JTC

Wedstrijdverslag KCC A1 – Nieuwerkerk A1

Zaterdag 3 september 2022

Het was weer een bomvolle zaterdagochtend voor de Ligtmansjes. Om 8:45 een toernooi bij Albatros in Zwijndrecht met ons jongste F1 korfbal talent van de familie . De kleintjes hadden er zin in 2x winst en 1x verlies. Niet nagenieten, direct door naar de Capelseweg voor het Nieuwerkerk A1 treffen tegen KCC-A1.

Het track record van KCC ( korfbal Combinatie Capelle ) is van uitzonderlijke klasse , spelen al jaren mee in de top van de competitie, beker of op het NK. Coaches Stephan en Sharlynn  hadden desondanks vertrouwen in hun Nieuwerkerk A1 ploeg. Misschien kunnen we winnen met 1 punt verschil en bewijzen dat ook wij een team hebben waar serieus rekening mee gehouden moet worden.

Dominantie en collectief waren de steekwoorden uit het plan en laten zien dat er niets te halen was bij het A1 team van Nieuwerkerk (no plan no glory  # Stephan).

Vol goede moed begonnen we dan ook aan de wedstrijd. We scoorden vlot, maar ook werd sne; pijnlijk duidelijk dat we de dames van KCC A1 veel korter moesten verdedigen.
Anders konden we het wel vergeten tegen deze ploeg .

De aanwijzingen, niet mis te verstaan van de Nieuwerkerk coaches, bulderden dan ook luid over het  sportcomplex.

De Nieuwerkerk A1 ploeg volgde getrouw deze aanwijzingen op en er volgde een redelijk gelijk opgaande start van de eerste helft. Doordat we Robin met ander verplichtingen moesten missen was het bikkelen voor de Nieuwerkerk dames. De heren van Nieuwerkerk konden daarin tegen lekker doordraaien, om de 12 minuten een wissel.

Chayenne nam geen genoegen met een gelijke stand en prikte er nog even 2 extra in. En dan Tommie er ook nog even overheen met een extra puntje wat een ruststand van 8- 11 op het scorebord zette.

Ook super leuk dat ik naast de opa en oma van India stond, wat een aardige mensen zijn dat! Opa die zijn smartphone vol had staan met de beste momenten van zijn kleindochter en een live verbinding onderhield met de rest van de familie.  Quality-time moet dat geweest zijn voor hen.

Ook de vaste Nieuwerkerk A1 harde kern was weer voltallig aanwezig. Heel veel ouders van spelers en speelsters, ze hebben dik plezier beleefd aan het soms bruisende spel van Nieuwerkerk A1.

En voor de statistieken 52 kansen en 11 doelpunten in de eerste helft.

Believe you can
then, you’re halfway
There

Het vertrouwen was er en de toon was gezet. De tweede helft ging in het begin weer redelijk gelijk op, al wist Nieuwerkerk A1 wel steeds minimaal 2 doelpunten voorsprong te behouden.

Het kort verdedigen en altijd volle druk op het schot geven waren de zaken die heel goed gingen bij de formatie van Nieuwerkerk A1. Hier en daar nog wel een enkele plaatsfout en wat gemiste strafworpen. Maar uiteindelijke zijn jullie niet echt in gevaar gekomen.

Nog even een time-out voor de eindfase om de focus goed te houden.

Goede eindfase gespeeld  door India, Cato, Bas en Lars , en natuurlijk de overige spelers die ook zeker aan de teambijdrage hebben bijgedragen.

Nieuwerkerk A1: jullie hebben jezelf beloond met deze verdiende 13-19 overwinning en ons veel kijkplezier gegeven. Ga zo door en suc6 in de competitie. Keep up the team spirit!!!

En voor de statistiek fanaten onder ons die sterk geloven in cijfers en nummers

Totaal 100 kansen waaruit 19 doelpunten zijn gevallen

10 dames doelpunten    7 doelpunten tegen

9 heren doelpunten        6 doelpunten tegen

Marinde (A2) onze cameratopper bedankt voor het meegaan en je filmwerk. Dit was ook nodig en wordt zeker gewaardeerd. Fijn dat we ook op jou konden rekenen.

En tot slot :

Coming together is a beginning.

Keeping together is progress.

Working together is success.

de enthousiaste coach vader  (Ron)