JTC / PR

Bekersucces Nieuwerkerk A1 en B1

Woensdag 7 juni 2023 werd er bekergeschiedenis geschreven door Nieuwerkerk/Jumbo A1 en Nieuwerkerk/Inizio B1. Voor de eerste keer wonnen beide teams de finale en pakten daarmee twee keer de Zuid West Beker! Bij de B1 een zeer spannende finale die pas diep in de verlenging werd beslist (17-15 winst op Albatros). Nieuwerkerk A1 nam in Dordrecht al snel afstand van thuisploeg Movado (rust: 6-13) en won de finale met 13-24. Beide finales werden gespeeld op het terrein van Movado in Dordrecht. Er was lekker veel publiek op deze wedstrijden afgekomen. Extra leuk natuurlijk voor de spelers. Daarnaast ook nog eens heerlijk weer. Alle ingrediënten voor een heerlijke Cup-final avond!

Nieuwerkerk/Inizio B1 – Albatros B1 17-15 na verlenging (rust: 8-9)
Nieuwerkerk nam het in de finale op tegen Albatros B1 uit Zwijndrecht. Deze ploeg speelt net als Nieuwerkerk B1 in de Hoofdklasse. In de competitie won Nieuwerkerk al vier keer van Albatros dit jaar, maar woensdag bleek maar weer eens dat ook bekerkorfbal een vak apart is. Na een goede start van Nieuwerkerk stond het na ruim een kwartier 7-4 voor de ploeg van coaches Nathan Marck en Bob v.d. Weide. Daarna nam Albatros de wedstrijd over met vijf goals op rij en dus een 7-9 voorsprong. Nieuwerkerk kwam op 8-9 en miste in de laatste seconde van de eerste helft een strafworp. Met een 8-9 achterstand dus de rust in na een leuke eerste helft. Albatros kwam na rust op 8-10, maar drie goals op rij betekende weer een Nieuwerkerkse voorsprong op 11-10. In de tweede helft werd een stuk minder gescoord. Wel gingen de scores om en om naar 13-13. Vijf minuten voor tijd een strafworp voor Albatros, 13-14. Lang wachten op de gelijkmaker, maar ruim een minuut voor tijd viel die dan toch. Vanaf de stip Raph met de belangrijke 14-14. Verlenging! Vanaf de stip Maurits voor de eerste goal in de verlenging, 15-14. Albatros op 15-15. Wat een spanning. Tweede helft van de verlenging (2×5 minuten). Met twee prachtige schoten bezorgde Raph zijn ploeg de beker. Nieuwerkerk B1 won met 17-15. Feest op het veld! Gefeliciteerd!

Movado A1 – Nieuwerkerk/Jumbo A1 (rust: 6-13)
Hoofdklasser Nieuwerkerk A1 speelde de finale tegen Movado A1 uit Dordrecht. De organiserende club dus. Movado A1 speelt in de 2e klasse (3 niveaus lager dan Nieuwerkerk) en won dit hele seizoen alle wedstrijden. In de beker hadden ze gestunt door in de halve finale hoofdklasser Albatros A1 uit te schakelen met 17-15. Nieuwerkerk A1 was gewaarschuwd! Nieuwerkerk was helaas niet compleet; er ontbraken twee belangrijke heren. Zij werden vervangen door Sem en Marnix uit de A2. De invallers speelden samen met de andere A1-spelers een uitstekende eerste helft. Movado A1 (gecoacht door Chris Beuk) ging natuurlijk voor een volgende bekerstunt en had veel thuispubliek verzameld. Die waren al snel stil, want Nieuwerkerk schoot uit de startblokken. Via hele mooie schoten stond het al snel 2-7. En via 4-10 liep de ploeg van Stephan Ligtmans en Tom v.d. Burgt uit naar een 6-13 voorsprong bij de rust. De start van de tweede helft was nog beter. De A1 schoot enorm zuiver en stond binnen no time op 6-18. Na de 8-20 viel het even stil bij Nieuwerkerk en kon Movado drie keer op rij scoren. Die run werd onderbroken door de 11-21 tien minuten voor tijd. Richting het einde werd om en om gescoord. Eindstand: 13-24! En zo won Nieuwerkerk A1 dus ook de beker en werd het een prachtige Cup-avond voor CKV Nieuwerkerk! Gefeliciteerd A1! Mooie finale gespeeld!