TC

19-jarige Fenna Mol kiest voor CKV Nieuwerkerk

Met enthousiasme kondigt de TC van CKV Nieuwerkerk de komst van Fenna Mol aan. Fenna komt over van KCC waar zij afgelopen seizoen in de selectie heeft gespeeld. Met Fenna trekt Nieuwerkerk een getalenteerde en aanvallend gevaarlijke dame aan. De selectie van CKV Nieuwerkerk is met de komst van Fenna Mol compleet.

De 19-jarige studente Facility Management aan de Hogeschool in Rotterdam begon haar korfbalcarrière net als haar oudere zus Birgit bij NIO in Rotterdam. Waar Birgit in de junioren koos voor een avontuur bij Nieuwerkerk, stapte Fenna in de D-pupillen al over naar KCC. Daar doorliep ze de jeugdselectieteams en speelde ze in de C1 de velfinale. Vorig jaar speelde Fenna nog in de A1
van KCC. In het duel met Nieuwerkerk A1 was ze toen goed op schot en trok mede door die goede wedstrijd al de aandacht van CKV. Gedurende haar jaren bij KCC speelde Fenna ook in selectieteams van RTC Zuid West.

Afgelopen seizoen maakte Fenna (vervroegd) de overstap naar de selectie van KCC. Op het veld draaide ze mee in KCC 1 en in de zaal speelde ze in KCC 2 met enkele invalbeurten in de Korfbal League. Zo wist ze in beide wedstrijden tegen PKC 1 tot scoren te komen.

Ondanks het hoge niveau waar Fenna volgend jaar met KCC op zou kunnen uitkomen, kiest ze nu heel bewust voor Nieuwerkerk: “De ambities binnen de club spreken mij aan en ik denk dat het spelen in de Hoofdklasse een goede stap is voor mijn ontwikkeling. Daarnaast lijkt de jonge selectie van Nieuwerkerk mij een leuke groep om deel van uit te maken”, aldus Fenna Mol die natuurlijk haar huidige selectiegenoten Koen Collée en Annick van der Kooij ook weer tegenkomt bij Nieuwerkerk. Ze kijkt er naar uit om met plezier zo goed mogelijk te presteren met de selectie van Nieuwerkerk.

Daar kijkt CKV Nieuwerkerk natuurlijk ook naar uit! Welkom Fenna en tot in augustus op de Kleine Vink.

Bron afbeelding: archief