JTC

Wedstrijden fluiten 2e helft veld

C.K.V. Nieuwerkerk gaat de 2e helft veld op 22 april starten met 38 teams.

11 teams spelen wedstrijdkorfbal en de overige teams spelen breedtekorfbal.

Wedstrijdkorfbal wordt bijna altijd gefloten door een neutrale scheidsrechter of jeugdwedstrijdleider.

Totaal 117 wedstrijden moeten worden voorzien van een scheidsrechter of reserve scheidsrechter. Bij wedstrijd korfbal staat er altijd een reserve scheidsrechter vermeld.

De wedstrijden in breedtekorfbal worden gefloten door eigen leden. A-junioren vanaf 17 jaar worden ook aangewezen.

Bij het bestuur van C.K.V. (lees: TC/JTC ) is bekend, dat veel leden ontzettend veel voor de vereniging doen.

Maar hoe kan een wedstrijd gespeeld worden als er geen scheidsrechter of jeugdwedstrijdleider aanwezig is? Deze moeten toch echt worden gefloten.

Er wordt zo veel mogelijk rekening gehouden met spelers die een ploeg trainen of begeleiden. Maar helemaal ontkomen is echt niet altijd mogelijk!

Toon je sportieve plicht! Mopper niet en ga fluiten als je bent aangewezen.

Als je voor een vervanger hebt gezorgd, dit per mail doorgeven aan Leen Vogelaar.
Onderling ruilen is mogelijk!

Nog enkele spelregels die je erg belangrijk zijn n.l.

• 15 minuten van te voren aanwezig zijn en eerst melden bij de veldwacht en daarna bij de coach/ begeleider van het team, waar je voor bent aangewezen.
  • De coach meld je dan aan in zijn telefoon.
  • Zelf een fluitje, bloknootje en pen meenemen! Telefoon niet vergeten!
  • S.v.p. na de wedstrijd gelijk de uitslag vermelden.
  • Fluiten in sportkleding. Komt bij kinderen geloofwaardiger over.

Veel succes toegewenst en maak er een leuk en sportief seizoen van.

De TC/Scheidsrechter commissie C.K.V. Nieuwerkerk.