CKV Nieuwerkerk

Wedstrijdverslag Sporting Delta A1 – Nieuwerkerk A1

Het is alweer zaterdag 2 oktober, de kleine van coach Stephan ( Sporting Delta F1 ) had zojuist gewonnen met 0-10 en wij zaten dan ook nog dik na te genieten in de auto op de weg terug van Oud Gastel naar Dordrecht, om daar op tijd aan te komen.

Er stond een belangrijke wedstrijd op het programma tegen de A1 van Sporting Delta, belangrijk in de zin dat er kansen lagen om een grote stap te zetten naar de doelstelling van dit jaar ,, Handhaven in de Hoofdklasse ,, en met het gegeven dat Sporting Delta A1 ook bezig is met een lastig seizoen. Voor ons wel met wat mixed feelings daar Stephan een groot deel van zijn jeugd speelde voor Sporting Delta , en wij daar nog met grote regelmaat te vinden zijn.

Trainingen aangepast op de te verwachten tegenstand van Sporting Delta , alle mogelijke informatie bekeken en grondig geëvalueerd, Lion en Stephan waren er uit ,heren wissel in de vakken en tegen opstellen en kijken of we voldoende kunnen herhalen in de aanval, het strijdplan was helder onder de spelers, de motivatie om te winnen was duidelijk aanwezig.

Vol goede moed ,maar wel wat gespannen startte de  Nieuwerkerk A1 formatie de wedstrijd.

De eerste helft hielden de twee ploegen elkaar goed in evenwicht, wat wel verraste was het zeer fysieke spel van met name de Delta heren.

De rebound van Nieuwerkerk A1 stond als een huis en het schot was goed verzorgd, ze moesten allen nog wat beter gaan vallen.

Na het missen van een belangrijke strafworp door Nieuwerkerk vlak voor het einde van de eerste helft, gingen beide ploegen de rust in met een tussenstand van 6 tegen 6.

Wat er in de rust bij Nieuwerkerk A1 besproken is weet ik niet, maar het begin van de tweede helft was furieus, binnen 7 minuten wist Nieuwekerk een voorsprong te pakken van 4 doelpunten en is de winst niet meer in gevaar geweest.

Het fysieke spel van de tegenstander hield aan wat hun dan ook een gele kaart opleverde, door de goed fluitende scheidsrechter.

Wat wel goed om te zien was ,dat de spelers van Nieuwerkerk A1 zich niet lieten meeslepen of fel reageerden op overtredingen van de tegenstander, ze bleven in opdracht hun eigen spel spelen en als team presteren: heel goed gedaan.

Zeker benoemenswaardig  was de rol van de invallers zij waren scherp in het uitvoeren van hun opdracht en stelde zeker niet teleur, bovenal wisten ze allemaal te scoren ,super leuk om te zien.

De rest van de tweede helft een gelopen koers met goed verzorgd spel van Nieuwerkerk A1 wat een terechte eindstand op het scorebord bracht van 9-17

Stephan en Lion fijn om te zien dat jullie opperbeste samenwerking ,gedrevenheid en respect voor elkaars inzichten en ervaring gezamenlijk kunnen bijdragen aan het succes van Nieuwekerk A1.

Coaches en Spelers gefeliciteerd en hou dit vast!

Enthousiaste coachvader