CKV Nieuwerkerk

Wedstrijdverslag PKC A1 – Nieuwerkerk A1

We schrijven Dinsdagavond 12 oktober ’21 de loodzware uitwedstrijd tegen PKC A1

Met de oefenwedstrijd en de dikke nederlaag van 28-7 van dit sterke PKC team nog redelijk vers op het netvlies te hebben staan moesten we dan toch weer aantreden tegen dit sterke PKC-A1 team.

Het was duidelijk voor coach Stephan het moest anders, zet de doelstelling op het aantal tegen doelpunten zeker niet meer dan 25, Nieuwerkerk moest zich verdedigend zo opstellen dat er een beter kans was om de rebound te kunnen winnen, de PKC steun voor de kenners moest eruit gehaald worden zodat  de opbouw verstoring zal oplopen.

Met al deze ingrediënten was dan ook het wedstrijdplan geschreven.

De start van de eerste helft was overduidelijk voor de beter spelende ploeg van PKC-A1 , met wat geluk bij het schot was het al snel  5-0 voor de thuisploeg.

Waar bij mij het ongeloof al snel kwam bovendrijven , het zal toch weer niet zo’n avond worden dat Nieuwerkerk A1 zwaar door het stof moest gaan en een dikke nederlaag zou gaan oplopen alsjeblieft!

Snel de vroege time-out aangevraagd door coach Stephan en de ploeg van Nieuwerkerk weer de nodige moed ingepraat, hou je aan het wedstrijdplan en de afspraken, geloof in je eigenkracht, niet opgeven.

Bewondering voor de Nieuwerkerk A1 formatie dat ze ondanks de flinke achterstand niet de kop lieten hangen, maar zwaar gemotiveerd invulling aan het wedstijdplan gaven en als team collectief de schouders er onder hebben gezet, respect.

Dit alles betaalde uit , met een ruststand van 7-7 gingen beide ploegen de rust in, zichtbaar en voelbaar  was de paniek bij de thuisploeg van PKC.

Ook in de tweede helft kon de ploeg van Nieuwerkerk A1 de druk op PKC houden en ze het zo lastig mogelijk maken, met wel de vermelding dat PKC-A1 zeer fel en strak bleven verdedigen waardoor de ruimtes voor Nieuwerkerk wel heel erg klein werden.

Ik weet niet of het door de peptalk van afgelopen maandag was gekomen maar er stond een Nieuwerker A-1 formatie die elkaar coaching gaf en als collectief de zaken wilde aanpakken

Lion en Stephan dat hebben jullie toch maar weer mooi geflikt, alle neuzen stonden de zelfde richting op en er was zeker de wil om  het allerbeste eruit te halen. ( team spirit kan zoveel meerwaarde brengen ).

Helaas hebben we de gelijke stand niet kunnen volhouden en moesten we 5 minuten voor tijd twee extra doelpunten incasseren, wat de eindstand bracht op een 14-12 voor PKC A1

Maar Nieuwerkerk A1 jullie kunnen terugkijken op één van jullie beste wedstrijden van dit seizoen en mogen zeker erg trots zijn op dit resultaat , hard gestreden maar zeker niet kopje onder gegaan.

Het meegereisde Nieuwerkerk publiek was hoorbaar enthousiast en hebben een prachtige strijd gezien, het was genieten , maar ook de complimenten voor de scheidsrechter deze was ook van hoog niveau, wat het kijkplezier ten goede kwam, kortom voor korfbalgekken een perfecte dinsdagavond besteding.

De fanatieke Coach vader