Eenvoudige zege Nieuwerkerk in Zoetermeer (11-21)

In speelronde 2 heeft CKV Nieuwerkerk wederom een grote overwinning geboekt in de Hoofdklasse. De ploeg van Reym en Verbeek eindigde voor de tweede week op rij in de twintig goals. Nieuwerkerk was in Zoetermeer duidelijk een maatje te groot voor De Meervogels en stond bij rust al op een 4-12 voorsprong. Twintig minuten voor tijd was het 4-16 en daarna liet Nieuwerkerk de teugels wat vieren. Eindstand 11-21.

Nieuwerkerk wilde de 20-14 overwinning op Vitesse graag een goed vervolg geven. In Zoetermeer was De Meervogels de tweede tegenstander van dit seizoen. Bij De Meervogels staat een nieuw en onervaren ploeg op het veld. Van de stugge en sterke formatie van de afgelopen jaren zagen we zaterdag alleen aanvoerder Thom Weidmann en de dames Renske Captijn en Sanne van Lomwel terug. Toch had De Meervogels in speelronde 1 een knap gelijkspel behaald bij Kinderdijk.

Er was veel publiek uit Nieuwerkerk afgereisd naar Zoetermeer. Langs het veld stond meer blauw/zwart publiek dan thuispubliek en dat is altijd een goed teken! Voor Nieuwerkerk natuurlijk ook fijn, zoveel support!

De arbitrage lag zaterdag in handen van de heren Goudriaan en Dirks en zij floten een goede wedstrijd.

Nieuwerkerk had geleerd van de wedstrijd van vorige week. De ploeg was vanaf de start scherp en stond binnen 7 minuten op een 0-4 voorsprong door doelpunten van Koen Collée, Lotte Larooij en tweemaal Bob van der Weide. Na tien minuten vond De Meervogels voor het eerst de korf. In de tien minuten die volgden vielen de scores om en om. De formatie uit Zoetermeer wist elke Nieuwerkerkse goal te beantwoorden met een tegentreffer. Zo stond het tien minuten voor rust 8-4. Voor Nieuwerkerk scoorden Collée (2x), Van der Weide en Nathan Marck.

Reym en Verbeek waren niet tevreden met de goals van De Meervogels en namen tien minuten voor rust een time out. Defensief stond Nieuwerkerk vervolgens als een huis. De Meervogels wist tot aan de rust niet meer te scoren en Nieuwerkerk ging via goals van Bart Huijser, wederom Collée (zijn vierde), Nathan Marck en Fenna Mol naar een ruststand van 4-12. Net als vorige week was de wedstrijd eigenlijk al in de rust beslist.

Na de rust ging Nieuwerkerk op dezelfde voet verder. Verdedigend was het ijzersterk. Aanvallend werden er veel kansen gecreëerd en als het vizier van Nieuwerkerk echt op scherp had gestaan, had de ploeg zomaar richting de 30 goals kunnen gaan. Na rust wederom vier Nieuwerkerkse goals op rij. Dit keer waren de doelpuntenmakers Collée, Huijser, Van der Weide en Luka van der Vliet. 4-16 met nog ruim 20 minuten te spelen. Na de 4-8 van De Meervogels had Nieuwerkerk dus een 0-8 run geplaatst. Dat is knap op het veld.

Daarna werd het wat minder scherp in de defensie van Nieuwerkerk. Zo kon De Meervogels toch nog wat meer goals maken. Via 16-6 liep Nieuwerkerk via twee goals van de messcherpe Bob van der Weide uit naar 18-6. Dat verschil van 12 doelpunten zou uiteindelijk het grootste verschil blijken tussen de twee teams.

In de slotfase vielen de goals wat minder makkelijk. Collée scoorde nog wel zijn 6e treffer en werd daarmee samen met Bob van der Weide topscoorder. Na een fraaie doorloper van Luka van Der Vliet schoot Invalster Emma Collée de laatste Nieuwerkerkse treffer binnen. De eindstand werd 11-21, omdat De Meervogels niet opgaf en in de slotfase wat makkelijker tot de goals kwam.

Kinderdijk won met 13-16 bij Vitesse en staat daardoor op 3 punten. Nieuwerkerk is koploper met 4 punten. Volgende week de topper tussen Nieuwerkerk en Kinderdijk op de Kleine Vink.

Doelpunten Nieuwerkerk: Koen Collée 6, Bob van der Weide 6, Nathan Marck 2, Bart Huijser 2, Luka van der Vliet 2, Lotte Larooij 1, Fenna Mol 1 en Emma Collée 1

Doelpunten De Meervogels: Duncan van Pelt 2, Julien Gfeller 2, Mike de Vrije 2, Sanne van Lomwel 2, Thom Weidmann 1, Sjors Maes 1, Renske Captijn 1