva en Ronald. Afgeladen tribunes. Veel spanning en een sterk KZ dat met 11-16 de finale won. Nieuwerkerk D1 2e van Nederland.

Op het veld weer kampioen. Ongeslagen in de poule. Nu gelijk een halve finale. Tegen Albatros D1. Een overtuigende 12-5 overwinning en dus weer naar de finale van het Nederlands kampioenschap! Heel gaaf en natuurlijk ook heel knap! De tegenstander is hetzelfde als in de zaal. KZ D1 won de halve finale met 7-24 van Wageningen. Dat wordt dus weer een spannende wedstrijd!

De finale wordt gespeeld op de finale-dag van het KNKV. Zaterdag 24 juni worden alle finales van de hoofdklasse jeugd en de Ereklasse van de senioren gespeeld in Driebergen op het terrein van Dalto.

Programma van die dag:
11:30 Nieuwerkerk D1 KZ D1
13:15 Groen Geel C1 Wageningen C1
15:00 DVO B1 Fortuna B1
17:00 DVO A1 KZ A1
19:00 PKC of LDODK Fortuna of DVO

Het lijkt er op dat we kaartjes moeten kopen voor de finale van de D1 via de website van Dalto:

Vorig jaar was de finale van de B1 echter gratis in Driebergen en we verwachten ook dat we geen geld hoeven te betalen voor de finale van de D1 (hopen we vooral). We hebben Dalto hierover gemaild. Meer info volgt dus.
We gaan graag met zoveel mogelijk supporters naar de finale van de D1. Alle teams zijn vrij (behalve E3 en D3) dus we verwachten heel veel blauw zwart! De eerste bus is gereserveerd. Er volgen er vast meer.
Wil jij ook mee met de bus (vertrek rond 10.15u), mail dan naar pr@ckvnieuwerkerk.nl
We maken er met elkaar een mooie laatste korfbaldag van in het seizoen 2022/23.
We wensen de kids en coaches van de D1 vooral heel veel plezier!!

CKV Nieuwerkerk